2018-06-30, 11:18
Medlem
Min erfarenhet är att LB var en människa med många sidor och verksamheter såväl i det fina rummet som det utanför. Antar att du (Aggressive 61) bara kände honom en kort tid i Stockholm så jag har förståelse för ditt resonemang.

Det skulle inte förvåna mig det minsta om han och Balkan Elvis hade många projekt ihop och kände varann sen tidigare. Sverige är litet och Västkusten är ännu mindre. Märkligt att de båda hamnade på samma bygge i en förort till Stockholm. Är någon i ledningen på PL också från Göteborg tro?

Kanske var det ett lägligt tillfälle, vid den offentliga striden mot PL, att släcka ett liv och rikta ljuset mot den pågående konflikten när det egentligen handlar om andra projekt som gått snett? Kanske är det andra pengar det handlade om egentligen? Jag spekulerar bara för att få ett mer holistiskt perspektiv på det hela.

Undrar förresten var den där typen som skrev tidigare i tråden om LB:s skumraskaffärer har tagit vägen. Vore intressant att veta sanningshalten i det den skrev för då blir det hela lite svårare att utreda. Fler trådar att dra i. Men eftersom ingen annan på FB har nämnt något om det eller bekräftat att det stämmer att LB hade stora skulder i den "mörka sidan av samhället" kanske det bara var ett försök att svartmåla.

Ser oavsett vad fram emot rättegångsprocessen och mer klarhet även om det kommer ta tid.
Citera
2018-06-30, 12:39
Medlem
"Kanske var det ett lägligt tillfälle, vid den offentliga striden mot PL, att släcka ett liv och rikta ljuset mot den pågående konflikten när det egentligen handlar om andra projekt som gått snett? Kanske är det andra pengar det handlade om eg Att han tidigare rörde sig med olika entligen? Jag spekulerar bara för att få ett mer holistiskt perspektiv på det hela." Utgår bara från en säker källa som kände LB väl. Tydligen hade han haft en del skulder som eventuellt reglerats. Hur stora summor det handlat om vet min källa inget om. Men det låg honom inte i fatet just nu. Tydligen hade han fortfarande en del kontakter i Göteborg För några år sedan tycks han vart uppe uppe i Umeå som nån utbildare/föreläsare för ekonomi studenter,båtförmedling o.s.v Som det verkar hade han många järn i elden Men att han knarkade är en grov lögn enligt min källa.Därför är viss persons inlägg intressant och dess syfte. Väntar gärna på ett hederligt svar den här gången. Enmer intressant är till väga gång sättet när han skjuts.Någon dumpar en bil cirka hundra femtio meter från skjutningen Området består av skogsterräng ner mot vattnet.Finns en del stigar från Larsberg och Baggeby Minst sagt oreflekterat Troligtvis har polisen letat i skog och vatten efter vapen. Att han skjuts bör nog ses som en markering från nån nära aktör omkring överlåtandet och stämmningen. Finns nog en del som svettas lite just nu oavsett skuld
Citera
2018-06-30, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnyBandera
Min erfarenhet är att LB var en människa med många sidor och verksamheter såväl i det fina rummet som det utanför. Antar att du (Aggressive 61) bara kände honom en kort tid i Stockholm så jag har förståelse för ditt resonemang.

Det skulle inte förvåna mig det minsta om han och Balkan Elvis hade många projekt ihop och kände varann sen tidigare. Sverige är litet och Västkusten är ännu mindre. Märkligt att de båda hamnade på samma bygge i en förort till Stockholm. Är någon i ledningen på PL också från Göteborg tro?

Kanske var det ett lägligt tillfälle, vid den offentliga striden mot PL, att släcka ett liv och rikta ljuset mot den pågående konflikten när det egentligen handlar om andra projekt som gått snett? Kanske är det andra pengar det handlade om egentligen? Jag spekulerar bara för att få ett mer holistiskt perspektiv på det hela.

Undrar förresten var den där typen som skrev tidigare i tråden om LB:s skumraskaffärer har tagit vägen. Vore intressant att veta sanningshalten i det den skrev för då blir det hela lite svårare att utreda. Fler trådar att dra i. Men eftersom ingen annan på FB har nämnt något om det eller bekräftat att det stämmer att LB hade stora skulder i den "mörka sidan av samhället" kanske det bara var ett försök att svartmåla.

Ser oavsett vad fram emot rättegångsprocessen och mer klarhet även om det kommer ta tid.

LB stack inte under stol med att han gjort tre volter i livet. Första gången var han 20. Senare har han suttit för att inte ha kunnat förklara bokföringen för skatteverket. Jag vet många, inklusive jag själv, som tagit genvägar beträffande bokföringen men inte åkt dit för det. Han var, under tiden jag träffade honom, fräsch, lycklig och levde ett normalt familjeliv. 40 år gamla ungdomssynder bör ju inte vara av intresse längre. Hörsägen nu men kvinnan han levde med hade också ordnade omständigheter. Jag vet det för, det visade sig att jag har en gemensam bekant med henne. Hon och hennes familj är satta i skydd utomlands. Hon vet vad som hänt men vägrar namnge någon. Smart av henne tycker jag. LBs och hennes familj och vänner hade ingen kunskap om någon byggtvist så de verkar ha legat lågt med hela bakgrunden till, vad jag tror är upprinnelsen till att man statuerat exempel med LB. Mag*us Eriksso* på PLE är också från Göteborg. En ful fisk med privata skulder överallt. Många i byggbranschen har blivit förhörda och många har namedroppat anstiftarna. Det är en tidsfråga innan polisen upptäcker en miss som gjorts.
Citera
2018-06-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggressive61
LB stack inte under stol med att han gjort tre volter i livet. Första gången var han 20. Senare har han suttit för att inte ha kunnat förklara bokföringen för skatteverket. Jag vet många, inklusive jag själv, som tagit genvägar beträffande bokföringen men inte åkt dit för det. Han var, under tiden jag träffade honom, fräsch, lycklig och levde ett normalt familjeliv. 40 år gamla ungdomssynder bör ju inte vara av intresse längre. Hörsägen nu men kvinnan han levde med hade också ordnade omständigheter. Jag vet det för, det visade sig att jag har en gemensam bekant med henne. Hon och hennes familj är satta i skydd utomlands. Hon vet vad som hänt men vägrar namnge någon. Smart av henne tycker jag. LBs och hennes familj och vänner hade ingen kunskap om någon byggtvist så de verkar ha legat lågt med hela bakgrunden till, vad jag tror är upprinnelsen till att man statuerat exempel med LB. Mag*us Eriksso* på PLE är också från Göteborg. En ful fisk med privata skulder överallt. Många i byggbranschen har blivit förhörda och många har namedroppat anstiftarna. Det är en tidsfråga innan polisen upptäcker en miss som gjorts.
Kan bara återigen hålla med Av vad som framkommit från nära umgängeskrets tycks skitsnacket inte stämma Tror däremot inte att polisen missat nått Skulle vart intressant att få höra M E s syn på vad som förekommit Om han redan inte vart härinne
Senast redigerad av Machines 2018-06-30 kl. 12:56.
Citera
2018-06-30, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Kan bara återigen hålla med Av vad som framkommit från nära umgängeskrets tycks skitsnacket inte stämma Tror däremot inte att polisen missat nått Skulle vart intressant att få höra M E s syn på vad som förekommit Om han redan inte vart härinne

Om inte annat har han nog fått första hands info från explosive74. Den enda, här i tråden, som trashat LB. Och gjort det ordentligt. Ingen har kunnat bekräfta nåt av hans påståenden. Om en enda anklagelse stämt hade många gått på hans linje. Samma explosive74 som plötsligt vaknar till liv efter 7 år. Det är mer än märkligt. Och antyder att han kanske har någon inblandning i värsta fall. I bästa fall måste han haft något allvarligt otalt med LB. Oavsett vilket så borde snuten titta på varför han hade så mycket hat att han återaktiverar sitt konto enbart för tråden. Jag vet vem jag misstänker att han är. Han var i sin framtoning inte alls neutral utan skrev i, vad jag upplever som, stark affekt. Kan affekten bero rädsla? Ångest? Hoppas snuten kan spåra IP. Ingen av de inblandade verkar besitta särskilt många hjärnceller.
Citera
2018-06-30, 17:12
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av followthebunny
Man har ju två alternativ, ena är den blå tabletten och det andra är den röda.

Vi börjar med att det bara ligger en stämningen inskickad
https://www.svd.se/bors/news_detail.php?newsid=5645e3af-e023-48d5-ac37-a33ee99ea278
Stämnings mål T 5646-18

Ingen motstämning har utfärdats och inget har heller kommenterats annat än på sin hemsida
http://www.primeliving.se/nyheter/

Frågor som tas upp i stämningen
Avbokandet av möte mellan advokater - 26/2 Avbokades mötet mellan PL och Mvtb som skulle ägarum dagen efter under hot.

Ur avtalet
27/2 - Skall avtal skrivits på som gör att PL är helt befriande från allt ansvar i tvisten och mvtb skall även ha full sekretess och inte yppa något till tredje part
Förfalskad signatur - Något som man från PL sida säger sig att ska ha bevittnats av ett visst företag med vissa människor i det
Förfalskade signaturen saknar helt likhet med den signatur som även står på avtalet med PL

Polisanmälningar - 5/3 görs polisanmälningar
6/3 första skjutning mot Frejgatan
8/3 Andra skjutningen mot lägenhet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2Q9JA/skottlossning-pa-gardet-i-stockholm-polisen-utreder-mordforsok
13/3 - Granat placeras utanför hus med koppling till mvtb
14/3 - tredje skottlossningen mot samma lägenhet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngOxed/larm-om-ny-skottlossning-pa-gardet

PL har ju även en upparbetat skuld till mvtb och även till mig, så klart att man som ue då inte fått betalt.
Från PL sida får man gärna redogöra för vad det man anser sig ha betalt för och hur mycket som betalts, för jag vet att Mvtb lämnat över hela sitt kontoutdrag till PL inte det hela gick till advokater och inte ens då kunde man berätta vad problemet var.

Så för den som tror att det stora börsnoterade fastighetsbolaget åsikt så får man här om man vill en insikt i hur det hela gått till.

Sedan har PL en historik av liknande tillvägagångssätt. Ett tidigare ärende med ett företag som hette modular slutade med att man drev dem i konkurs medan den konkursförvaltare som tog ärendet vann mot PL och så har man även en pågående tvist i gbg med en annan byggare, frontman.

Antingen så har PL alltid otur eller så är det systematiskt och del av deras affärsmodell?

När man bestämt vilken tablett som passar än efter detta så kan man ju dra paralleller till vad man då är kapabel till att göra
Bra sammanställning, som underlättar när man försöker förstå de olika pusselbitar som dyker upp i tråden, oavsett dessas objektivitet eller brist på den varan.👍

Citat:
Ursprungligen postat av JohnyBandera
Följer tråden sen start men har ej varit medlem och därmed inte kunnat delge min analys av det hela.

Känner LB rätt löst från hans tid i Mölndal och vet att han var en mästare på att skapa affärsidér, även om de flesta aldrig gick igenom till hans förtret. Ur min synvinkel var han en kreativ individ som aldrig såg några hinder.

Kan det vara så, att när businessen med PL gick i stöpet och i väntan på rättegång, så fortsatte han på andra projekt för att dra in en lön?

Det var kanske där det gick fel?

Menar inte att styra om tråden utan bara bejaka det från ett annat håll. Man kan ha många bollar i luften om man är en driftig person, vilket jag ansåg LB vara.
Tack för att du delar med dig!👍
Citera
2018-06-30, 17:24
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggressive61
Om inte annat har han nog fått första hands info från explosive74. Den enda, här i tråden, som trashat LB. Och gjort det ordentligt. Ingen har kunnat bekräfta nåt av hans påståenden. Om en enda anklagelse stämt hade många gått på hans linje. Samma explosive74 som plötsligt vaknar till liv efter 7 år. Det är mer än märkligt. Och antyder att han kanske har någon inblandning i värsta fall. I bästa fall måste han haft något allvarligt otalt med LB. Oavsett vilket så borde snuten titta på varför han hade så mycket hat att han återaktiverar sitt konto enbart för tråden. Jag vet vem jag misstänker att han är. Han var i sin framtoning inte alls neutral utan skrev i, vad jag upplever som, stark affekt. Kan affekten bero rädsla? Ångest? Hoppas snuten kan spåra IP. Ingen av de inblandade verkar besitta särskilt många hjärnceller.
Bra att du fört in en intressant inriktning i tråden i st f det trashande utan minsta källhänvisningar och fullkomlig brist på kommunikation som "explosive74" svarade för.👍
Att enbart gå på i sådan enorm affekt påvisar något svagbegåvat närmast infantilt som man kan anta i slutänden kan utmynna i en förtjänad lagföring.

I det fall att PLE har utnyttjat en underförstådd "shady" affärsidé vid flera tillfällen, så hoppas jag verkligen att man får höra ett ljudligt "brakande" när de inblandade faller till marken som vid ett ras ifrån Eiffeltornet.
Senast redigerad av LeBronThurman 2018-06-30 kl. 17:27.
Citera
2018-06-30, 18:02
Medlem
Modular ML Bygg AB
Org.nummer: 556906-5773

I konkurs i september 2017 efter att PLE visat samma dåliga betalningsvilja som senare mot både Frontman och mvtb. När man kör exakt samma metod att upphöra med slutbetalning inför slutetapp mot minst tre bolag tycker jag att man har satt det i system. Vad PLE senare troligen hoppas på är att, förvaltningen, innebär att någon av UE försätter bolaget i konkurs för att de, i sin tur, inte fått betalt. När detta skett finns det inget bolag som kan göra anspråk på slutbetalningen längre och PLE har sparat åtskilliga miljoner att göra roligare saker för. Mvtbs firmatecknare släpper inte tvisten. Då kommer hoten, urkundsförfalskningen, skotten, handgranaterna och firmatecknare samt VD med familjer går under jorden. LB åker sedermera hem igen. Man undrar varför? Då går något jävligt snett. När vi får veta vad så vet vi varför LB fick sätta livet till.
Citera
2018-07-02, 02:02
Medlem
followthebunnys avatar
Då ska vi klargöra lite mer saker här igen.

Ledningen i PL är från Göteborg, både VD M*gnus D*hlberg och entreprenad chef M*gnus E*iksson, vilket gör att man bjudit in Balkan Elvis till dans tydliggör affärsidén där man sätter entreprenörer på pottan.

M E och LB känner/kände Balkan Elvis.
M E entreprenad chef har näringsförbud
M E har som går att läsa i stämningen använt sin position för att få privat kostnader betalda
M E och M D måste båda godkänna att Balkan Elvis tog över entreprenaden och därefter har man ju sett honom på bygget både en och annan gång vilket förtydligar att det inte är en tillfällighet

M D säger i mitten av denna sida - http://www.primeliving.se/2018/05/29/fortydligande-till-artikel-publicerad-pa-di-se-29-maj/
Entreprenad kopplar in sitt juridiska ombud och båda parter kommer överens om ett juridiskt möte för att underteckna en uppgörelse som innebär att Prime Living Entreprenad från och med den 27 februari tar över totalentreprenaden enligt redan tidigare bekräftelse på mail från. MVTBs VD avböjde dock mötet kvällen innan med anledning av att hen sade sig ha blivit hotad. Uppgörelsen undertecknas och bevittnas istället av båda parter och överlämnas via ombud.

I stämningen säger mvtb att PL lämnat in en förfalskad överenskommelse och att varken mvtb eller dess ombud mottagit denna överenskommelse samt att det går att tyda hur ensidig denna "överenskommelse" är

I samband med dessa extraordinära händelser framkom en av PL M D och till synes också av MVTB:s AB påtecknad överenskommelse daterad samma dag som det inställda mötet med jurister skulle ha hållits, 2017-02-27, bilaga 37. Överenskommelsen skiljer sig på flera viktiga punkter från det förslag Prime såvitt framgår genom M D tog fram någon vecka dessförinnan, bilaga 33, bland annat genom att MVTB utan att få någon ytterligare ersättning tog på sig att ensamma svara för en slutreglering med samtliga underentreprenörer och underleverantörer och utan tidsbegränsning iaktta fullständig sekretess. Underentreprenörer som Prime vid den tidpunkten redan börjat ta över bakom MVTB:s rygg. A B bestrider att han satt sin namnteckning på den påstådda överenskommelsen, som därtill får uppfattas som sällsynt oförmånlig för MVTB. A B har polisanmält även detta som misstänkt förfalskning av hans namnteckning. Prime har tillfrågats om hur, när och vems närvaro A B skulle ha påtecknat överenskommelsen och då endast hänvisat till Balkan Elvis företag Amtena

Det var inte så att LB åkte hem direkt, det var ju nästan tre månader mellan senaste skjutningen och hans avrättning.
Senast redigerad av followthebunny 2018-07-02 kl. 02:06.
Citera
2018-07-02, 02:13
Medlem
followthebunnys avatar
Har bara tillgång till en låst pdf av stämningen samt att jag inte orkar gå igenom och skriva ner hela och ta bort allt känsligt för att kunna publicera den här.

Om någon annan vill ta på sig uppdraget så heter stämningen
T 5646-18 Mälarvikens Tak och Bygg AB ./. Prime Living Entreprenad AB
Citera
2018-07-02, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av followthebunny
Har bara tillgång till en låst pdf av stämningen samt att jag inte orkar gå igenom och skriva ner hela och ta bort allt känsligt för att kunna publicera den här.

Om någon annan vill ta på sig uppdraget så heter stämningen
T 5646-18 Mälarvikens Tak och Bygg AB ./. Prime Living Entreprenad AB

Mycket bra sammanfattning. Jag visste inte att M*gnus D*hlberg var göteborgare. Du verkar vara väl insatt.
Citera
2018-07-02, 22:31
Medlem
followthebunnys avatar
Satt inte med på byggmöten som dig, men tagit tag i det i efterhand.
Du som satt på byggmöten måste ju sitta på en hel del andra insikter om dessa personer, vad de står för och hur dessa var i sin vardag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in