Citat:
Ursprungligen postat av
10sekunder
.
Det är inte så konstigt. Kvinnor tävlar mot varandra om social status sinsemellan. Det blir som ett ytligt kvitto på hur lyckad man är som kvinna. Det kan ha att göra med en sådan trivial sak som hur bra olika klädesplagg sitter på olika kroppar. Ser man en tjej med smala ben i en snygg kjol eller ett par shorts man vill ha vill man också se ut så själv. Är man dessutom kort, har små bröst men bred bröstkorg och rejälare ben och rumpa måste du vara ännu smalare för att försöka balansera upp proportionerna och skapa en kurva. Jag vägrade bära shorts i flera år (hade kanske 15 kg övervikt) och nu är jag i rätt bra form och kommer i 34/XS men jag stör mig på att mina ben aldrig kommer kommer kunna bli direkt slanka för jag tycker det är kvinnligt. Jag har fett och jag har muskler helt enkelt. Men muskelprocenten kan man jobba på.
Kanske inte en klockren jämförelse men män verkar tävla mycket sinsemellan när det kommer till kukstorlek. De vill ha den största kuken. Sanningen är dock att de flesta tjejer föredrar en mellanstor/normalstor kuk eller så är de rätt likgiltiga till kukars utseende överhuvudtaget. Monsterkukar kan göra riktigt ont och är dessutom svårare att suga. Sedan finns det såklart de som jagar stora kukar likväl som det finns snubbar som bara vill ha jätterattar eller Nicky Minaj-rumpor. Samma sak med överdrivet gym-pumpande hos killar. Det känns som det ligger något homoerotiskt över det. Tjejer generellt kräver inga "gorillor" direkt utan normala hälsosamma killar. Jag tycker taniga killar kan vara fina också och de jag känner som är det har inga problem med brudar.
Jag tror definitivt det ligger en viss träningshets i kvinnors interna slankhetspress. Är man smal så kan det bero på att man har ansträngt sig. Har man stora runda bröst så har man... haft gener.
Kukjämförelsen tycker jag känns ganska träffande. Sättet killar stressar upp sig och sin omgivning påminner mycket om spinkighetsidealet hos kvinnorna. I båda fallen så grundar sig det ofta i ett sökande av bekräftelse av det motsatta könet, men allt som oftast så dras det till en bra mycket högre nivå än vad det motsatta könet orkar bry sig om.
Också kul att du nämner gym-pumpade snubbar. Brukar ofta se de som motsatsen mot duckface/silikon-blondiner. Båda två är ideal som ofta grundas i en vilja att visa upp sitt könsidentitet så tydligt möjligt, bland annat för att skapa attraktion från den motsatta könsidentiteten. Och hur slutar detta upp? Jo, många brudar tycker bicepshetsarna har gått för långt, och många snubbar börjar äcklas över hur märkliga tjejernas extensions och smink ser ut. Biffarna blir tillsammans med duckface brudarna och de mer moderata blir tillsammans med annat folk i mittenfåran.
Slutet gott, allting gott!