2018-06-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Hoppsan! Det gick fort!
Klickade precis på länken och då står det att det troligen är sålt!
Vafan, skiten kom ju ut idag! Kan se om jag kan länka om nästa gång jag slår på datorn (till mäklarssidan). Men den lades ut idag så skumt att den blev såld så snabbt.

Var iaf en en burhönsfarm för äggproduktion med tillhörande bostad om jag förstod rätt. Så inte så superintressant kanske. Men inte varje dag ett koncentrationsläger kommer ut på Hemnet.
Citera
2018-06-07, 19:19
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja jag känner också igen det. Kanske det bara är stylat denna gång? Toaletten på översta våningen saknar vägg/dörr och det diskuterades i tråden. Annars är det ett till hus med samma slags övervåning?

Men jag minns det i så fall som rätt gammalt i stilen, inte alls som det är nu. Mer färg, mer trä etc. Men jag kan ta fel på hus, jag är inte säker på att det är samma. Det var i alla fall inte roligt som det var nu, väldigt sterilt.
Citera
2018-06-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Men jag minns det i så fall som rätt gammalt i stilen, inte alls som det är nu. Mer färg, mer trä etc. Men jag kan ta fel på hus, jag är inte säker på att det är samma. Det var i alla fall inte roligt som det var nu, väldigt sterilt.
Det var i så fall väldigt lik planlösning. Vill minnas det även diskuterades i tråden om badrummet med glasväggar/dörr tillhörande ett av sovrummen.
Citera
2018-06-07, 19:28
Medlem
Citat:

Det har varit med i tråden två gånger. Ett innan det förstördes och sen länkade jag det för någon månad sen.

Ja, gissningen på nyrik ickesvensk stämmer bra. Kåken är renoverad med massor av svarta pengar. Ägaren drive n bilfirma som inte har ett resultat som stämmer med att äga en kåk i den prisklassen. Flera hantverkare som berättat att dom fått stora sedelbuntar i näven.
Citera
2018-06-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Jag känner också igen det från tråden. Har för mig att det enligt ritningarna då var en parkeringsplats för flera bilar på framsidan. Har det varit någon form av flerbostadshus?
Ganska vitt inne, men ändå rätt fint..

Det var kontor innan nuvarande ägare köpte det
Citera
2018-06-07, 19:49
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark2
Det har varit med i tråden två gånger. Ett innan det förstördes och sen länkade jag det för någon månad sen.

Ja, gissningen på nyrik ickesvensk stämmer bra. Kåken är renoverad med massor av svarta pengar. Ägaren drive n bilfirma som inte har ett resultat som stämmer med att äga en kåk i den prisklassen. Flera hantverkare som berättat att dom fått stora sedelbuntar i näven.

Citat:
Ursprungligen postat av mark2
Det var kontor innan nuvarande ägare köpte det

Ah, men då så. Då är det nog samma hus som jag minns, det blev lite förvirrande just att det hade varit med två gånger tidigare, en gång orenoverat och en gång helt utblåst. Men då är jag med. Ger intryck av att vara lite palats för nyrika, så jag är inte helt förvånad över bakgrundsinformationen heller. Du vet inte varför det säljs? Jag vet inte hur marknaden i Kalmar ser ut, men han ska dels hitta någon som har pengarna och dels gillar den stilen han renoverat i. Jag vet inte, men det känns kanske inte skitenkelt i Kalmar?
Citera
2018-06-07, 20:40
Medlem
https://24kalmar.se/anrik-lyxvilla-pa-svino-till-salu

tror det är detta hus. var väl uppe i februari. inlägg 20085
Citera
2018-06-08, 10:38
Avslutad
Vet ej om detta platsar i tråden. Såg länken i bostadbubbeltråden och tänkte att ni också vill se:
http://www.arkitekturupproret.se/2018/06/06/fake-views-visionsbilder-vs-verklighet/

Det är sk visionsbilder aka fake views vs verklighetsbilder på nyproducerade byggnader och bostäder.

Citat:
Våra ögon är tränade att tro att en bild är en sann framställning av ett verkligt tillstånd. Således har den grafiska representationen av arkitekturen i vår digitala tidsålder gått bortom en övning i övertalning; det har blivit en övning i bedrägeri. […] Arkitekten har alla incitament att hänge sig åt vilseledande simuleringar och det utan några större risker. Photoshop och liknande program har blivit arkitektyrkets apotek av prestationsförbättrande medel; omöjligt att upptäcka och absolut allerstädes närvarande.”
Citera
2018-06-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Vet ej om detta platsar i tråden. Såg länken i bostadbubbeltråden och tänkte att ni också vill se:
http://www.arkitekturupproret.se/2018/06/06/fake-views-visionsbilder-vs-verklighet/

Det är sk visionsbilder aka fake views vs verklighetsbilder på nyproducerade byggnader och bostäder.

Detta var intressant, tack för att du tipsade!
Citera
2018-06-09, 08:07
Medlem
Citat:
Ah, men då så. Då är det nog samma hus som jag minns, det blev lite förvirrande just att det hade varit med två gånger tidigare, en gång orenoverat och en gång helt utblåst. Men då är jag med. Ger intryck av att vara lite palats för nyrika, så jag är inte helt förvånad över bakgrundsinformationen heller. Du vet inte varför det säljs? Jag vet inte hur marknaden i Kalmar ser ut, men han ska dels hitta någon som har pengarna och dels gillar den stilen han renoverat i. Jag vet inte, men det känns kanske inte skitenkelt i Kalmar?

Det sägs på bygden att hela affären är en stor penningtvätt. Det kom ut på annons samma dag som sista snickarbilen lämnade uppfarten.
Citera
2018-06-10, 15:32
Medlem
CarolynHaxs avatar
Ett hus - eller rättare sagt en tomt - ute på Ekerö. Till salu för ett svindlande belopp. https://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-fantholmen-ekero-kommun-fantholmsvagen-20c-14099896

Det är en sjötomt. I övrigt är det inget värt. Huset är byggt 1941. Finns inga interiörbilder. Ingen bilväg till huset, bara trappor med servitut. (Gissa vad grannarna ska hata varandra!)

På bilderna syns att det finns ett ganska nybyggt hus strax ovanför, och ovanför detta håller ännu en husgrund på att anläggas. Så var det med den naturen...
Citera
2018-06-10, 22:42
Medlem
https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-city-malmo-kommun-baltzarsgatan-26-14048295

Lyxlägenhet i Malmö med en årsavgift på ca 135 000 kr.

Hade jag fått gissa priset hade jag trott ca 12-14 miljoner men den ligger ute för 22 miljoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in