2018-06-07, 19:26
Medlem
hrwdtjs avatar
Paniken börjar sprida sig lite varstans. Att SD och S får dessa siffror i en Novusmätning tre månader innan ett val är sensationellt.

Jag tror faktiskt att det har börjat ske en förändring någonstans nere i samhällsdjupet som kommer bli oerhört svår att motverka. Bland strömmen av nyheter som möter svenskarna varje dag har en känsla börjat gro att staten har tappat den grundläggande kontrollen över samhällsutvecklingen. Fullt synliga problem förblir oåtgärdade av politiker som inte ens erkänner dem som problem. Den grundläggande tryggheten i samhället har försvunnit för många och det kommer nog bli svår att återvinna.
2018-06-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Snart kommer väl anklagelserna att ryssarna hackar våra OU....
Haha när konspirationsteorierna blir så vilda att jag tvingas försvara Greta
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Din dåre, det finns bara ett gäng som konstant hatar alla OI och det är ni.
2018-06-07, 19:33
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ungefär vad jag befarade. Det är dock långt kvar till valet och många mätningar kvar.
Tro mig, sossarna önskar att valet var nu på söndag och inte i september. Det sista man vill ha är mer tid och fler mätningar.

Tidigare har jag satt ett rimligt resultat till mellan 24-26% men måste nog meddela att jag nu sätter intervallet till 26-28%. Jag kom delad tvåa i tipstävlingen så jag kräver att tas på allvar.

Har Arnstad kommenterat? Tänk att på riktigt tro att SD är nazister och se dessa resultat. Stackarn måste vara vettskrämd.
2018-06-07, 19:37
Medlem
Man får ju hoppas att många lagt sin röst på sd i undersökningarna bara för att INTE rösta på dem i valet, ni vet, den där patriarkala/feministiska härskartekniken att inge hopp för att sedan dra bort det. Jag har själv personligen sett detta på mycket nära håll bla på en mkt känd tidningsredaktion.
Vi får hoppas på lite fina sd-skandaler och lite feta rasistiska uttalanden från sd-ledet.
2018-06-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tro mig, sossarna önskar att valet var nu på söndag och inte i september. Det sista man vill ha är mer tid och fler mätningar.

Tidigare har jag satt ett rimligt resultat till mellan 24-26% men måste nog meddela att jag nu sätter intervallet till 26-28%. Jag kom delad tvåa i tipstävlingen så jag kräver att tas på allvar.

Har Arnstad kommenterat? Tänk att på riktigt tro att SD är nazister och se dessa resultat. Stackarn måste vara vettskrämd.
Haha gillar din motivering. Du är billigare, och förmodligen mer korrekt, än de traditionella opinionsinstituten, den som lever får se.
2018-06-07, 19:52
Medlem
KokaGrodas avatar
Det finns två medvetna falanger ibland väljarna. 20% är globalister, blattekramare och identitetspolitiskt förvirrade, 20% protektionister, invandringskritiska. Dessa falanger anser båda att de har vaknat och sett ljuset. De övriga 60% av väljarna sover eller skiter i vilket så länge det inte händer på ens egen bakgård. Det är dessa väljare som nu verkar kvickna till och äntligen fattar att de måste bestämma sig för hur de vill att deras livssituation ska se ut.
Hyckleriet kring "Afghanisternas" särbehandling ÄR den stora ögonöppnaren för många i detta 60%-bälte, den STORA katalysatorn på det politiska och moraliska förfallet.
Det kommer också att påskynda SAP:s celldelning.
SAP är som ett mikrosamhälle av övriga svenska väljare. Deras interna falanger kommer att starta ett blodigt identitetskrig om de tappar positionen som största parti, och dessutom gör det till just SD.
2018-06-07, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det smattrade på rätt bra i Tensta också i natt, 4 skottskadade. Men av det påverkas inte en enda svensk Tensta är liksom förlorat territorium och där vinns inga röster för Sd.

Helt fel. SD är största invandrarpartiet. De skötsamma som kommit hit vill inte behöva fly ännu en gång.
2018-06-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Men hur skulle S kunna få ihop en majoritet i kammaren även om mp stannar kvar?

Kan vi ju inte veta förrän valet är avgjort, men varför chansa?
Dom har gjort sitt i svenska politik.
2018-06-07, 20:09
Medlem
svenabs avatar
Jag är så glad. Jag hade börjat förlora hoppet om mitt fosterland. Nu vågar man hoppas på radikala förändringar inom kort.
Det är ju svårt att älska ett land med 87% idioter. Betydligt lättare att känna sig hemma när man vet att var fjärde människa man möter vill ha bort de hycklande dårar som försnillar landets gemensamma tillgångar.
2018-06-07, 20:10
Medlem
S.Kandals avatar
SCB:s mätning glömdes sannerligen bort lika snabbt som en sämre avlöning. Svt/Novus dominerar idag banne mig all media. Surfat runt lita och samtliga drakar har en leende Åkesson som "löp". Dessutom inte några taffliga bortförklaringar så lång ögat kan nå.

Jag unnar mig att njuta i fulla drag...
2018-06-07, 20:10
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ungefär vad jag befarade. Det är dock långt kvar till valet och många mätningar kvar.
Jag håller helt med dig. Håll huvudet kallt. Än kan mycket hända.
2018-06-07, 20:13
Medlem
Jag hittar inte denna stora nyhet på dn?

Både ab och expressen har ju vågat gå ut med nyheten.

Har den inte funnits på dn på hela dagen eller är den bortplockad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in