Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-07, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
På Blekingegatan 26 finns Nujens agent Roa:s kontor.

Har du lägenhetsnummret på den här adressen Blekingegatan 26?
Citera
2018-06-07, 13:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
På Blekingegatan 26 finns Nujens agent Roa:s kontor.
Även Nujen Media.
David Batras företag.
Brontén är väl också en komiker?
Samt diverse andra som pysslar med "konstnärlig verksamhet".
Citera
2018-06-07, 14:09
Bannlyst
Går det att få tag på domen för bokföringsbrottet samt även beslutet från SKV om utebliven skatt på honom?
Citera
2018-06-07, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vi kan väl alla hjälpas åt för att förbättra världen?!

Nja du ska se att Expressen tar bort honom när hans dagar som är räknade nått sitt slut.
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-06-07 kl. 15:05.
Citera
2018-06-07, 15:02
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Nja du ska se att Expressen tar bort honom när hans dagar som räknade nått sitt slut.
Helt sjukt att han sitter kvar på expressen
Citera
2018-06-07, 15:14
Medlem
HannaBallis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Helt sjukt att han sitter kvar på expressen
Det är sinnessjukt.
Jag som alltid bedömt att AB är den värsta av medier har fått sin överman av Expressen.
RIP Expressen...och dess T. Mattsson.
Citera
2018-06-07, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Går det att få tag på domen för bokföringsbrottet samt även beslutet från SKV om utebliven skatt på honom?

Beslutet från SKV är allmän handling så det går bra. Kan möjligen vara bortgallrat p.g.a. regler kring preskiption. Tror dock att SKV sparar beslut i 10 år.
Senast redigerad av Midsommardagen 2018-06-07 kl. 15:47.
Citera
2018-06-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Delförsäljning? Kanske i samband med att han skiljde sig?

Delförsäljning?

Kan det vara så jävla illa att exet deklarerar sin halva och Özz skiter i att deklarera sin halva av Brf:en. Vilken dåligt programmerad robot om helst på SKV genererar ju i en sådan situation per automatik en skrivelse till Özz där han per automatik påförs högsta möjliga straffskatt.

Han skall med tanke på beloppets storlek vara glad för att det inte blev fotboja.
Citera
2018-06-07, 16:00
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tack för förtydligandet om skolan.

Det var alltså Rinkebyskolan, då känns det om möjligt ännu mer som en rövarhistoria från Özz.
Jag antar att skolan redan 1990 var dominerad av invandrarbarn. Om SYO-konsulenten skulle säga så här till den som hade 4.9 i snitt, så skulle det vara väldigt festligt att höra vad som i så fall sades till dom som hade skitbetyg.

"Den rasistiske SYO-konsulent från Rinkeby" , känns lite i samma klass som "Den rasistiske brandmannen från Boden".
En hösttermin alldeles i slutet av 80-talet så hade jag ett förordnande i Rinkebyskolan. Vill inte skriva vilket år det var.
Men jag kan tala om för er att skolan var helt dominerad av etniska turkar. Det fanns turkiska hemspråksklasser med manliga turkiska lärare som ägnade sig åt gammaldags uppfostran av pojkarna. De slängde grabbarna i väggen, luggade dem, drog dem i öronen och sparkade dem i baken. Som jag såg. Lärarna skrek och svor på turkiska.
Men de turkiska grabbarna var inte bättre. Riktiga råskinn som höll skolan i skräck. En gång hoppade grabbarna som bestämde i högstadiet på mig i en trappa och drog mig i håret medan de tafsade på mig och hotade våldta mig. De eleverna var runt 15 år gamla och jag var runt 30. Men jag hade redan jobbat länge på Järva och lyckades att snacka bort grabbarna. Den ledande hette Dz@&%¤#. På den tiden så förde turkarna i Rinkebyskolan ett totalt skräckvälde. Men det fanns några romer också som man minns.
Har inget minne av en liten kurd som Özz, vad han än kallade sig. Eller någon rasistisk SYO. Om det hade funnits någon rasist i Rinkebyskolan på den tiden så hade nog turkarna gjort processen kort med personen.
Nu frågar jag mig hur Özz, varande kurd, kunde klara sig i Rinkebyskolan de åren? Turkarna, även lärarna, hatade kurder. Kanske Özz spelade turk? Klart är att han ljuger om sin skoltid.
Citera
2018-06-07, 16:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
En hösttermin alldeles i slutet av 80-talet så hade jag ett förordnande i Rinkebyskolan. Vill inte skriva vilket år det var.
Men jag kan tala om för er att skolan var helt dominerad av etniska turkar. Det fanns turkiska hemspråksklasser med manliga turkiska lärare som ägnade sig åt gammaldags uppfostran av pojkarna. De slängde grabbarna i väggen, luggade dem, drog dem i öronen och sparkade dem i baken. Som jag såg. Lärarna skrek och svor på turkiska.
Men de turkiska grabbarna var inte bättre. Riktiga råskinn som höll skolan i skräck. En gång hoppade grabbarna som bestämde i högstadiet på mig i en trappa och drog mig i håret medan de tafsade på mig och hotade våldta mig. De eleverna var runt 15 år gamla och jag var runt 30. Men jag hade redan jobbat länge på Järva och lyckades att snacka bort grabbarna. Den ledande hette Dz@&%¤#. På den tiden så förde turkarna i Rinkebyskolan ett totalt skräckvälde. Men det fanns några romer också som man minns.
Har inget minne av en liten kurd som Özz, vad han än kallade sig. Eller någon rasistisk SYO. Om det hade funnits någon rasist i Rinkebyskolan på den tiden så hade nog turkarna gjort processen kort med personen.
Nu frågar jag mig hur Özz, varande kurd, kunde klara sig i Rinkebyskolan de åren? Turkarna, även lärarna, hatade kurder. Kanske Özz spelade turk? Klart är att han ljuger om sin skoltid.
Med tanke på hans ganska vårdslösa förhållande till sanningen i andra sammanhang så kan man närmast utgå ifrån att även anekdoterna från skoltiden till stor del är uppdiktade.
Citera
2018-06-07, 16:11
Medlem
Det ser ut som sonen till Özz bror, Ulas Nujen, har varit i klammeri med rättvisan på Gotland.

Tydligen skall Robin ha spridit rykten på Gotland som gjorde att skolor på Gotland kom att stängas ned. Bland annat har Ulas bett Robin den 23/10 2015 att;

Ulas Nujen (far till Robin) har bl. a. uppgett att han den aktuella dagen uppmanade
Robin att ta bort en massa skräp (IS bilder m.m.) från sin dator.

Detta sker den i oktober 2015! Är det då Akilov är på Gotland och kan ha IS-påverkat Robin?

Bland annat skriver Tingsrätten, mål B1161-15, att

•YRKANDEN M.M.

Åklagaren har yrkat att Robin Takac ska dömas enligt följande.

Åtalspunkten l - Olaga hot (4 kap 5 § l st brottsbalken)
Robin Takac har den 23 oktober 2015 inom Region Gotland på sociala medier
utryckt hot med innebörden att elever och personal på skolor i Visby skulle skadas
eller dödas genom att skriva och/eller sprida "hade inte gått till skolan idag
Visbybor, har vapen med mig, dem som överlever vinner". Hotet har varit ägnat att
hos elever och skolpersonal på skolor i Visby framkalla allvarlig fruktan för egen
och annans säkerhet till person.

Åtalspunkten 2 - Falskt larm (6 kap 15 § l st brottsbalken)
Robin Takac har den 23 oktober 2015 inom region Gotland genom att sprida en
oriktig uppgift om att det förelåg fara för flera människors liv eller hälsa, hotet på
sociala medier i åp l, föranlett onödigt vidtagna säkerhetsåtgärder av olika
myndigheter såsom polismyndigheten och region Gotland.

I Hovrätten, mål nr B 1310-17, Svea Hovrätt så frikänns Robin vad gäller olaga hot men döms för Falskt larm.
Citera
2018-06-07, 16:25
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det ser ut som sonen till Özz bror, Ulas Nujen, har varit i klammeri med rättvisan på Gotland.

Tydligen skall Robin ha spridit rykten på Gotland som gjorde att skolor på Gotland kom att stängas ned. Bland annat har Ulas bett Robin den 23/10 2015 att;

Ulas Nujen (far till Robin) har bl. a. uppgett att han den aktuella dagen uppmanade
Robin att ta bort en massa skräp (IS bilder m.m.) från sin dator.

Detta sker den i oktober 2015! Är det då Akilov är på Gotland och kan ha IS-påverkat Robin?

Bland annat skriver Tingsrätten, mål B1161-15, att

•YRKANDEN M.M.

Åklagaren har yrkat att Robin Takac ska dömas enligt följande.

Åtalspunkten l - Olaga hot (4 kap 5 § l st brottsbalken)
Robin Takac har den 23 oktober 2015 inom Region Gotland på sociala medier
utryckt hot med innebörden att elever och personal på skolor i Visby skulle skadas
eller dödas genom att skriva och/eller sprida "hade inte gått till skolan idag
Visbybor, har vapen med mig, dem som överlever vinner". Hotet har varit ägnat att
hos elever och skolpersonal på skolor i Visby framkalla allvarlig fruktan för egen
och annans säkerhet till person.

Åtalspunkten 2 - Falskt larm (6 kap 15 § l st brottsbalken)
Robin Takac har den 23 oktober 2015 inom region Gotland genom att sprida en
oriktig uppgift om att det förelåg fara för flera människors liv eller hälsa, hotet på
sociala medier i åp l, föranlett onödigt vidtagna säkerhetsåtgärder av olika
myndigheter såsom polismyndigheten och region Gotland.

I Hovrätten, mål nr B 1310-17, Svea Hovrätt så frikänns Robin vad gäller olaga hot men döms för Falskt larm.

Det här måste rotas i djupare, dom borde förhöra Akilov vilka datum han befann sig på Gotland eller så finns det någon fakta på det redan? För det här är förstora samband för att det ska vara slumpen att en is-terrorist jobbar åt Özz på Gotland och att hans brors son sen beter sig så här och hotar att skjuta ihjäl folk i skolan på Gotland. Samt att Özz brors son har Is-bilder i sin dator. Hur väl känner familjen Nujen egentligen Akilov? Media, börja rota i det här, det är fan vidrigt att ni mörkar det och inte skriver om så här pass allvariga saker.

Och att Svt och Expressen låter en som finansierar en terrorist få fortsätta jobba åt dom.
Vore kul om Trump fick reda på det så skulle det nog bli en vassare rad än "last night in sweden"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in