2018-06-06, 23:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppppppppppppp
Har kommit lite olika bud i tråden om vilka etniciteter som ligger bakom mordet.

Tre personer ska ha gripits varav två på bron. Den ena såg mörk ut både i hårfärgen och under det pixlade. Den andre var mörkhörig men ljusare hudton och tredje gripne finns inte bild på under gripandet (kan det vara tjejen som satt i bilen). En på bron är möjligtvis svensk och en är med stor sannolikhet inte det och hur ofta är det som en infödd och en invandrare i samförstånd har ihjäl någon? Inte så frekvent nej. Så vi kan därför av statistik att döma anta att båda är utländska, men varifrån?

En tjackpundare i byggsvängen som kanske blåst underentrepenörer med öststatskoppling. Inhyrda tjetjener kanske, brutalt mord med tarvlig misslyckad flykt, som ur "A dog day afternoon"?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-06 kl. 23:03.
Citera
2018-06-06, 23:04
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Vi vet ju inte om MGM är skyldiga ännu. Eller om rätt personer är gripna
Är det olika personer som är misstänkta och gripna?? Eller fattar du inte vad du själv skriver?
Citera
2018-06-06, 23:05
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
En tjackpundare i byggsvängen som kanske blåst underentrepenörer med öststatskoppling. Inhyrda tjetjener kanske, brutalt mord med tarvlig misslyckad flykt, som ur "A dog day afternoon"?
Det finns ett kristet inslag. Tyder på syrsor eller irakier.
Citera
2018-06-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Är det olika personer som är misstänkta och gripna?? Eller fattar du inte vad du själv skriver?
Läs igenom tråden om du inte förstår, jag orkar inte översätta till dig idiot
Citera
2018-06-06, 23:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det finns ett kristet inslag. Tyder på syrsor eller irakier.

Ja syrier (eller syrianer?) kan ju också vara ljusa. Eller kanske något ortodoxt från balkan området.
Citera
2018-06-06, 23:19
Medlem
Är det LB även kallad L3ll3 det handlar om, har man kunnat fastslå det?
Citera
2018-06-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad du tror om 2020 kan vi diskutera i en annan tråd.

2017 skedde ovanligt många dödsskjutningar i Stockholm. Det var inte ett ”medelår”.

Poängen: Två dödsskjutningar samma dag behöver inte alls vara relaterade.
100% säkert att det inte har ett samband om detta handlar om LB, runt 55 år. Råkade bara ske nära i tid men det är helt skilda saker.
Citera
2018-06-06, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble-Joe
Nej inte alls, men som han sa till mig, jag är en money-maker.
Fan heller, och han hade hyfsat med fiender.
Citera
2018-06-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Fan heller, och han hade hyfsat med fiender.
Du menar i byggbranschen eller?
Citera
2018-06-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Du menar i byggbranschen eller?
Han har inte varit så länge i den branschen vad jag vet, han har otalt med folk från lång tid tillbaka. Men det betyder inte att han även kan skaffat sig nya ovänner i byggbranschen, för han har tydligen ställt till det där med.
Citera
2018-06-06, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Bra sammanfattning. Låter troligt att någon del i deras plan gått om intet. Kanske hade de en väntande chaufför som fick panik och drog. Övervakning låter dock väldigt sannolikt.

Angående motiv tror jag på det enklaste. Drogaffärer som urartat på något vis. Någon bekant i tråden hävdar att han gått på amfetamin dagligen, i alla fall förut. Han hade verksamhet med "f d" kriminella i Dalarevansch. Inte helt osannolikt att han hamnat i slang med kriminella som antingen sålt knark till han som han inte betalat eller så har han sålt lite på sidan och av någon anledning hamnat i skuld. Eller så har rivaliserande gäng velat att han ska sluta sälja åt deras fiender.

Att han blir bankad med en skruvdragare kan ju ha symbolisk betydelse. Kanske förskingrade han pengar från en stöld av ett parti skruvdragare, som andra skulle ha. Eller tjallade han på någon.

Hela den företagssoppan tycker jag är för långsökt, han är ju inte ens delägare i företagen det gäller.
Han sålde inte knark och han var ingen direkt brukare av det heller vad jag vet. Men han har likväl stött sig med folk på olika ställen i landet pga olika anledningar. Han trodde att man kunde bete sig hur som helst och det trots att han egentligen visste. Plus att han var ju ingen duvunge eller ungtupp men han lärde sig fan inte ändå
Citera
2018-06-07, 00:02
Medlem
=) Karma is a bitch - helt enkelt !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här