2018-06-07, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
En fråga om uppgiften om "smutsiga ben": var de jordiga, gräsmattefötter (tänk barfotabarn på sommaren) eller kan det vara missfärgning av likfläckar? Eller blev de smutsiga när hon släpades? Eller sprang hon barfota i smutsig terräng?

Tillgång till vilket läkemedelsrum på vilken vanlig vårdavdelning skulle hjälpa vid ett överlagt mord men jag tror inte HD bidragit på så sätt. Däremot tror jag att hon inte kan ha varit ovetande efter mordet om SD gjort det.
Säger inte att HD inte är inblandad men det är inte så lätt att komma åt läkemedel som man kan tro och jag tror att det har blivit ännu svårare på senare tid. Om det är narkotika ni tänker på t ex så räknas det ofta och många gånger så behöver man vara två som signerar när man tar det. Eller vad tänker du för läkemedel eller preparat?
Citera
2018-06-07, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad jag minns stod det i media också? De skulle fira födelsedagsbarnet men upptäckte Lena borta eller om det var att barnen hade upptäckt mamman borta och ringt fadern.
Bortrest i annat län kan vara bara 10 mil så en timmes körning.
Har inte sett att det har stått i media, bara här, men det betyder inte att det inte kan ha stått någonstans förstås. Det har också sagts, tror bara att jag har har sett det här och ingen annanstans, att de fick ringa sin pappa på morgonen när inte mamma var där. Det kan ha varit såpass tidigit så att han inte hade hunnit komma ännu förstås, men det är svårt att veta vad som är sant och inte. Det florerar väldigt mycket olika uppgifter. Hur långt borta han var vet vi inte heller.
Citera
2018-06-07, 01:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Har inte sett att det har stått i media, bara här, men det betyder inte att det inte kan ha stått någonstans förstås. Det har också sagts, tror bara att jag har har sett det här och ingen annanstans, att de fick ringa sin pappa på morgonen när inte mamma var där. Det kan ha varit såpass tidigit så att han inte hade hunnit komma ännu förstås, men det är svårt att veta vad som är sant och inte. Det florerar väldigt mycket olika uppgifter. Hur långt borta han var vet vi inte heller.

I ett annat län har det sagts nästan hela tiden. Ja du kanske har rätt att det var bara här.
Citera
2018-06-07, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Säger inte att HD inte är inblandad men det är inte så lätt att komma åt läkemedel som man kan tro och jag tror att det har blivit ännu svårare på senare tid. Om det är narkotika ni tänker på t ex så räknas det ofta och många gånger så behöver man vara två som signerar när man tar det. Eller vad tänker du för läkemedel eller preparat?

Nej, narkotika vore dumt att stjäla precis av de anledningar du nämner (dock förekommer det stölder trots kontroller och tom trots automater men det är en annan dialog). Finns lättillgängliga preparat som ej kontrolleras som i hög dos eller administrerat på fel/rätt sätt är letalt. Tex en ganska liten dos lokalbedövning intravenöst ger hjärtstillestånd. Ber om ursäkt om detta anses off topic vilket jag själv tycker. 😉
Citera
2018-06-07, 01:32
Medlem
Citat:
Nej, narkotika vore dumt att stjäla precis av de anledningar du nämner (dock förekommer det stölder trots kontroller och tom trots automater men det är en annan dialog). Finns lättillgängliga preparat som ej kontrolleras som i hög dos eller administrerat på fel/rätt sätt är letalt. Tex en ganska liten dos lokalbedövning intravenöst ger hjärtstillestånd. Ber om ursäkt om detta anses off topic vilket jag själv tycker. 😉
Inte helt OT tycker jag, bara lite.
Om hon har varit på jobbet så skulle jag kunna tänka mig att man har gjort en inventering av allt. Kan vara svårt att säga något även om det fattas något - kan i så fall vara svårt att veta när något har försvunnit och om det är planerat kan det ha gjorts för länge sedan. Fast det vet vi inte och kommer väl aldrig att få veta heller.
Om hon inte har ett bra alibi så har hon säkert förhörts angående det, förhörd har hon alla gånger blivit hur som helst. Annars förtvivlar jag, det kan de bara inte ha låtit bli att göra. Vi får se, kanske byter de mgm men det tror jag inte, de verkar ha en del på SD, inte bara de anmälningar som LW gjorde.
Citera
2018-06-07, 01:35
Medlem
Citat:

Tillgång till vilket läkemedelsrum på vilken vanlig vårdavdelning skulle hjälpa vid ett överlagt mord men jag tror inte HD bidragit på så sätt. .

Förstår inte riktigt hur du menar med det här med tillgång till läkemedelsrum kontra överlagt mord och HD:s möjliga inblandning. Får int ihop 'et.

Ber om ursäkt för att jag ifrågasätter ditt första inlägg. Efter 11 år.👍

Edit: ok, såg nu svar som du fått/gett: att det ev skulle ha varit ett giftmord. Borde ha kopplat.
Senast redigerad av Rubar 2018-06-07 kl. 01:45.
Citera
2018-06-07, 01:55
Medlem
Rosamunds avatar
Det finns ju en möjlighet att det är en man som hon träffar eller träffat som kom över med en present.

Om LW inte ville träffa honom mer och kanske sade det lite burdust då eftersom hon var stressad. Hon ville avsluta förberedelserna inför dotterns födelsefirande i sängen morgonen därpå. Enligt bloggen gör hon tårta och massor till morgonen.

Han blev väldigt upprörd eftersom det kom som en chock. Av det som framkommit kunde hon ju helt plötsligt sluta umgås med människor.

Det här tycker jag låter mer troligt än att SD som ville försonas med frun och han och LW inte hade haft en bra relation det senaste året, helt plötsligt skulle angripas av någon svartsjuka och döda henne.
Citera
2018-06-07, 02:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det finns ju en möjlighet att det är en man som hon träffar eller träffat som kom över med en present.

Om LW inte ville träffa honom mer och kanske sade det lite burdust då eftersom hon var stressad. Hon ville avsluta förberedelserna inför dotterns födelsefirande i sängen morgonen därpå. Enligt bloggen gör hon tårta och massor till morgonen.

Han blev väldigt upprörd eftersom det kom som en chock. Av det som framkommit kunde hon ju helt plötsligt sluta umgås med människor.

Det här tycker jag låter mer troligt än att SD som ville försonas med frun och han och LW inte hade haft en bra relation det senaste året, helt plötsligt skulle angripas av någon svartsjuka och döda henne.

Eller om det är en senare bekantskaps svartsjuka respektive eller ex?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-07 kl. 02:03.
Citera
2018-06-07, 02:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller om det är en senare bekantskaps svartsjuka respektive eller ex?

Det är också möjligt ja. Och SD är heller inte borträknad givetvis men är inte den troligaste GM, enligt min mening.

Vad skulle han till LW att göra den tiden på dygnet när han ska resa bort med sin fru dagen därpå?
Citera
2018-06-07, 02:15
Medlem
Citat:
Det är också möjligt ja. Och SD är heller inte borträknad givetvis men är inte den troligaste GM, enligt min mening.

Vad skulle han till LW att göra den tiden på dygnet när han ska resa bort med sin fru dagen därpå?

Det låter ju väldigt märkligt speciellt om de inte haft kontakt som avföljningen i diverse sociala medier. Om man nu tycker någon som gjort en anmälan är koko för att man anser det obefogat så verkar det ju märkligt om man skulle börja jobba vidare med det om det ändå blivit nedlagt?
Citera
2018-06-07, 02:15
Medlem
Rosamunds avatar
Denna man blev förvånad och arg och svartsjuk över om hon träffade massa andra män. Han tog hennes mobiltelefon för att kolla vilka män hon kommunicerar med. LW försöker ta tillbaka, Han springer iväg med den ner till planket och hon följer efter o.s.v?
Citera
2018-06-07, 02:29
Medlem
Citat:
Denna man blev förvånad och arg och svartsjuk över om hon träffade massa andra män. Han tog hennes mobiltelefon för att kolla vilka män hon kommunicerar med. LW försöker ta tillbaka, Han springer iväg med den ner till planket och hon följer efter o.s.v?

Eller någon som upplever sig sviken? Jag kommer inte ihåg om det var på hennes twitter eller instagram som jag såg hon följde dels assholesonline och någon ortorexi sida. Assholesonline kanske är lite uddaför en föredetta präst och en som jobbar på HVB hem. Men klart det kanske är något som kan skrattas åt men kunde hon kanske göra så själv (som inlägget hon gjort på Facebook där någon annan bilist skällt på henne?)?
Informationssidor liknande den om ortorexi kan brukar väl kanske följas om man har någon släkting eller vän som har just sådan åkomma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in