Citat:
Ursprungligen postat av
Avblattning
Bara när det rör sig om mycket liten skala, ofta till och med på individnivå, och där har de rätt. Mycket små populationer kan vi svälja. Det är inte samma sak som öppen svenskhet, som går ut på att svenskhet bara handlar om att genomföra ett antal inlärda vanor - äta sill, hoppa grodor, åka tunnelbana - som en närmast liturgisk svenskhet. Det fattar definitivt medelsvensson hur knäppt det är, vilket också opinionsundersökningar kring invandringspolitiken visar.
Öppen svenskhet är ju SD:s begrepp, och uppenbarligen tror många svenskar på det med tanke på SD:s framgångar sedan förra valet.
Sedan tror jag inte heller att många SD:are skulle hålla med om din nidbild av öppen svenskhet. Det handlar snarare om att alla som själva vill och anstränger sig kan assimileras, men självfallet ligger det mycket mer i den svenska identiteten än att äta sill.
Det vore bra om AfS kunde redogöra för vad de anser vara en omistlig del av den svenska identiteten. Då skulle en del frågetecken i den här tråden kunna rätas ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Avblattning
Att du alltid ska försöka blanda bort korten på ett eller annat sätt. I varenda mening du skriver tycks diskussionsämnet ändra form flera gånger, för att ha en chans att kunna imitera något som en mindre nogräknad goj kan missta för logik.
Trams. Det var inte jag som tog upp detta med artikeln. Jag svarade på ett inlägg som angrep mig utan att citera mig. En klassisk fegtaktik här på Flashback. Nästan lika fegt som att kalla folk som inte är det för judar.