2018-06-06, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tisdagen gick nog åt för att kolla andra saker kopplat till exmakens arbete. Flera andra användare i tråden väljer att tro på google och att exmaken arbetar på ett verktygsföretag. Jag är övertygad om att säkerhetspolisen fick tisdagen på sig.

Dina inlägg intresserar mig! Tidigare skrev du att det kunde tagit en viss tid innan uppgiften
om människorov gick ut på grund av exmakens arbete. Att man var tvungen att kolla av ev
koppling innan man lät allmänheten veta. I ett annat inlägg skriver du att U jobbar inom
försvaret och att även sonen öppet ska ha pratat om pappans arbete. Och du hade lite
funderingar om Säkerhetspolisen.

I ditt inlägg idag är du övertygad om att Säkerhetspolisen undersökte något under tisdagen
(den 15/5) som hade med U:s arbete att göra. (Att han jobbar på ett verktygsföretag verkar
vara uteslutet.)

Är då nyfiken på att höra om du fått några nya uppgifter om exmakens arbete inom försvaret?
Om du anser att du inte bör lämna ut det i tråden så är det förstås helt okej.
Citera
2018-06-06, 16:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast planket tog slut strax intill fyndplatsen och precis ovanför ligger villaområdet som borde hört hur bra som helst om någon galt ett skri som hörts tvärsöver motorvägen.

Så tänker jag också. Om GM greppat tag i LW och försökt att mörda henne medan hon gjorde rejält motstånd måste hennes huvud inte varit låst i en position under de tillfällen hon skrek. Hon skulle i så fall ha kunnat skrika åt alla väderstreck under de påstådda ca 5 minuterna, menar jag. Hon behöver inte heller ha skrikit enbart ”horisontellt”. Skrik rakt upp i luften, om hennes nacke bakåtlutats, kan mycket väl ha förekommit. I min värld är det omöjligt att ingen i LW:s bostadsområde hörde de påstådda skriken.
Citera
2018-06-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Finns ingen som säger att hon skrikit i fem minuter. Enligt skribenten vars namn jag inte kommer ihåg så var det skrik till och från i ca fem minuter, inte konstant.

Jag tyckte uppgiftslämnaren verkade trovärdig men det ska inte tas för sanning, tids nog får vi veta.

dalaan - uppgiftslämnarens nick.
Citera
2018-06-06, 16:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Utgår från att det var klädfyndet som transporterades i ilfart till NFC.

Jag har lika lite som andra ngn insyn i polisens arbete och särskilt inte i hur dom tänker.

Jag förstår att du nog har en uppfattning om att det nog förhåller sig på något visst sätt, inget fel i det även om jag själv är tveksam. Men ibland skriver du om om det vore ett självklart konstaterat fakta. Du pekar med hela armen och påstår att LW känt sig hotad. Att man funnit LWs kläder som hon haft på sig vid mordet hemma hos SD och i hans bil.
Citera
2018-06-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Menar du att åklagaren tjuvhåller på bevisning som skulle öka misstanken till sannolika skäl? I så fall så begår hon tjänstefel så jag tvivlar på att det ligger till som du säger.

Om NFC redovisar ngt resultat från klädesplaggen hade polisen omedelbart meddelat rätten detta.

Jag förde ett hypotetiskt resonemang i ett inlägg tidigare om vad dessa klädesplagg skulle kunna tänkas bevisa/ha för bevisvärde. Borde finnas en anledning till att dom gömts noga. Bilen har varit i beslag hos polisen länge och det var först i slutet på förra veckan dom uppdagades av tekniska.
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
dalaan - uppgiftslämnarens nick.

Tack, ska söka men jag har för mig att det raderades inlägg då man blev rädd att det skulle påverka utredningen.
Citera
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det har ju varit mycket snack om BP=FP eller inte. Jag tänker mig att det kan vara en kombination:

Jag tänker att BO kanske knuffas eller slås plötsligt medvetslös i hemmet (kan ju inte resulterat i skrik där utan att väcka grannar/barn).
GM transporterar sedan BO bakom planket i panik och för att köpa tid. Väl bakom planket märker GM att BO inte är död utan håller på att kvickna till. GM försöker då ta livet av BO, men i brist på erfarenhet blir detta utdraget och Bo hinner skrika och göra en del motstånd.

Typ så. Det finns ju som sagt en massa olika möjligheter.

Så kan det vara. Tack för att du delar med dig av dina funderingar!
Citera
Medlem
Legenda77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kan nog avskrivas helt. M*ts L*rss*n befann sig i USA när mordet begicks - d v s om man ska lita till hans bilder på Instagram.
Jag är säker på att M*ts L*rss*n INTE var i USA när mordet begicks (för den sakens skull lägger jag ingen värdering i att han skulle vara aktuell som MGM)
Citera
2018-06-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det förutsätter ju att man tror på skriken och att de har samband med mordet. Jag finner det rätt osannolikt att någon skrikit i dödsångest i fem minuter utan att någon annan reagerade. Testa att klocka fem minuter...

Läs vad dalaan skriver den 20 maj kl.18:57 #949
Citera
2018-06-06, 16:51
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Tack, ska söka men jag har för mig att det raderades inlägg då man blev rädd att det skulle påverka utredningen.

Här är ursprungsuppgiften:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Det finns dock inget som styrker trovärdigheten.
Citera
2018-06-06, 16:51
Medlem
Citat:

Det stämmer att någon skrev att inlägg raderats, men jag hittar i alla fall 28 inlägg av den
som tillsammans med sambon hörde skriken och ringde SOS utan att bli vidarekopplad till
Polisen.
Citera
2018-06-06, 16:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Läs vad dalaan skriver den 20 maj kl.18:57 #949
Jag har läst alla hans inlägg i tråden igen. Vet inte vad du menar att de bevisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in