2018-06-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Saken är den att "Ny-svenskar" inte skjuter på folk, visst dom begår andra brott men de skjuter inte på folk. De använder knivar och sten och andra tillhuggen inte definitivt inte skjutvapen.
Men snälla... Snacka om att bo under en sten med skygglappar är på. (Om det inte är ironi då)
Citera
2018-06-07, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Nu börjar de brännas lite en Jugge igen.Joksovic och nu denna?

Joksovic är väl ändå typ 20år sedan? Inte direkt så dom är relaterade.
Citera
2018-06-07, 12:47
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
PLE MVTB... vad snackar du om? Män och/eller bolag?

Var väl ett fastighetsbolag i konflikten och inte underentreprenörer ?
Prime Living Entreprenad = PLE. och Mälarvikens Tak och Bygg = MVTB.
Citera
2018-06-07, 13:49
Medlem
Är inte det troligaste att det är någon underentreprenör till MVTB som inte inte fått betalt som har tagit till vapen mot LB? Ju längre ner i kedjan av underentreprenörer man kommer i byggsvängen desto svartare och mer kriminellt blir det.
Citera
2018-06-07, 14:56
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Prime Living Entreprenad = PLE. och Mälarvikens Tak och Bygg = MVTB.
Tack, då är jag med.
https://www.svd.se/bors/news_detail.php?newsid=5645e3af-e023-48d5-ac37-a33ee99ea278

Prime Living tycks vara skurkar i detta drama. Ovanligt hårda tag från ett börsnoterat bolag!
Citera
2018-06-07, 15:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Tack, då är jag med.
https://www.svd.se/bors/news_detail.php?newsid=5645e3af-e023-48d5-ac37-a33ee99ea278

Prime Living tycks vara skurkar i detta drama. Ovanligt hårda tag från ett börsnoterat bolag!

Kan det vara ett såkallat pump and dump bolag (ett seriöst företag som överlåtits till oseriösa köpare som tömmer det och lämnar det till någon som inte begriper eller bryr sig att det finns latenta förpliktelser?) eller att det varit ett seriöst drivet företag som blivit övertaget med oschyssta metoder? Det är väl inte helt simpelt att driva byggföretag, det är inte bara löneläget som gör att det blir kedjor av underentrepenörer med egen firma som ofta inte kan ta ut vad som skulle motsvara avtalsmässig lön. Det kan bli dyrt om man missar eller inte har förmåga att planera material- och tidsåtgång för uppdragen, då kanske man blir skadeståndsskyldig för kostnaderför tidsspillan för kundens andra hantverkare. Det kan alltså gå åt pipan och sluta med stora skulder även om man inte har uppsåt att göra något kriminellt. Det är väl kanske en bransch som drar om man tror det är lätt utifrån att en rivare som inte ens behöver gymnasieutbildning ska ha över 30tkr enligt kollektivavtal.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-07 kl. 15:21.
Citera
2018-06-07, 15:27
Medlem
Enl stämningsansökan som MVTB lämnat in mot Prime beskrivs en salig blandning av konflikter. T. ex var det ett bolag LB var delägare i som först hade kontraktet med Prime, vilket LB sedan tsm med Prime skrev över till MVTB utan de andra delägarnas tillstånd vilket gjorde de delägarna upprörda. Enl stämningsansökan blev LB också VD för MVTB. Trots allt ser det ändå ut som att Prime har det största fingret med. Ang styrelseledamoten i MVTB som fick dörren skjuten och som jag hade hört inte skulle varit så iblandad är det fel. Han verkar i högsta grad varit inblandad, även LB är det som varit aktivast.

Grotta gärna ner i stämningsansökan och kom med teorier osv
https://minfil.com/u9ReM3edbf/Stockholms_TR_T5646-18_Aktbil_1.pdf

Finns dessutom minst 2 andra bolag som den senaste tiden stämt Prime avseende fordran.
Citera
2018-06-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
alla var svenskar

Hur vet du det? En såg svartmuskig ut så jag finner det väldigt otroligt.
Citera
2018-06-07, 16:27
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Enl stämningsansökan som MVTB lämnat in mot Prime beskrivs en salig blandning av konflikter. T. ex var det ett bolag LB var delägare i som först hade kontraktet med Prime, vilket LB sedan tsm med Prime skrev över till MVTB utan de andra delägarnas tillstånd vilket gjorde de delägarna upprörda. Enl stämningsansökan blev LB också VD för MVTB. Trots allt ser det ändå ut som att Prime har det största fingret med. Ang styrelseledamoten i MVTB som fick dörren skjuten och som jag hade hört inte skulle varit så iblandad är det fel. Han verkar i högsta grad varit inblandad, även LB är det som varit aktivast.

Grotta gärna ner i stämningsansökan och kom med teorier osv
https://minfil.com/u9ReM3edbf/Stockholms_TR_T5646-18_Aktbil_1.pdf

Finns dessutom minst 2 andra bolag som den senaste tiden stämt Prime avseende fordran.
Tack för klargörandet och bifogad fil.
Citera
2018-06-07, 18:24
Medlem
Jag har känt LB i 20år, han har sålt knark hela sitt liv ,han va en kola torsk , gick på amfetamin i flera år, han har varit skyldig från MC gäng till andra gäng massa med deg, han åkt till Panama flera gånger för att köpa kola, allt finns i registret, så sluta med detta bygg bransch tramset, hans vänner är från Stockholm, Rissne och Rinkeby, där sålde han knarket, så slutar man när man blåser grova kriminella, visst jag verkligen tycker synd om vad som hänt han, men , han få skylla sig själv!
Citera
2018-06-07, 18:53
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Kan bara hålla med Jag vet med största säkerhet att vad du beskriver ligger nära sanningen Även om jag inte funnits hans miljö så vet jag att han också hade vänner från förr som gillade honom i nutid Men tydligt har nånting strulat till sig
Sfären runt den numera avlida mäklaren *las *ersgård *= K / *= N. Göteborg och västkusten i sin helhet var ganska så stor med vida kontanter kors och tvärs inom fastigheter industrier och då narturligvis i byggnadsbranschen samt i krogsvängen.
Så det vore ju konstigt om inte LB fortfarande hade känningar kvar i det gamla gardet som huvudsakligen bestod av svenska byggare och hantverkare folk som föredrar att betala saker dom köper kontant direkt ur fickan i stället för med spårbara plastkort om ni förstår.
Citera
2018-06-07, 18:56
Medlem
Häktning borde vara imorgon väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här