2018-06-07, 20:13
Medlem
Folk är väl inte dummare än att det vet att en röst S är en röst på MP och V.

Trodde dom på fullt allvar att folk gillar identitetstjafset mm.
2018-06-07, 20:14
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Trodde att Sjöström skulle vänta längre med sina uppjusteringar inför valet. Något som tråden förutspått länge, men tydligen så blev han tvungen att göra det redan nu. Tror inte han skäms i vilket fall som helst.
Ja jävlar vad dom måste ha kommit emot uppskruvningsvreden. Det kan väl ändå inte ha varit meningen att ha korrigerat siffrorna så till den milda grad att man hinner ifatt Sentio.
2018-06-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Det har att göra med att Sverige har mängder av problem sedan 1960-talet som påverkar den svenska befolkningen. Det handlar om allt om ungdomsarbetslöshet, psykisk ohälsa, kronisk underanställningar, överutbildning, nedmonterandet av familjen, etniska konflikter, fattigpensionärer, kriminalitet, en fallande infrastruktur, utarmad landsbygd, korruption, inflation, outsourcing av jobb, dåliga skolresultat, låg produktion, handelsunderskott osv.

Listan är lång så in åt helvete. På detta har politikern tagit emot drygt 2,5 miljoner människor från tredje världen sedan 1960-talet. Socialdemokraterna är skyldiga till allt från de öppna gränserna (jag är inte emot invandring som sådan men för en reglerad invandring) och den progressiva skolan. Folket har tröttnat och gav Fredrik Reinfeldt en chans. Han gick till val på minska arbetslösheten men det misslyckades han med. Istället gömde han undan den i låtsasjobb och utbildning precis som Göran Persson och sedan gjorde fåtalet välfärdsentreprenörer snorrika. I valet 2014 bestraffade väljarna Moderaterna. De har gjort vissa strategiska förändringar för att överleva. Stefan Löfven? Han är fortfarande kvar i samma snack. Denna video av Grotesco speglar rätt bra hur debatten går

https://www.youtube.com/watch?v=77XEo1I3XyU

Det är som sagt socialdemokraternas tur att få en ordentlig smäll av väljarkåren. Det skulle inte förvåna mig om de åker under 20 procent nu. Deras förtroende hos inte bara etniska svenskar men även många invandrare är helt raserat. Sedan när de vet att allt håller gå åt helvete pekar de fingret till väljarkåren och ger 9000 illegala invandrare rätt att stanna i Sverige bara för att Aftonbladets ledarsidor, partivänstern och Mp skall vara glada. Strategiskt förlorar de antagligen 1/3 av sin väljarkår för och delar av den andra 1/3 för att kunna behålla en liten grupp radikala väljare i sitt parti som motsvarar kanske 10 procent av deras totala väljarkår. Socialdemokraterna är nu helt utraderade i stora delar av Europa.

Tragiskt? Nej, inte alls. Detta har varit socialdemokraternas ideologi sedan Tage Erlander gav Olof Palme nycklarna till partiet i slutet av 1960-talet och nu får de skörda storm. Alla (och nu menar jag alla) har sett var enda varningslampa lysa röd sedan Sergels Torg började fyllas med mods och missbrukare på 1970-talet och Kungsträdgården togs över att kickers och nazister på 1980-talet. Detta är naturligtvis ett totalt mänskligt moras men det är också bra att Socialdemokraterna faller. De har på grund av den höga sociala tilliten kunnat obehindrat genomföra all möjlig dårskap trots att Moderaterna år efter år sagt nej. Idag är det få som litar på SAP och det är därför slut för dem.

Tack för ett bra inlägg! Att socialdemokratin skulle gå under även i Sverige var rätt givet när man tittar på trenderna i övriga Europa och i Sverige. Jag tror däremot att de hade kunnat hänga kvar väldigt mycket längre om de redan på 90-talet bedrivit en helt annan politik, tex SD-politik. Det man gjort är att ta gift, skjuta sig själv, samtidigt som man hängt sig själv i bussen som faller ut för stupet ner i vattnet.

Det trista är att det är globalister som ligger bakom besluten.

Jag blir inte ett dugg förvånad om S hamnar under 20%.

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
De har svårt att få utspelen att fastna, dock. Igår gick M ut med att folk som fått asyl på falska grunder ska kunna utvisas. Det är inte 2002 när man kunde viska ”språktester” och få en valrörelse som inte handlar om något annat än detta enskilda utspel. Hade det varit 2002 eller för all del 2012 skulle gårdagens M-utspel ha orsakat ramaskri från vänstern och media och det hade blivit en snackis i veckor... men idag är det glömt efter några timmar. Tror inte att nya förslag från vare sig SD eller 7K kan förändra särskilt mycket. De snöbollar som rullar nu slutar inte rulla för det.

Hoppas du har rätt och att folk begriper att det bara är valfläsk.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag har aldrig varit en vän av SD. Men jag har lovat att gratta er på valdagen om det går bra, men jag kan redan göra det nu. Trots att det ju bara är valresultatet som räknas, är Novus-mätningen näst intill historisk. Den mätning där SD går om S blir den historiska. Det är bara att gratulera.

Ska jag gratulera SD:s riksdagsledamöter, valarbetare och sympatisörerna här på FB för ett gott jobb? Nja, jobbet har först och främst den sittande och tidigare regeringar gjort. De senaste riksdagarna. Ett långvarigt icke-agerande. Jag tror att den största anledningen till framgångarna är den allt eskalerande våldsspiralen. Och om alla Brå-siffror händelsevis visar att allt är precis som vanligt, upplever i vart fall folk att så inte är fallet.

Förra veckan inträffade en av alla dessa skjutningar. Denna gång utanför det hus jag bodde i med en nyfödd för snart 20 år sedan. Den då nyfödda bor idag ett par stenkast därifrån. Mitt på dagen en vanlig vardag utanför en förskola i ett studentområde sköts två personer ned. En av hundratals liknande händelser de senaste åren.
Vänners och bekantas barn blir rånade, inkluderat påtvingat SMS-lån, på blanka eftermiddagen innanför Stockholms tullar. Men det räcker inte för förövarna som ändå slår offren så illa att de måste till sjukhuset. Händelser som inte leder till en rad i pressen längre. Hur många väljare är inte ständig oroliga när deras barn är ute? Inte ute på kvällar och nätter, och på vissa känsliga platser, utan just utanför huset, på väg till eller från skola, träning mm under dagen?

Att SD ökar kraftigt bekommer mig inte ett dugg längre. Inte ett jävla dugg.

När och varför var det du började begripa? Du har förvisso inte varit otrevlig, men du har haft en rätt dryg och överlägsen ton under åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
En typisk politikergrej tror jag (som visar hur en politiker resonerar) - de tänker sig detta som en bra och valvinnande valfråga, och sitter i dagar och funderar hur de ska presenteras och vilka talepunkter som ska utnyttjas och hur de samtidigt ska vinklas för att framställa oppositionen i dålig dager. Vilket den genomsnittlige väljarna skiter i fullständigt- De ser att hela huset står i lågor, och undrar argt och förundrat varför moderaterna (och andra) kan ta det med sådan ro (medan moderaten agerar på det enda sättet han vet - att tänka på det stundande valet, fokuserande på enbart retorik, ingen handling - för det har ju fungerat tidigare).

Jag tror S och M mer eller mindre är renons på valvinnande idéer. Skulle M slänga upp en plan så här ska vi se till att de första en miljonen invandrare återvänder. Punkt 1. ... Så kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
När man inte konkurrerar om samma väljare kan man inte göra så mycket. Testa vända på det och fråga dig om MP hade kunnat göra nåt för att pressa ner SD under 4 på den tiden MP var större än SD. Det är som att försöka nå FM-radiolyssnare via AM-bandet.

Att sätta spotlighten på MP är bara kontraproduktivt eftersom man då ger SD-motståndare tips om vilka man ska rösta på för att irritera SD maximalt. Det är bättre att låtsas som MP inte finns, som att de är en insekt på marken. MP är visserligen användbara för att visa vilken skit man får på köpet om man röstar på S, men samtidigt är det så att om man påminner om allt MP ställt till med inklusive afghanamnestin så riskerar det bli MP-reklam i ögonen på väljare som redan lämnat MP för V.

Håller helt med dig. Som ett statsbärande parti lägger man inte energi på ett koko-parti som pendlar runt 4% och dessutom fullständigt gjort bort sig i fyra år.

Lägg krutet på S och M.
2018-06-07, 20:20
Medlem
Smoothmans avatar
Dra åt helvete!!! Kom precis hem och får se detta...?

Läste just att 49,1% valde att delta i NOVUS-undersökningen. 50,9% avstod. Vad kan det betyda i förlängningen? Hur stora är egentligen SD i nuläget?

Den här "chocksiffran" från Novus såg jag inte komma. Vad händer med sossarna nu? De riskerar ju en ren genomklappning, det är ju 95 dagar kvar till valet.
2018-06-07, 20:21
Medlem
Detta blir mycket bra. Skönt att gå till sängs ikväll. Men vad kommer att hända med MSM? Kommer det mindre reportage om fina "integrationsprojekt"? Kommer den där Belinda i Opinion Live att avbryta alla som gillar Sverige?
Lotta Bouvin? Hur skall förtroendet upprätthållas, eller är det kört?

Kommer det någonsin gå att bestraffa Ullenhag, Reinfeldt och Löfvén? Jag tror tyvärr inte det. Kommer dom att erkänna sina misstag?
2018-06-07, 20:21
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Jag hittar inte denna stora nyhet på dn?

Både ab och expressen har ju vågat gå ut med nyheten.

Har den inte funnits på dn på hela dagen eller är den bortplockad?

Råkade glömma DN bland "drakarna", fanimig ett sundhetstecken

Hittar inte heller ett skit i den skitblaskan. Däremot lyckades Reinfeldt dyka upp som gubben i lådan, säger väl det mesta.
2018-06-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Dra åt helvete!!! Kom precis hem och får se detta...?

Läste just att 49,1% valde att delta i NOVUS-undersökningen. 50,9% avstod. Vad kan det betyda i förlängningen? Hur stora är egentligen SD i nuläget?

Den här "chocksiffran" från Novus såg jag inte komma. Vad händer med sossarna nu? De riskerar ju en ren genomklappning, det är ju 95 dagar kvar till valet.

Jag försöker analysera läget men mina instrument är för trubbiga, jag måste erkänna att jag inte hänger med, det går för snabbt nu.
Är det kanske så att instituten börjar trolla oss? Så djäkliga är dom väl inte ändå. Vad skall SD göra nu? Kanske bara sitta lugnt i båten och se hur PK-muren rämnar.

Jag tror nu att valdeltagandet går ned eftersom luften går ur PK.
2018-06-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Något kommer definitivt hända snart iom det här. Panikutspel både från höger och vänster kommer stå som spön i backen. Skall verkligen mycket till för att SD inte skall bli största parti nu.

Jag bara väntar på att såssarna ska komma med något riktigt jävla dårhusutspel när paniken peakar på 68:an. Kanske fattar man att afghangrejen blev droppen som fick bägaren att rinna över och att Löven därefter ställer sig i Rapport och lovar att afghanerna kommer att arkebuseras på borggården om såssarna vinner valet
2018-06-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Ja, jag är helt överens med dig. Tror jag har skrivit att alla partier förutom C och V är i trubbel. Detta är helt klart en epok. Det är ingen tvekan om att vi är på väg att få en ny elit eller i alla fall en elit som byter kurs. Du kan jämföra det med 1968. Det är dock inte 1945 års brytpunkt men det är en brytpunkt när spelplanen förändras och vi rör oss mot en konservativ/nationalistisk/populistisk värld.

Mycket spännande tider att få uppleva. Så frustrerande och tröstlöst det kändes 2012-14 lika optimistisk känns det nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tro mig, sossarna önskar att valet var nu på söndag och inte i september. Det sista man vill ha är mer tid och fler mätningar.

Tidigare har jag satt ett rimligt resultat till mellan 24-26% men måste nog meddela att jag nu sätter intervallet till 26-28%. Jag kom delad tvåa i tipstävlingen så jag kräver att tas på allvar.

Har Arnstad kommenterat? Tänk att på riktigt tro att SD är nazister och se dessa resultat. Stackarn måste vara vettskrämd.

00:40 sekunder in. "Jag bor på Sturegatan så det är lite mening med vad jag säger".
https://www.youtube.com/watch?v=Bg2CzBZtp54
2018-06-07, 20:34
Medlem
Frågan är ju vilka faktorer som nu talar mot ett SD en god bit norr om 25%?

Alla tidigare indikatorer harmonierar nästan löjligt väl för att stärka Sentios nivå med SCB:s stabilitet och ned avstånd till telefoninstituten som inte tycks öka.

Lägg till detta det nytillkomna faktorn av att vara ett parti som normaliseras av sin storlek och rider på en framgångsvåg in i valrörelsen. Jimmie ser Aftonbladet ut som han körts genom ett sådant där filter som fövandlar till en leende animefigur.
2018-06-07, 20:34
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
När och varför var det du började begripa? Du har förvisso inte varit otrevlig, men du har haft en rätt dryg och överlägsen ton under åren.

Begripa vad? Jag har inte sett ljuset och blivit frälst om det är det du vill säga. Som jag skrev, så tror jag att det framför allt är den eskalerade brottsligheten- otryggheten i folks vardag- som är anledningen. Också en anledning att jag förstår dem som idag väljer att rösta på SD, eller i vart fall uttala sitt stöd för partiet i opinionsundersökningar. Någon gång brister tålamodet. Åratal av flathet som hopar sig. För sent och för lite. 8 år med nollan Ask säger t.ex. inte lite. Regerings oförmåga att göra sig av med Eliasson är ett annat exempel. SD:s framgång bygger på de senaste regeringarnas totala oförmåga att agera i tid. De har gjort sig förtjänta av detta nederlag.

Återigen ett grattis.
2018-06-07, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Helt fel. SD är största invandrarpartiet. De skötsamma som kommit hit vill inte behöva fly ännu en gång.

Det finns runt 200 nationaliteter i Stockholm och de flesta vill nog inte ha skottlossningar runt sitt hem. Jag känner en del invandrare som sympatiserar med SD, men ingen av dem är från MENA-området. Det skulle vara intressant att veta opinionen i de så kallade no-go-zonerna. I förra valet så var det ganska rött i Stockholms Kommun (Yttre Västerort). SD låg på 7,7% i detta område, vilket är 1 procentenhet högre än snittet i Stockholms Kommun. Frågan är hur många av invandrarna som röstar från de så kallade utsatta områdena (no-go-zonerna)?

https://data.val.se/val/val2014/prelresultat/R/kvalkrets/01/80/06/index.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in