2018-06-06, 19:50
Medlem
Att rätt GM sitter anhållen är såklart högst troligt. Det är uteslutet att det skulle vara någon annan.

Självklart hade man haft någon annan misstänkt vid det här laget efter 3 veckors intensivt arbete om någon annan hade med gärningen att göra.
Om nu inte GM är ett spöke...

Vi har rätt GM.
Däremot verkar det knivigt att få honom fälld.

Han släpps förmodligen på Fredag och fallet kan absolut ännu en gång sluta i polisiärt uppklarat men ingen dömd. Tyvärr.
Citera
2018-06-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Att rätt GM sitter anhållen är såklart högst troligt. Det är uteslutet att det skulle vara någon annan.

Självklart hade man haft någon annan misstänkt vid det här laget efter 3 veckors intensivt arbete om någon annan hade med gärningen att göra.

Vi har rätt GM.

Han släpps förmodligen på Fredag och fallet kan absolut ännu en gång sluta i polisiärt uppklarat men ingen dömd. Tyvärr.

Skulle inte vara lika säker på det som du.. det finns faktiskt andra alternativ även om mycket lutar mot SD...
Citera
2018-06-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren

Vi har rätt GM.

Hoppas verkligen att du inte får rätt i dina farhågor - att mordfallet blir polisiärt uppklarat men
ingen mördare dömd. Men det känns onekligen dystert för närvarande, det är väl bara att hoppas
på att de får några provsvar under veckan som styrker bevisningen så att SD inte släpps
inom kort. Eller om någon annan misstänkt poppar upp, men jag har svårt att släppa tanken på
någon annan än S som den skyldige.
Citera
2018-06-06, 20:07
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det du beskriver verkar mer vara dina egna överdrivna känslor inför hennes beteende.
Ingenting av det du tar upp skulle kunna reta upp en normal person så att hen tar till mord.
I så fall pratar vi om något psykfall.

Jag försöker ju att finna något slags motiv till det här i mitt tycke omotiverade mordet och ett kan vara att någon ansåg att en pastor inte ska medverka i otrohetsaffärer, dvs ställde sig på HD:s sida. Det finns galningar överallt och någon kanske blev arg och svartsjuk kring det hela. Sedan vet vi inte om det är den nu häktade mannen som gjorde det eller någon annan i hennes närhet.
Citera
2018-06-06, 20:08
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Var det inte någon som skrev att LW hade fått syra i ansiktet ? Kan hon ha fått det bakom planket och lämnats att dö
Hon blev blind och skrek fick kanske slag i huvud ?? Gärningsmannen sprang iväg

Syra var det någon som skrev om. Det har du rätt i. Den som i så fall använde sig av det måste väl haft skyddshandskar? Om syra används behöver kanske inte GM vara så stor och stark? LW behöver inte ha sett vem GM var. GM kan ha varit mer eller mindre maskerad/utklädd om hen planerat att skrämma/mörda LW. Som en försiktighetsåtgärd ifall något oväntat vittne skulle dyka upp, menar jag. Det är inte helt säkert att GM hade för avsikt att avliva LW. Syftet kan ha varit att skrämma/vanställa henne. När LW sedan skrek hejdlöst kände sig GM tvungen att tysta henne för att inte själv bli upptäckt. Tysta LW för gott... Mina spekulationer, bäst att förtydliga.
Citera
2018-06-06, 20:10
Medlem
Sockerhalss avatar
Skulle inte förvåna mej om det avskrivs som en "olycka" eller kanske självmord. Jag är ironisk, men det är populärt numer att polisen gör det smidigt för sej. Och NEJ, jag har inget som helst förtroende för poliser eller andra myndighetspersoner inom svenskt rättsväsende längre.
Skulle kunna rabbla upp flera såna fall, där anhöriga är förtvivlade och polisen skiter i att utreda vidare.
Citera
2018-06-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Syra var det någon som skrev om. Det har du rätt i. Den som i så fall använde sig av det måste väl haft skyddshandskar? Om syra används behöver kanske inte GM vara så stor och stark? LW behöver inte ha sett vem GM var. GM kan ha varit mer eller mindre maskerad/utklädd om hen planerat att skrämma/mörda LW. Som en försiktighetsåtgärd ifall något oväntat vittne skulle dyka upp, menar jag. Det är inte helt säkert att GM hade för avsikt att avliva LW. Syftet kan ha varit att skrämma/vanställa henne. När LW sedan skrek hejdlöst kände sig GM tvungen att tysta henne för att inte själv bli upptäckt. Tysta LW för gott... Mina spekulationer, bäst att förtydliga.

Hoppas verkligen rätt person åker fast för det här mordet
Citera
2018-06-06, 20:18
Medlem
Min gissning är att det till fredag kommer teknisk bevisning som binder SD till detta och han blir misstänkt på sannolika skäl.. Sker inte detta ja då får vi nog leta bland Örebros ”random” galningar.. Dags för polisen o läggs fram lite mer fakta av vad dom vet så vi får tyst på lite spekulationer.. Skulle verkligen vilja veta förmodad dödsorsak till 100% genom fakta och inte bara genom den fakta jag fått som jag ändå håller högt trovärdig och också om det finns något sexuellt motiv i samband med mordet, för visst är det ett mord?
Senast redigerad av Rosaelefant99 2018-06-06 kl. 20:21.
Citera
2018-06-06, 20:18
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Hoppas verkligen rätt person åker fast för det här mordet

Ja, det hoppas jag också. Rätt person...
Citera
2018-06-06, 20:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag försöker ju att finna något slags motiv till det här i mitt tycke omotiverade mordet och ett kan vara att någon ansåg att en pastor inte ska medverka i otrohetsaffärer, dvs ställde sig på HD:s sida. Det finns galningar överallt och någon kanske blev arg och svartsjuk kring det hela. Sedan vet vi inte om det är den nu häktade mannen som gjorde det eller någon annan i hennes närhet.
Finns det motiverade mord alltså, annat än i självförsvar, menar du?
Citera
2018-06-06, 20:38
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Min gissning är att det till fredag kommer teknisk bevisning som binder SD till detta och han blir misstänkt på sannolika skäl.. Sker inte detta ja då får vi nog leta bland Örebros ”random” galningar.. Dags för polisen o läggs fram lite mer fakta av vad dom vet så vi får tyst på lite spekulationer.. Skulle verkligen vilja veta förmodad dödsorsak till 100% genom fakta och inte bara genom den fakta jag fått som jag ändå håller högt trovärdig och också om det finns något sexuellt motiv i samband med mordet, för visst är det ett mord?

Tror inte LW:s anmälan om misshandel var grunden till att han häktades, de måste ha något mer på honom...
Citera
2018-06-06, 20:41
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Finns det motiverade mord alltså, annat än i självförsvar, menar du?

Ja det finns oftast alltid motiv till ett mord, dvs ett uppsåt. Ibland kan det vara omotiverat om det är en olyckshändelse men då brukar det ju kallas dråp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in