2014-10-21, 15:34
Medlem
SLS2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dangerousdanger
Okej först och främst, jag förstår att smaken är som baken - delad. Alla tycker olika.

Men vill ändå få en generell bild på det här med smala tjejer. Jag upplever att det idag är något mycket positivt att vara underviktigt. Tjejer strävar liksom efter att ligga långt under sin egna normalvikt.

Killar, vad tycker NI egentligen? Är det bara tjejer emellan som tycker att man ska vara så smal som möjligt eller föredrar ni killar också detta? (jag säger inte att tjejer ska leva efter vad killar tycker men jag tror att många tjejer fått för sig att det vill vara supersmala inför killar de träffar)
Klart smaken är olika o det är ju bra.

Men jag tycker att tjejer ska vara så smala som möjligt. Vet att fler killar också gillar det. Det är ju så vackert.
Citera
2014-10-21, 16:16
Medlem
diannos avatar
Alla stollar som säger 'riktiga män gillar kvinnor med kurvor' eller 'det är klart killar vill ha en tjej som är smalare och mindre än de själva' har ju givetvis fel.

Alla har olika smak. Väldigt många gillar nog till och med olika typer av människor!

Men rent generellt så tycker jag det verkar finnas en mer allmän smalhetsnorm från kvinnor än från män. Jag tror fler män än kvinnor struntar i en cellulit exempelvis.
Citera
2014-10-21, 17:04
Bannlyst
Vad då hur smala ska dom bli?

De flesta tjejer är feta idag, "mulliga" "normala" (som inte alls är normalt) och smalfeta o äckliga.

Alla tjejer kan lätta gå ner 10 - 30 % i vikt.
Citera
2014-10-21, 17:05
Medlem
10sekunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Alla stollar som säger 'riktiga män gillar kvinnor med kurvor' eller 'det är klart killar vill ha en tjej som är smalare och mindre än de själva' har ju givetvis fel.

Alla har olika smak. Väldigt många gillar nog till och med olika typer av människor!

Men rent generellt så tycker jag det verkar finnas en mer allmän smalhetsnorm från kvinnor än från män. Jag tror fler män än kvinnor struntar i en cellulit exempelvis.
.

Det är inte så konstigt. Kvinnor tävlar mot varandra om social status sinsemellan. Det blir som ett ytligt kvitto på hur lyckad man är som kvinna. Det kan ha att göra med en sådan trivial sak som hur bra olika klädesplagg sitter på olika kroppar. Ser man en tjej med smala ben i en snygg kjol eller ett par shorts man vill ha vill man också se ut så själv. Är man dessutom kort, har små bröst men bred bröstkorg och rejälare ben och rumpa måste du vara ännu smalare för att försöka balansera upp proportionerna och skapa en kurva. Jag vägrade bära shorts i flera år (hade kanske 15 kg övervikt) och nu är jag i rätt bra form och kommer i 34/XS men jag stör mig på att mina ben aldrig kommer kommer kunna bli direkt slanka för jag tycker det är kvinnligt. Jag har fett och jag har muskler helt enkelt. Men muskelprocenten kan man jobba på.

Kanske inte en klockren jämförelse men män verkar tävla mycket sinsemellan när det kommer till kukstorlek. De vill ha den största kuken. Sanningen är dock att de flesta tjejer föredrar en mellanstor/normalstor kuk eller så är de rätt likgiltiga till kukars utseende överhuvudtaget. Monsterkukar kan göra riktigt ont och är dessutom svårare att suga. Sedan finns det såklart de som jagar stora kukar likväl som det finns snubbar som bara vill ha jätterattar eller Nicky Minaj-rumpor. Samma sak med överdrivet gym-pumpande hos killar. Det känns som det ligger något homoerotiskt över det. Tjejer generellt kräver inga "gorillor" direkt utan normala hälsosamma killar. Jag tycker taniga killar kan vara fina också och de jag känner som är det har inga problem med brudar.
Citera
2014-10-21, 18:03
Medlem
SLS2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landt81
Vad då hur smala ska dom bli?

De flesta tjejer är feta idag, "mulliga" "normala" (som inte alls är normalt) och smalfeta o äckliga.

Alla tjejer kan lätta gå ner 10 - 30 % i vikt.
Så ska det låta.
Citera
2014-10-21, 18:08
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder
.

Det är inte så konstigt. Kvinnor tävlar mot varandra om social status sinsemellan. Det blir som ett ytligt kvitto på hur lyckad man är som kvinna. Det kan ha att göra med en sådan trivial sak som hur bra olika klädesplagg sitter på olika kroppar. Ser man en tjej med smala ben i en snygg kjol eller ett par shorts man vill ha vill man också se ut så själv. Är man dessutom kort, har små bröst men bred bröstkorg och rejälare ben och rumpa måste du vara ännu smalare för att försöka balansera upp proportionerna och skapa en kurva. Jag vägrade bära shorts i flera år (hade kanske 15 kg övervikt) och nu är jag i rätt bra form och kommer i 34/XS men jag stör mig på att mina ben aldrig kommer kommer kunna bli direkt slanka för jag tycker det är kvinnligt. Jag har fett och jag har muskler helt enkelt. Men muskelprocenten kan man jobba på.

Kanske inte en klockren jämförelse men män verkar tävla mycket sinsemellan när det kommer till kukstorlek. De vill ha den största kuken. Sanningen är dock att de flesta tjejer föredrar en mellanstor/normalstor kuk eller så är de rätt likgiltiga till kukars utseende överhuvudtaget. Monsterkukar kan göra riktigt ont och är dessutom svårare att suga. Sedan finns det såklart de som jagar stora kukar likväl som det finns snubbar som bara vill ha jätterattar eller Nicky Minaj-rumpor. Samma sak med överdrivet gym-pumpande hos killar. Det känns som det ligger något homoerotiskt över det. Tjejer generellt kräver inga "gorillor" direkt utan normala hälsosamma killar. Jag tycker taniga killar kan vara fina också och de jag känner som är det har inga problem med brudar.
Jag tror definitivt det ligger en viss träningshets i kvinnors interna slankhetspress. Är man smal så kan det bero på att man har ansträngt sig. Har man stora runda bröst så har man... haft gener.

Kukjämförelsen tycker jag känns ganska träffande. Sättet killar stressar upp sig och sin omgivning påminner mycket om spinkighetsidealet hos kvinnorna. I båda fallen så grundar sig det ofta i ett sökande av bekräftelse av det motsatta könet, men allt som oftast så dras det till en bra mycket högre nivå än vad det motsatta könet orkar bry sig om.

Också kul att du nämner gym-pumpade snubbar. Brukar ofta se de som motsatsen mot duckface/silikon-blondiner. Båda två är ideal som ofta grundas i en vilja att visa upp sitt könsidentitet så tydligt möjligt, bland annat för att skapa attraktion från den motsatta könsidentiteten. Och hur slutar detta upp? Jo, många brudar tycker bicepshetsarna har gått för långt, och många snubbar börjar äcklas över hur märkliga tjejernas extensions och smink ser ut. Biffarna blir tillsammans med duckface brudarna och de mer moderata blir tillsammans med annat folk i mittenfåran.

Slutet gott, allting gott!
Citera
2014-10-21, 18:40
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dangerousdanger
Jag är inte efterbliven, men världen är. Ett flertal personer runt omkring mig strävar faktiskt efter att se ut just som pinnar.

Det är inte killars fel utan modevärldens fel.

Det är alla jävla "fashiondesigners" i te.x italien och frankrike som har hittat på det häe med att pinnsmala tjejer ska vara något ideal, och dessa äckliga designers är antingen bögar eller kvinnor och inte heterosexuella män.

Frågar du en heterosexuell man så brukar större fokus ligga på bröst och rumpa och inte på att tjejen ska ha synliga revnen och lår som är i klass med ett svältande afrikanskt barn.

Invändningarna gäller möjligen mot FETA tjejer (alltså exemplar utrustade med dubbelhaka, ölmage osv.) men dessa ligger ju åt det andra extrema hållet istället.
Citera
2018-06-06, 11:24
Medlem
Nykulas avatar
Kom in på detta forum när jag googlade på storlekar men men....

Blir less när jag ser hur ni vräker ur er att de flesta tjejer är mulliga idag, så är väl inte riktigt fallet. Blir nästan lite arg när jag läser hur ni vill att tjejer ska vara ohälsosamt smala. Ni ska ha i åtanke att kvinnor behöver ha mer fett på kroppen än män för att kunna leva ett hälsosamt liv. Jag känner att man börjar bli överviktig när man magen börjar hänga som de gör på de flesta män över 50 år... Vissa kvinnor har ju tur med att fettet lägger sig på "rätt ställen" som på brösten och rumpan.
Citera
2018-06-06, 11:43
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enrandomtjej
Jag stör mig som fan på folk som säger att smala tjejer inte kan ha kurvor. Jag har en platt mage men en stor rumpa och höfter där man ser en tydlig kurva. Förväxla inte fett med kurvor!!

bäcken kan va kurva
Citera
2018-06-06, 12:18
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykula
Kom in på detta forum när jag googlade på storlekar men men....

Blir less när jag ser hur ni vräker ur er att de flesta tjejer är mulliga idag, så är väl inte riktigt fallet. Blir nästan lite arg när jag läser hur ni vill att tjejer ska vara ohälsosamt smala. Ni ska ha i åtanke att kvinnor behöver ha mer fett på kroppen än män för att kunna leva ett hälsosamt liv. Jag känner att man börjar bli överviktig när man magen börjar hänga som de gör på de flesta män över 50 år... Vissa kvinnor har ju tur med att fettet lägger sig på "rätt ställen" som på brösten och rumpan.
När magen börjar hänga är man sjukligt fet.
Citera
2018-06-07, 13:50
Medlem
DonMacos avatar
Seriöst....
Såväl kvinnor som män är alltför tunga idag. Det är ett globalt problem som leder till ett stort antal välfärdssjukdomar. Övervikt är helt normaliserat. Med det sagt så är ätstörningar av alla slag både tragiska och livsfarliga. Men det är betydligt fler som lider av övervikt än undervikt, i alla fall där man har mat att tillgå.
Citera
2018-06-07, 14:07
Medlem
Size Zero-idealet hörde väl till 00-talet. Numera är sexidealet som lyfts fram kurvor med stor rumpa. Som Kim Kardashian, Beyonce, Nicki Minaj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in