Citat:
Ursprungligen postat av
LBeria
Förutom att SD ökar i alla OI ser det också ut som om C har peakat och att Lööfs framgång har brutits. Mitt tips är att C mycket väl kan hamna under fyra procent i valet. Från att ha varit ett stabilt landsbygdsparti har C utvecklats till ett trendigt nyliberalt storstadsparti. Trendväljare är flyktiga och när nu momentum förlorats: Vilka väljare blir kvar? Ja, en och annan trogen småortsväljare som är totalt ointresserad av politik.
Faktiskt tror jag C lever farligare än L. Liberalerna har trots allt en ideologi och en konsekvent partiledare. Godnatt Annie, det var kul ett tag.
Genom sina egna glasögon så tror jag att Annie Lööf ser sig själv som en vinnare, som det enda alternativet för de som lämnar MP och asylkramarna som lämnar Nya M och S.
Jag tror att C nu kommer att bli det kvarvarande alternativet för hipsters, #vistårinteut, #jagärhär, journalister, kulturarbetare, m.fl.
Bondeförbundet körde med kokkaffe och Lööfs C med latte. Tiderna förändras.
Som jag tidigare skrev, C's uppgång är att likna med att pinka i brallorna, först så blir det varmt men efter ett tag.........
C har blivit den politiska sopstationen, C får de rösterna som ingen annan vill ha.
Som en debattör skrev, SAP-kärringarna håller kvar kontrollen och kör S in i kaklet. Gråsossarna går till SD. Konservativa moderater gör detsamma.
Jag tror att C kommer att uppleva en beröringsskräck, konservativa moderater föredrar SD som samarbetspartner.