Citat:
Ursprungligen postat av
OzzieTheOwl
Dina inlägg intresserar mig! Tidigare skrev du att det kunde tagit en viss tid innan uppgiften
om människorov gick ut på grund av exmakens arbete. Att man var tvungen att kolla av ev
koppling innan man lät allmänheten veta. I ett annat inlägg skriver du att U jobbar inom
försvaret och att även sonen öppet ska ha pratat om pappans arbete. Och du hade lite
funderingar om Säkerhetspolisen.
I ditt inlägg idag är du övertygad om att Säkerhetspolisen undersökte något under tisdagen
(den 15/5) som hade med U:s arbete att göra. (Att han jobbar på ett verktygsföretag verkar
vara uteslutet.)
Är då nyfiken på att höra om du fått några nya uppgifter om exmakens arbete inom försvaret?
Om du anser att du inte bör lämna ut det i tråden så är det förstås helt okej.
Jag har fått min info av gamla arbetskamrater till UW. Om dessa är riktiga kan jag inte svara för och jag kan i dagsläget inte avgöra vad som ska lämnas ut eller inte. Men UW jobbar inom försvaret och är säkerhetsklassad. Därför tror flera i kretsen att säkerhetspolisen först var tvungna att kolla om försvinnandet kunde kopplas till hans arbete.
Jag har fått höra var han jobbar och det stämmer med att han kan ha varit i ett annat län. Tror inte att det bidrar med något att avslöja orten.