2018-06-07, 06:07
Medlem
Citat:
Den mördade 57-åringen på Lidingö arbetade på ett byggföretag som är i konflikt med ett bostadsbolag.
Ännu en person på byggbolaget har utsatts för en skjutning, erfar Expressen.
En tredje part – i tvistens utkant – ska ligga bakom hot mot anställda på byggbolaget, enligt uppgifter till Expressen.

Citat:
Under våren har konflikten mellan ett bostadsbolag och ett byggbolag i Stockholm blivit allt hätskare. Tillsammans har de drivit ett bostadsprojekt värt 100 miljoner kronor.
Men projektet blev försenat, möttes av hård kritik för sina brister och både byggföretag och underleverantörer har klagat på att de inte har fått betalt, enligt uppgifter till Expressen.
Även andra kunder ska ha använt rättsliga metoder mot bostadsbolaget för att få betalt för sina fakturor.

Tredje part orsakar rädsla
Samtidigt anser bostadsbolaget att byggbolaget är oseriöst.
Mitt i det har ytterligare personer, enligt Expressens uppgifter en tredje part, kommit in på byggbolagets kontor och försökt få byggbolaget att dra sig ur byggprojektet.
Den tredje parten ska ha orsakat rädsla bland personer på byggbolaget.
I tvisten finns flera olika intressenter, dels bygg- och bostadsbolagen, dels underleverantörer, dels den tredje parten.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/konflikt-kopplas-till-dodsskjutningen-pa-lidingo/
Citera
2018-06-07, 06:10
Medlem
Är man på flykt känns de riktigt klantigt å bli skjuten på adressen man står skriven på kan jag tycka..
Citera
2018-06-07, 07:46
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Karma. Han har levt på flykt längre än så men det blev väl mer intensivt efter det där på Gärdet.

Han flyttade till Stockholm för att han hade så mycket folk efter sig. Men livet kom ikapp.

L3ll3 var en rätt bra kille förr om åren, men han skulle leka ball och framförallt leka cool i kretsar där det kan stå en dyrt. Nu verkar det ha varit nytt folk som tröttnat på honom för det med Gärdet talar ju för det. Men de han hade efter sig innan var honom i hälarna men jag tror ingen från förr hade önskat livet ur honom. Mer stryk och fixa till det som var fel.

Dessa som klipper honom verkar också ha varit förbannade personligt, det tolkar jag det där med att man smaskar på honom med en skrúvdragare efter han blivit skjuten. Men det är nog en relativt ny konflikt.
Varför försöker du skriva som om du kände/känner till honom sedan innan när alla vet att du bara snackar skit i sådana här trådar? Du är en tönt.
Citera
2018-06-07, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Hur känner du till honom? Är han från Uddevalla?
Ja, han var från Uddevalla ditt klappmongo.
Citat:
Det där feta korset ger vibbar av kristen syrian eller kristen alban/serb. Inte direkt någon medlem av svenska pingskyrkan som går runt med sådant där svulstigt smycke.
En kristen syrian? Syrianer är en kristen etnisk folkgrupp din dumma jävel.

Och som nån annan påpekade så är det ca 20% som är kristna (katoliker) i Albanien, men de brukar ju sällan eller aldrig manifestera det på det sättet.

Citat:
Sant, men på en utslagskurva över vilka som oftast bär verkligt överdimensionerade krucifix i en fet kedja runt halsen så kommer kristna syrianer att dominera. Latinos har imo oftast mindre kedjor och kors i guld runt halsen. Men, men, vi får se helt enkelt.

Ännu en gång, syrianer är kristna. Få in det i din begränsade skalle.
Citera
2018-06-07, 07:58
Medlem
Citat:
Fan heller, och han hade hyfsat med fiender.

Citat:
Han har inte varit så länge i den branschen vad jag vet, han har otalt med folk från lång tid tillbaka. Men det betyder inte att han även kan skaffat sig nya ovänner i byggbranschen, för han har tydligen ställt till det där med.

Citat:
Han sålde inte knark och han var ingen direkt brukare av det heller vad jag vet. Men han har likväl stött sig med folk på olika ställen i landet pga olika anledningar. Han trodde att man kunde bete sig hur som helst och det trots att han egentligen visste. Plus att han var ju ingen duvunge eller ungtupp men han lärde sig fan inte ändå

Citat:
Karma. Han har levt på flykt längre än så men det blev väl mer intensivt efter det där på Gärdet.

Han flyttade till Stockholm för att han hade så mycket folk efter sig. Men livet kom ikapp.

L3ll3 var en rätt bra kille förr om åren, men han skulle leka ball och framförallt leka cool i kretsar där det kan stå en dyrt. Nu verkar det ha varit nytt folk som tröttnat på honom för det med Gärdet talar ju för det. Men de han hade efter sig innan var honom i hälarna men jag tror ingen från förr hade önskat livet ur honom. Mer stryk och fixa till det som var fel.

Dessa som klipper honom verkar också ha varit förbannade personligt, det tolkar jag det där med att man smaskar på honom med en skrúvdragare efter han blivit skjuten. Men det är nog en relativt ny konflikt.
Vad du vet? Säg vad du vet ist för att spela Allan din tönt. Jag har kollat in din "logg" och du verkar vara expert inom Mc världen , kriminologi och annan brottslighet i undre världen. Är du något jävla multiverktyg? Jag skulle inte tro det va din nolla!

Skriv vad du vet, inte vad du tror eller googlar fram. Och googlar du så länka med källan då!
Så sluta spela Allan Ballan tack.
Citera
2018-06-07, 08:13
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
En kristen syrian? Syrianer är en kristen etnisk folkgrupp din dumma jävel.

Och som nån annan påpekade så är det ca 20% som är kristna (katoliker) i Albanien, men de brukar ju sällan eller aldrig manifestera det på det sättet.

Ännu en gång, syrianer är kristna. Få in det i din begränsade skalle.
Inget av mitt ursprungliga inlägg om kristna syrianer hintar om att jag är ovetande om vad det är för befolkningsgrupp – även om du på ett inte särskilt övertygande sätt försöker göra gällande att det är så.

Är du byxis nu efter att jag outat dig som en löjlig bluff eller?
Citera
2018-06-07, 08:21
Medlem
Citat:
Håll dig till tråden är du snäll.
Kan bara hålla med Jag vet med största säkerhet att vad du beskriver ligger nära sanningen Även om jag inte funnits hans miljö så vet jag att han också hade vänner från förr som gillade honom i nutid Men tydligt har nånting strulat till sig
Citera
2018-06-07, 08:52
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppppppppppppp
Har kommit lite olika bud i tråden om vilka etniciteter som ligger bakom mordet.

Tre personer ska ha gripits varav två på bron. Den ena såg mörk ut både i hårfärgen och under det pixlade. Den andre var mörkhörig men ljusare hudton och tredje gripne finns inte bild på under gripandet (kan det vara tjejen som satt i bilen). En på bron är möjligtvis svensk och en är med stor sannolikhet inte det och hur ofta är det som en infödd och en invandrare i samförstånd har ihjäl någon? Inte så frekvent nej. Så vi kan därför av statistik att döma anta att båda är utländska, men varifrån?

alla var svenskar
Citera
2018-06-07, 08:59
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
alla var svenskar

Är någon häktad ännu?
Citera
2018-06-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
alla var svenskar

Jasså? Eller var alla "svenskar"?

Bildbeviset på bron säger något annat.....än ditt påståeende
Citera
2018-06-07, 10:37
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Kan säkert varit medveten och till viss del inblandad med i princip är det LB som styrt och skött verksamheten.
Ok då återstår frågan om vem som blåst vem? På dom pengarna som PLE betalt ut till MVTB och som var avsedda till att betala MVTB i sin tur inhyrda underentreprenörer alltså dom pengarna som är borta nu.

Dom första skotten i vintras riktade ju sig mot Abdallas som står som officiell ägare på pappret för MVTB och han gick under jorden och drog utomlands och kvar i Sverige blev då LB som var projektansvarig för MVTB åtagande gentemot PLE och som nu har fått plikta med sitt liv.

Alternativt en vild gissning att dom bägge två Abbe och LB i samförstånd försnillat pengarna som egentligen var avsedda till att betala inhyrda underentreprenörer och som nu är jävligt förbannade så pass till vida att dom tar till mord som hämd.
Citera
2018-06-07, 11:26
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Ok då återstår frågan om vem som blåst vem? På dom pengarna som PLE betalt ut till MVTB och som var avsedda till att betala MVTB i sin tur inhyrda underentreprenörer alltså dom pengarna som är borta nu.

Dom första skotten i vintras riktade ju sig mot Abdallas som står som officiell ägare på pappret för MVTB och han gick under jorden och drog utomlands och kvar i Sverige blev då LB som var projektansvarig för MVTB åtagande gentemot PLE och som nu har fått plikta med sitt liv.

Alternativt en vild gissning att dom bägge två Abbe och LB i samförstånd försnillat pengarna som egentligen var avsedda till att betala inhyrda underentreprenörer och som nu är jävligt förbannade så pass till vida att dom tar till mord som hämd.

PLE MVTB... vad snackar du om? Män och/eller bolag?

Var väl ett fastighetsbolag i konflikten och inte underentreprenörer ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in