2018-06-07, 21:51
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Ett lite kanske udda och konstigt beteende är att endel grannar kramade HD och SD när dom kom hem från resan. Säger kanske inte så mycket. Men måste kännas olustigt för grannarna såhär i efterhand.

Lite märkligt, håller med dig. Så HD var med på resan då? Vet du om grannarna i regel är ”kramiga” i deras bostadsområde? Där jag bor är det ett ”hej” och minst 50 cm avstånd som gäller mellan grannarna när vi möts.
Citera
2018-06-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja vet men hur lyckas han lämna så få spår

Han har nog lämnat mängder med spår, men svaren från NFC dyker kanske inte upp förrän under morgondagen. Tror det här är löst innan fredagens lunch är intagen.
Citera
2018-06-07, 21:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ett lite kanske udda och konstigt beteende är att endel grannar kramade HD och SD när dom kom hem från resan. Säger kanske inte så mycket. Men måste kännas olustigt för grannarna såhär i efterhand.

Tyder väl snarare på att de inte tror att varken SD eller HD är inblandade.
Citera
2018-06-07, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Lite märkligt, håller med dig. Så HD var med på resan då? Vet du om grannarna i regel är ”kramiga” i deras bostadsområde? Där jag bor är det ett ”hej” och minst 50 cm avstånd som gäller mellan grannarna när vi möts.

Verkar vara som vilket område som helst. Man kan ju vara tightare med vissa grannar än andra dock.
Citera
2018-06-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Ja, det låter troligt. Så kan det vara.
Citera
2018-06-07, 22:01
Medlem
Citat:
Verkar vara som vilket område som helst. Man kan ju vara tightare med vissa grannar än andra dock.

Ja, det har du ju rätt i. Tack för kloka tankar.
Citera
2018-06-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Var ungefär där jag ville landa. Otydligt inlägg av mig.
Citera
2018-06-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Äldste sonen ska ha sovit där och varit den som upptäckte att hon saknades enligt sådana som känner honom.

har jag hävdat hela tiden men mött ett visst motstånd. För vi ska ju inte blanda in de stackars barnen.
Citera
2018-06-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Dina inlägg intresserar mig! Tidigare skrev du att det kunde tagit en viss tid innan uppgiften
om människorov gick ut på grund av exmakens arbete. Att man var tvungen att kolla av ev
koppling innan man lät allmänheten veta. I ett annat inlägg skriver du att U jobbar inom
försvaret och att även sonen öppet ska ha pratat om pappans arbete. Och du hade lite
funderingar om Säkerhetspolisen.

I ditt inlägg idag är du övertygad om att Säkerhetspolisen undersökte något under tisdagen
(den 15/5) som hade med U:s arbete att göra. (Att han jobbar på ett verktygsföretag verkar
vara uteslutet.)

Är då nyfiken på att höra om du fått några nya uppgifter om exmakens arbete inom försvaret?
Om du anser att du inte bör lämna ut det i tråden så är det förstås helt okej.

Jag har fått min info av gamla arbetskamrater till UW. Om dessa är riktiga kan jag inte svara för och jag kan i dagsläget inte avgöra vad som ska lämnas ut eller inte. Men UW jobbar inom försvaret och är säkerhetsklassad. Därför tror flera i kretsen att säkerhetspolisen först var tvungna att kolla om försvinnandet kunde kopplas till hans arbete.
Jag har fått höra var han jobbar och det stämmer med att han kan ha varit i ett annat län. Tror inte att det bidrar med något att avslöja orten.
Citera
2018-06-07, 22:14
Medlem
Fyndet i Vivallaskogen är det ff eventuellt en mobil? Om det nu är gm som droppat den där...av vilken anledning? Varför inte ha sönder den? Är den kastad där för att gm vill att det ska se ut som att BO blivit rånad (och dödad)? Eller är det vad som har skett? Om det nu är SD, varför kastar han hennes telefon just där? Som gjort för att hittad. Eller är det BO själv som tappat den?
Citera
2018-06-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Fyndet i Vivallaskogen är det ff eventuellt en mobil? Om det nu är gm som droppat den där...av vilken anledning? Varför inte ha sönder den? Är den kastad där för att gm vill att det ska se ut som att BO blivit rånad (och dödad)? Eller är det vad som har skett? Om det nu är SD, varför kastar han hennes telefon just där? Som gjort för att hittad. Eller är det BO själv som tappat den?

Finns det någon karta över VAR fyndet gjordes?
Citera
2018-06-07, 22:17
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Har enligt önskemål bett moderator om att lägga ut min sammanfattning inlägg #7533 och #7534 först i tråden.

I den egna spekulationen funderar jag på polisens uttalande 22 maj (fetade)

"Vi har förståelse för att man vill veta vad som händer i utredningen och vad polisen gör för att hitta en eller flera förövare", skriver polisen i ett pressmeddelande. Det pågår för närvarande en mordutredning och det råder förundersökningssekretess. Polisens mål är att göra en så bra utredning att man i slutänden kan komma att ställa en eller flera förövare till svars i en rättegång."

Hej! Kanske Lenas blogg passar in där Du skriver om Lenas sociala medier =
http://iloapp.wesstrom.se/blog/lena?Home
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in