2018-06-07, 13:17
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Även tidigare hade KD de minst trogna väljarna ca 50 % tror jag medans SD hade 95 % trogna väljare. Sedan dess har ju KD krympt så ja de har nog bara max 2 % trogna väljare.
Är inte anledningen till den stora andelen otrogna väljare hos KD stödrösterna vid val från framförallt M? Dessa röstare är ju snarare otrogna mot M.
2018-06-07, 13:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Är inte anledningen till den stora andelen otrogna väljare hos KD stödrösterna vid val från framförallt M? Dessa röstare är ju snarare otrogna mot M.
Ja antagligen, taktikröster
2018-06-07, 13:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja antagligen, taktikröster
Om KD kan klamra sig fast över 3% i kommande OU nära valet så kan det nog bli så även i år. Dyker dom under 3% så är det nog många stödröstare som drar öronen åt sig & tänker att rösten blir bortkastad.
2018-06-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Nu är ju SD inget extremhögerparti, de ligger till vänster i välfärdsfrågor och till höger i ekonomifrågor och äganderättsfrågor. Att de stjäl röster från såväl S som M visar detta tydligt.

SD är det parti som satsar mest på vården och kallar sig med fog för Vårdpartiet. Detta är också en av orsakerna till att SD enligt SIFO och SCB ökar stark bland kvinnor.

En grupp där de troligen tar storslam fram till valet är bland kristna. I partiledarsamtalen som arrangerades av Uppsala Pingst i april - https://www.youtube.com/watch?v=HXqzwvyeBjo - var Åkesson utan jämförelse den mest populära partiledaren. Han fick rungande applåder vid flera tillfällen. Jag blev mäkta imponerad av Åkesson i denna utfrågning - inte en enda floskel, enbart svar direkt från hjärtat. Skulle alla svenskar se denna utfrågning med öppna sinnen, så ligger egen majoritet inom räckhåll. Och här framgår det med tydlighet att SD har en sammanhållen politik inom alla tänkbara områden.

Tack för denna länk! Jag håller helt med dig i din bedömning. Synd att folk i gemen inte får uppleva detta. Han fick in några verkliga poänger. Bäst tyckte jag var när pastorn ville jämföra hur stort mångkulturen och invandringen hade tjänat Amerika. Då Åkesson replikerade hur det gått för ursprungsbefolkningen. Tablå!!
Vi behöver en sådan statsminister att leda landet. Pastorn och ledaren för tidningen Dagen var mäkta imponerade. Det var inte ofta de hade sådan vältalig gäst.
2018-06-07, 13:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om KD kan klamra sig fast över 3% i kommande OU nära valet så kan det nog bli så även i år. Dyker dom under 3% så är det nog många stödröstare som drar öronen åt sig & tänker att rösten blir bortkastad.
Jag tror KD lever farligt. Dels är det ju färre "alliansväljare" totalt som kan rösta på dem. Dels ligger L också ganska nära gränsen så skall en krympande skara M-väljare stödrösta på två partier? Kanske väljer man då L för att det är större chans att de kommer in.
2018-06-07, 13:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Nu är ju SD inget extremhögerparti, de ligger till vänster i välfärdsfrågor och till höger i ekonomifrågor och äganderättsfrågor. Att de stjäl röster från såväl S som M visar detta tydligt.

SD är det parti som satsar mest på vården och kallar sig med fog för Vårdpartiet. Detta är också en av orsakerna till att SD enligt SIFO och SCB ökar stark bland kvinnor.

En grupp där de troligen tar storslam fram till valet är bland kristna. I partiledarsamtalen som arrangerades av Uppsala Pingst i april - https://www.youtube.com/watch?v=HXqzwvyeBjo - var Åkesson utan jämförelse den mest populära partiledaren. Han fick rungande applåder vid flera tillfällen. Jag blev mäkta imponerad av Åkesson i denna utfrågning - inte en enda floskel, enbart svar direkt från hjärtat. Skulle alla svenskar se denna utfrågning med öppna sinnen, så ligger egen majoritet inom räckhåll. Och här framgår det med tydlighet att SD har en sammanhållen politik inom alla tänkbara områden.

Ja nu strömmar verkligen kvinnorna till SD

Intressant hans video har 19 000 visningar och den närmsta politikern är Ulf Kristersson med 3000 visningar! En sjättedel.
2018-06-07, 13:52
Medlem
Citat:
Om det blir en ny DÖ där SD hålls ute igen och det går 4 år där allt bara förvärras tror jag de radikala ökar och NMR ökar. Fler kommer att tappa hoppet om det du beskriver. Det är ju en demografisk riks också. Om 4 år har flera hundra tusen till svenskt medborgarskap och kommer rösta på fortsatt asylinvandring för att få hit sina släktingar, landsmän, religionsbröder. Andelen av befolkningen som inte har asylrelaterad bakgrund minskar för var år som går. Väljarbasen för ett nationalistiskt parti minskar därför hela tiden. Man ser nu hur desperat sossarna försöker få asylinvandrarna att gå och rösta. De vet att det är där de har sina röster. Se den omtalade SSU-bilden med bara en svensk; de på den bilden byter aldrig till SD.

Detta du skriver här är viktigast av allt! Vi kan inte vänta tills valet 2022. Då är det för sent. Det är NU, som SD måste få makt.
Blir det en ny DÖ är det kört för Sverige, och det får byggas inhägnader för oss gamla svenskar. Typ för Amerikas urbefolkning.
Valkvällen dricker vi antingen seger- eller gravöl.
2018-06-07, 14:08
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ja nu strömmar verkligen kvinnorna till SD

Det där med att nu även kvinnorna vallfärdar till SD är inte så konstigt. De kvinnodominerade jobben har totalt knäckts i och med flyktingkrisen 2015 och framåt. Äldreomsorgen har havererat, sjukvården har havererat, socialtjänsten har havererat, skolan har havererat etc etc.

EDIT: lägg där till alla våldtäkter och överfall som dagligen sker på våra Svenska kvinnor. Det går inte blunda längre, hur blåögda de än må vara.

Tråkigt bara att skiten var tvungen att träffa fläkten innan kvinnorna skulle vakna till skillnad från många män i de mansdominerade yrkena.
Senast redigerad av motarbetar 2018-06-07 kl. 14:12.
2018-06-07, 14:27
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
SD är ett nationalistiskt högerparti som har spökat ut sig med lånade populistiska fjädrar. De siffror som Sentio presenterar är oerhört dåligt förankrade i verkligheten som vanligt. Sentio är och förblir en skräpinstition som mera seriösa bedömmare än i den här tråden tar avstånd ifrån. Där är svaret på varför inga andra medier publicerar deras mätningar en den webbsida som köpt deras tjänster.
Börja nu inte med tjatet om att de lyckats bäst med SD genom åren. Det är inte sanning men däremot är det sanning att de är bland de sämsta att mäta andra partier.

Nej det är fortfarande inte sant. Du är helt förvirrad eller sitter och ljuger som vanligt. Sentio hamnade i mellanskiktet. Inte bäst och inte sämst.

Valet 2014:

Citat:
Längst ifrån var Ipsos (med nästan två procentenheter fel per parti) och (överraskande nog) Sifo, med 13.6 i avvikelse.

https://maktochpolitik.wordpress.com/2014/09/19/vilket-opinionsinstitut-lyckades-bast-och-vilka-partier-var-svarast-att-mata/
Senast redigerad av fernebo 2018-06-07 kl. 14:30.
2018-06-07, 14:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Tack för denna länk! Jag håller helt med dig i din bedömning. Synd att folk i gemen inte får uppleva detta. Han fick in några verkliga poänger. Bäst tyckte jag var när pastorn ville jämföra hur stort mångkulturen och invandringen hade tjänat Amerika. Då Åkesson replikerade hur det gått för ursprungsbefolkningen. Tablå!!
Vi behöver en sådan statsminister att leda landet. Pastorn och ledaren för tidningen Dagen var mäkta imponerade. Det var inte ofta de hade sådan vältalig gäst.
Han fick applåder om att begränsa invandringen minst två gånger.
2018-06-07, 15:04
Medlem
FlashyBears avatar
Mina bekanta berättade att det skulle bli 25.5±1%(Sentio) och 26.8±1% (YouGov)
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ska de då justera viktningsmatrisen, eller bara utnyttja en inkompetensfaktor k? Hmm förresten, enligt Krispan är Vikningsmatrisen stationär och orörbar (och är för förmodligen så komplex att det förmodligen inte finns någon som förstår den, så vi får ta den som Gud givet), så vi för hålla oss till inkompetensfaktorn, tror jag.
Mina bekantar som jobbar på Sentio och YouGov säger följande:

- Sentio använder genomsnittet av Flashback:s panel. Rakt av! Så det blir nog runt 25.5% i juni.
- YouGov använder följande formel: Sifo/SCB * HitlerFaktor. Så det blir 18% * 1.488 = 26.8% i juni.
- sedan adderar de brus på ±1%

De senaste SCB-mätningarna korrigerade med HitlerFaktor:
2014M05 8,10 * 1,488 = 12,1%
2014M11 12,4 * 1,488 = 18,5%
2015M05 14,4 * 1,488 = 21,4%
2015M11 19,9 * 1,488 = 29,6%
2016M05 17,3 * 1,488 = 25,7%
2016M11 17,5 * 1,488 = 26,0%
2017M05 18,4 * 1,488 = 27,4%
2017M11 14,8 * 1,488 = 22,0%
2017M05 ??,? * 1,488 = ???26,8%???

Överensstämmer väl med Flashback:s panel!

Stay tuned!

Och så blev det!

Sentio
S 21,7% (-3,6)
V 9,7% (+0,5)
Mp 4,8% (+0,4)
SD 26,1% (+3,0)
M 17,1% (-3,3)
C 7,2% (-0,4)
L 7,0% (+3,3)
Kd 3,3% (+1,2)
Nu förväntar jag mig att våra einsteins Fnysington, lantis60 och undrande87 dyrkar mig som avslöjade Soros-maffian
Vänta bara på nästa YouGov med 26.8±1%
2018-06-07, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Mina bekanta berättade att det skulle bli 25.5±1%(Sentio) och 26.8±1% (YouGov)

Och så blev det!

Sentio
S 21,7% (-3,6)
V 9,7% (+0,5)
Mp 4,8% (+0,4)
SD 26,1% (+3,0)
M 17,1% (-3,3)
C 7,2% (-0,4)
L 7,0% (+3,3)
Kd 3,3% (+1,2)
Nu förväntar jag mig att våra einsteins Fnysington, lantis60 och undrande87 dyrkar mig som avslöjade Soros-maffian
Vänta bara på nästa YouGov med 26.8±1%
De nämnda "Einsteins" har ännu inte bevistas ha fel på någon punkt, liksom Lysenko-fraktionen inte heller har lyckats övertyga. Frågan är alltså fortfarande oavgjord, med viss fördel Einstein-fraktionen (med bortfall av hörsägens-data dock) Och jag har sagt det förr och säger det igen, så här i post-PK samhället gör nu nog alla OIs (inklusive de svensk-inkompetenta) sitt yttersta för att vara, eller hinna bli, relevanta. Det är relevans som gäller, eller så blir det att klockan klämtar dystert post-val 2018.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in