Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-07, 22:36
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
SD är nu ett större parti än M. Dem kommer inte att bli en knähund åt någon. Varje röst behövs!
Om så SD blir störst så blir de en knähund.
Det är så enkelt. Om inte SD gör som M säger så får inte SD någon att leka med o då får de bilda en regering med 25-30% som kommer motarbetas av de övriga 70-75%. För SD anser väl fortfarande att överenskommelser mot väljarnas vilja är ett brott mot demokratin?
Jo, frågan var provocerande då vi alla vet att andras regler inte gäller en själv.

Att AfS är ett hot mot SD är löjligt. sDs problem är att behålla väljare de tagit från andra partier. Exempelvis alla S-väljare som liksom mig inte vill ha en borgerlig regering. Vi är många som röstade på ett litet parti som inte kunde påverka. Nu blir det partiet tvunget att välja sida o detta kommer inte bli en kul mandatperiod för Jimmie
Senast redigerad av Provocative2.0 2018-06-07 kl. 22:38.
Citera
2018-06-07, 22:36
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
Veklingar och ynkryggar kompromissar, det finns ingen heder i det. Och allt eftersom naiva SD:are förstår att de blivit blåsta av SD så kommer de söka sig till AFS, som verkligen värnar om Sverige och dess folk. Inte på låtsas som SD gör.

Nej. Man ska inte rösta på misslyckat avskrap som inte klarade av att stanna i partiet. SD har inte lurat någon, de har samma politik som de alltid haft. Hade afs varit ett stort parti hade de också fattat att om stödet ska öka kan man inte ha i programmet att utvisa människor pga ursprung. Bara retards kommer rösta på afs.
Citera
2018-06-07, 22:37
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Alternativ för Sverige får en hel del uppmärksamhet i en artikel om ett kvinnofängelse i Skåne.
Berätta gärna på vilket sätt. Jag följer principen att inte klicka på lögnmedia utom i extrema undantag, och detta är inte ett sådant fall.
Citera
2018-06-07, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ett hypotetiskt resonemang som inte stämmer in på dagens Sverige. Alla svenskar utom ett litet antal rasister tror på assimilering, alltså någon form av öppen svenskhet.
Bara när det rör sig om mycket liten skala, ofta till och med på individnivå, och där har de rätt. Mycket små populationer kan vi svälja. Det är inte samma sak som öppen svenskhet, som går ut på att svenskhet bara handlar om att genomföra ett antal inlärda vanor - äta sill, hoppa grodor, åka tunnelbana - som en närmast liturgisk svenskhet. Det fattar definitivt medelsvensson hur knäppt det är, vilket också opinionsundersökningar kring invandringspolitiken visar.

Att du alltid ska försöka blanda bort korten på ett eller annat sätt. I varenda mening du skriver tycks diskussionsämnet ändra form flera gånger, för att ha en chans att kunna imitera något som en mindre nogräknad goj kan missta för logik.
Citera
2018-06-07, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Nej. Man ska inte rösta på misslyckat avskrap som inte klarade av att stanna i partiet. SD har inte lurat någon, de har samma politik som de alltid haft. Hade afs varit ett stort parti hade de också fattat att om stödet ska öka kan man inte ha i programmet att utvisa människor pga ursprung. Bara retards kommer rösta på afs.
Oj vad du ljuger nu, men det är inget oväntat att lögnhalsarna har hoppat på SD-tåget mot samhällets förfall. SD består av samma skräp i S och M. Förändring? Wake up. Same shit different name bro.
Citera
2018-06-07, 22:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Bara när det rör sig om mycket liten skala, ofta till och med på individnivå, och där har de rätt. Mycket små populationer kan vi svälja. Det är inte samma sak som öppen svenskhet, som går ut på att svenskhet bara handlar om att genomföra ett antal inlärda vanor - äta sill, hoppa grodor, åka tunnelbana - som en närmast liturgisk svenskhet. Det fattar definitivt medelsvensson hur knäppt det är, vilket också opinionsundersökningar kring invandringspolitiken visar.

Öppen svenskhet är ju SD:s begrepp, och uppenbarligen tror många svenskar på det med tanke på SD:s framgångar sedan förra valet.

Sedan tror jag inte heller att många SD:are skulle hålla med om din nidbild av öppen svenskhet. Det handlar snarare om att alla som själva vill och anstränger sig kan assimileras, men självfallet ligger det mycket mer i den svenska identiteten än att äta sill.

Det vore bra om AfS kunde redogöra för vad de anser vara en omistlig del av den svenska identiteten. Då skulle en del frågetecken i den här tråden kunna rätas ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Att du alltid ska försöka blanda bort korten på ett eller annat sätt. I varenda mening du skriver tycks diskussionsämnet ändra form flera gånger, för att ha en chans att kunna imitera något som en mindre nogräknad goj kan missta för logik.

Trams. Det var inte jag som tog upp detta med artikeln. Jag svarade på ett inlägg som angrep mig utan att citera mig. En klassisk fegtaktik här på Flashback. Nästan lika fegt som att kalla folk som inte är det för judar.
Citera
2018-06-07, 23:00
Medlem
Citat:
Att försämra villkoren för de intagna kan man kanske plocka några billiga poänger på, men som redan diskuterats i tråden är det inte någon hotellvistelse eller sinekur att sitta inlåst, även om villkoren är bättre i Sverige än i Thailand.

Inte hotellvistelse förvisso i form av att dom intagna inte kan komma och gå som dom vill men rummen är inte långt ifrån hotellstandard.
Citera
2018-06-07, 23:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Att försämra villkoren för de intagna kan man kanske plocka några billiga poänger på, men som redan diskuterats i tråden är det inte någon hotellvistelse eller sinekur att sitta inlåst, även om villkoren är bättre i Sverige än i Thailand.

Jag deltog i diskussionen om fängelserna och minns mycket väl att ingen kunde motbevisa påståendet att Sveriges intagna överlag har det alldeles för bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Berätta gärna på vilket sätt. Jag följer principen att inte klicka på lögnmedia utom i extrema undantag, och detta är inte ett sådant fall.

Artikeln nämner att Alternativ för Sverige vill försämra tillvaron på fängelserna för kriminella lågliv och försöker på något sätt bevisa, utan att lyckas, att det faktiskt inte finns så mycket som kan bli sämre på svenska anstalter.
Citera
2018-06-07, 23:02
Medlem
MrSkargards avatar
Den som triggade igång Regulus igen borde straffas. Den här förbannade diskussionen om etnicitet för inte tråden framåt längre, snarare tvärtom.
Citera
2018-06-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ett hypotetiskt resonemang som inte stämmer in på dagens Sverige. Alla svenskar utom ett litet antal rasister tror på assimilering, alltså någon form av öppen svenskhet.

Känner du dig verkligen nöjd med det svaret?

Etnicitet är något organiskt, dynamiskt och situationsanpassat som FÖRSTÅS kan inkludera utseende . men bara om det inte handlar om svensk etnicitet - för då är det rasism.

Vad är den person som rasistanklagar eller inte rasistanklagar baserat på genetiska markörer?
Citera
2018-06-07, 23:07
Moderator
Strix m/94s avatar
Snarlika ämnen sammanfogade.

Strix/Mod
Citera
2018-06-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den som triggade igång Regulus igen borde straffas. Den här förbannade diskussionen om etnicitet för inte tråden framåt längre, snarare tvärtom.

Det var nog jag. Men jag förstår inte resonemanget att vilja få bort concern trolls eller SD:are ur tråden. De är ju beviset på att tråden lever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in