2018-06-07, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag var inte så nära, visste inte om något om dessa affärer och relationer till höger och vänster.
Vad jag inte förstår, är att om hon var rädd för SD på senare tid, varför öppnade hon dörren för honom 2330?
Jag vet att han hade haft nyckel till henne, men hon hade ju bytt lås...

Ja detta är ett stort frågetecken för mig. Hur skedde första kontakten vid mordtillfället? Hur/varför öppnades dörren? Stod dörren olåst? Med flera i huset kan det ju lätt vara någon som glömt att låsa den. Väntade hon på att äldre sonen skulle komma och sova över där pga att de skulle fira yngste sonen tidigt? Hade HD en nyckel och SD lånade den? Hon bodde ju nära och kunde vara den som vattnade blommor och tog in post när LW var borta. Gick LW ut för att tala i mobiltelefonen? (För att inte störa barnen, eller kunna prata om något hon inte ville de skulle höra) Hon hade ju haft telefonkontakt med någon 23.30.
Citera
2018-06-07, 00:27
Medlem
Hej i tråden 😀

Till de personer här på fb som rört sig i samma kretsar som SD undrar jag om det var allmänt känt att SD var notoriskt otrogen? Då inte nödvändigtvis med LW utan även andra med andra?

Vidare undrar jag om ni här på fb som geocashade med både SD och LW märkte av att det var en något dem emellan?

Tack på förhand 🌺
Citera
2018-06-07, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Ja detta är ett stort frågetecken för mig. Hur skedde första kontakten vid mordtillfället? Hur/varför öppnades dörren? Stod dörren olåst? Med flera i huset kan det ju lätt vara någon som glömt att låsa den. Väntade hon på att äldre sonen skulle komma och sova över där pga att de skulle fira yngste sonen tidigt? Hade HD en nyckel och SD lånade den? Hon bodde ju nära och kunde vara den som vattnade blommor och tog in post när LW var borta. Gick LW ut för att tala i mobiltelefonen? (För att inte störa barnen, eller kunna prata om något hon inte ville de skulle höra) Hon hade ju haft telefonkontakt med någon 23.30.
Jag tänker att om UW var bortrest som sagts så sov kanske alla barnen hos mamma? Hon kanske väntade hem någon av dem, någon som inte hade kommit hem ännu? Särskilt den äldste är så pass gammal att han nog har mycket för sig med kompisar och så.
Citera
2018-06-07, 00:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Jag tänker att om UW var bortrest som sagts så sov kanske alla barnen hos mamma? Hon kanske väntade hem någon av dem, någon som inte hade kommit hem ännu? Särskilt den äldste är så pass gammal att han nog har mycket för sig med kompisar och så.

På morgonen skulle den äldste sonen kommit dit med sin pappa som då var tillbaka från sitt jobb i ett annat län.
Citera
2018-06-07, 00:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Fast å andra sidan är han såpass gammal att han skulle kunna vara hemma själv någon natt?
Citera
2018-06-07, 00:36
Medlem
Citat:
Så hur tänkte denna moder när hon åkte iväg på usa resan med SD som varit på förhör och LW försvunnen?
Knappast på sina barn iaf! För de var ju hemma.
Vad tänkte HD när LW hittats död? Satt hon i en sommarstuga eller i London och filade på sina historier med SD?
Väkdigt märkligt agerande... jag utesluter inte att hon är direkt inblandad.
Och jo, HD måste vara både naiv och korkad som inte upptäckte att SD var otrogen länge och väl. Bilderna och texterna när SD och LW är ute tillsammans är ju faktiskt nästan klarspråk på ett förhållande
Jamen, om resan var planerad sedan tidigare då? Barnen är 12 och 14 tror jag (sedan om det har tillkommit ett barn till vet jag inte men det har antytts i tråden) och någon har kunnat vara med dem under tiden väl, som t ex mor- eller farföräldrar, någon moster eller faster kanske eller en äldre kusin. Vad vet vi?
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Bra rutet! Varför i hela friden ska Hanna helt uteslutas som gm bara för hon är mamma och har en otrogen karl. Dumheter. Hon är den som har det största motivet tycker jag. Svartsjuka.
OM man är mamma och har mördat nån och fortsätter fokusera på att vara mamma som om inget hänt. Då är man KALLBLODIG.
Tycker inte att hon har uteslutits ur diskussionen här, även om det inte har pratats så mycket om henne. Beror väl på att det inte finns mycket att gå på och att det är hennes man som just nu sitter häktad. Hon har kanske ett väldigt bra alibi som någon annan nyss skrev. Det vet vi inte. Håller dock med om att hon har ett motiv som kan vara farligt nog. De flesta tar ändå inte livet av sina kontrahenter för det, även om det gör aldrig så ont.
Citera
2018-06-07, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast å andra sidan är han såpass gammal att han skulle kunna vara hemma själv någon natt?
Visst, så är det.
Citera
2018-06-07, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
På morgonen skulle den äldste sonen kommit dit med sin pappa som då var tillbaka från sitt jobb i ett annat län.
Det är något som har sagts här i tråden ja, men jag vet inte om jag vill lita blint på allt som sägs här. Pappan var bortrest säger någon, hur skulle han då kunna vara med på morgonen?
Citera
2018-06-07, 00:47
Medlem
Citat:
Så hur tänkte denna moder när hon åkte iväg på usa resan med SD som varit på förhör och LW försvunnen?
Knappast på sina barn iaf! För de var ju hemma.
Vad tänkte HD när LW hittats död? Satt hon i en sommarstuga eller i London och filade på sina historier med SD?
Väkdigt märkligt agerande... jag utesluter inte att hon är direkt inblandad.
Och jo, HD måste vara både naiv och korkad som inte upptäckte att SD var otrogen länge och väl. Bilderna och texterna när SD och LW är ute tillsammans är ju faktiskt nästan klarspråk på ett förhållande

Hon begärde skilsmässa och flyttade med barnen.
Ett hus hon bodde tillfälligt i men numera köpt och äger.
Citera
2018-06-07, 00:54
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du blandar ihop motiv med motiverat, ej samma sak.

Eh, jasså hm oj ursäkta
Citera
2018-06-07, 00:59
Medlem
En fråga om uppgiften om "smutsiga ben": var de jordiga, gräsmattefötter (tänk barfotabarn på sommaren) eller kan det vara missfärgning av likfläckar? Eller blev de smutsiga när hon släpades? Eller sprang hon barfota i smutsig terräng?

Tillgång till vilket läkemedelsrum på vilken vanlig vårdavdelning skulle hjälpa vid ett överlagt mord men jag tror inte HD bidragit på så sätt. Däremot tror jag att hon inte kan ha varit ovetande efter mordet om SD gjort det.
Citera
2018-06-07, 01:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det är något som har sagts här i tråden ja, men jag vet inte om jag vill lita blint på allt som sägs här. Pappan var bortrest säger någon, hur skulle han då kunna vara med på morgonen?

Vad jag minns stod det i media också? De skulle fira födelsedagsbarnet men upptäckte Lena borta eller om det var att barnen hade upptäckt mamman borta och ringt fadern.
Bortrest i annat län kan vara bara 10 mil så en timmes körning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in