2018-06-06, 21:29
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Också hört liknande ord och att detta bla gjorde att identifieringen av kroppen tog tid och dessutom försvårade definitiva dödsorsaken

Tror ni det har att göra med värmen och att hon låg ute?
Eller har ni hört att det berodde på grovt våld?
Citera
2018-06-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
De var två som hörde skriken. Polisen har kännedom enligt inlägget ovan. Står i ena inlägget att BO inte förflyttades till planket från radhuset!
Vad kommer den uppgiften ifrån?
LW:skrik kan kommit från bilen om hon satt i den med rutor nere och blev dödad där och sen släpad, därav smuts på benen.
Det av mig fetmarkerade: Jag tror att man måste se de inlägg som hör till det uttalandet, som verkar vara en gissning från dalaan`s sida. Se nedanstående tre inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Det hände inget i lägenheten, allt hände troligtvis bakom planket ut mot motorvägen. Självmord kan med största sannolikhet strykas också.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är detta en lägenhet? https://y.cdn-expressen.se/images/15/3b/153b04d5ebe741439ee35522f5447b61/16x9/680.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Jag säger radhuslägenhet. Jag misstänker att du förstod vad jag menade. För att omformulera mig; Hon förflyttades inte till planket från radhuset där hon bodde.
----

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
HD har behandlats ”lent” i forumet, känner jag. Mer silkesvantar än hårdhandskar har brukats vad gäller henne. Det är väl helt i sin ordning förstås. Undrar hur hon har det? Besöker hon SD i häktet tro? Han kanske inte får ta emot besök.
Tänker också mycket på henne, är vi nog fler som gör och undrar hur hon har det och vad hon tänker.
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Syra var det någon som skrev om. Det har du rätt i. Den som i så fall använde sig av det måste väl haft skyddshandskar? Om syra används behöver kanske inte GM vara så stor och stark? LW behöver inte ha sett vem GM var. GM kan ha varit mer eller mindre maskerad/utklädd om hen planerat att skrämma/mörda LW. Som en försiktighetsåtgärd ifall något oväntat vittne skulle dyka upp, menar jag. Det är inte helt säkert att GM hade för avsikt att avliva LW. Syftet kan ha varit att skrämma/vanställa henne. När LW sedan skrek hejdlöst kände sig GM tvungen att tysta henne för att inte själv bli upptäckt. Tysta LW för gott... Mina spekulationer, bäst att förtydliga.
Hoppas verkligen att det där med syra inte är sant. Håller dock med dig i dina tankar om det om det skulle vara så.
Citera
2018-06-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag skrev det. Jag fick uppgiften av en i PM. En gammal användare som av historiken verkar trovärdig med sansade inlägg i diverse ämnen. Hen reserverade sig dock att hen inte hade förstahandsuppgift men sägs ha veta att uppgiften kom från någon som haft insikt. Fast man får tänka, ifall det var någon som såg henne att insekter och ett par dagar inärpå högsommarvärme kanske att det bara ser ut så?

Ja men det kan finnas en minimal sanning i pm isåfall kan ju skriken kommit av det
Om någon haft insikt i det måste det kommit från utredningen ?
Citera
2018-06-06, 21:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja men det kan finnas en minimal sanning i pm isåfall kan ju skriken kommit av det
Om någon haft insikt i det måste det kommit från utredningen ?

Eller någon som var på plats och hann få en skymt av henne. Fast hon ska väl ha legat på magen, men någon hade ju tydligen sett att hennes ben var smutsiga. Fast kanske oklart om så var fallet eller att kroppen legat ute nästan en vecka?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-06 kl. 22:25.
Citera
2018-06-06, 21:39
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81

Efter så många dagar i värme så kan kroppen säkert som många varit inne på ha varit rejält uppsvullen och illa tilltygad. Låter lite konstigt dock att hon var så svår att identifiera med tanke på tatueringar på både fot och arm. Att man sedan måste vänta på resultatet av dna osv, det förstår jag tar lite extra tid.
Citera
2018-06-06, 21:39
Medlem
Citat:

Grovt trubbigt våld.

Är SD gärningsman så varför inte lura med henne ut och ta en catch och få detta till en olycka? Är han GM tror jag inte detta var planerat utan det blev som det blev han är långt ifrån ett dumhuvud på det sätt att han har iallafall vad jag trodde innan detta lite innanför pannbenet
Citera
2018-06-06, 21:46
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag skrev det. Jag fick uppgiften av en i PM. En gammal användare som av historiken verkar trovärdig med sansade inlägg i diverse ämnen. Hen reserverade sig dock att hen inte hade förstahandsuppgift men sägs ha veta att uppgiften kom från någon som haft insikt. Fast man får tänka, ifall det var någon som såg henne att insekter och ett par dagar inärpå högsommarvärme kanske att det bara ser ut så?
Kan tänka mig att man skriker högt av syra.
Citera
2018-06-06, 21:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Ja det finns oftast alltid motiv till ett mord, dvs ett uppsåt. Ibland kan det vara omotiverat om det är en olyckshändelse men då brukar det ju kallas dråp.
Du blandar ihop motiv med motiverat, ej samma sak.
Citera
2018-06-06, 21:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amdaw
Rykten i hjärsta området säger att LW var oigenkännlig när hon hittades. Om det är sant låter jag vara osagt.

Nu är det kanske inte så konstig att hon var olik sig själv efter att ha legat död utomhus i värmen så länge...

Hoppas att mördaren inte vanställt henne, vore hemskt.
Senast redigerad av Browndawg 2018-06-06 kl. 21:55.
Citera
2018-06-06, 22:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag försöker ju att finna något slags motiv till det här i mitt tycke omotiverade mordet och ett kan vara att någon ansåg att en pastor inte ska medverka i otrohetsaffärer, dvs ställde sig på HD:s sida. Det finns galningar överallt och någon kanske blev arg och svartsjuk kring det hela. Sedan vet vi inte om det är den nu häktade mannen som gjorde det eller någon annan i hennes närhet.

Jag har funderat över uppgiften om hennes tendens till att se saker svart och vitt och om man inte var med henne så var man mot henne. Det skulle ju kunna bädda för en del konflikter men jag kör liksom fast i nästa tankegång i det att någon då skulle gjort henne illa, och inte tvärt om. Många har väl någon gång haft någon bekantskap som sett det som verkligen livsviktigt att jämt liksom bli uppbackad och kanske svårt att tåla att någon anser något annat var rätt. Men dessa brukar man snarare bara bli undrande inför om de dramatiskt deklarerar att de inte längre vill umgås om de tycker man är mot dem. Man tycker måhända det är väldigt trist att de tar det så men det är ju inte så att man blir värst förbannad eller så såvitt man inte är i beroendeställning till dem, men denna typ lyfts väl sällan till chefstjänster och liknande heller.
Citera
2018-06-06, 22:04
Medlem
Håller med om att HD verkar smyga under radarn. Konstigt då hon i högsta grad är inblandad i det som verkar vara ett relations drama.
Men speciellt mordnatten, resan till usa och hemkomsten.
Är hon oerhört kallblodig, grovt inblandad i dådet eller bara korkad och otroligt naiv?
Pressen har inte heller skrivit något om henne.
Citera
2018-06-06, 22:07
Medlem
Citat:
De rykten jag har hört har varit "så illa tilltygad".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in