Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Lätt att glömma att det lät exakt likadant när chelsea missade CL förra gången. Klubben på nedgång, stjärnorna lämnar, stor truppomsättning, måste köpa nytt för att utmana. Då blev det inga stora förändringar, utom ett tränarbyte, tror på något liknande denna gång. Å vi vet alla var det slutade. Och man ska inte glömma att nu, precis som var truppen fylld av ligavinnare. Det var ju i stort sett samma lag som vann ligan, slutade tia, sedan vann ligan igen. Spelarna hade inte blivit så mycket sämre på 1-2 år sen ligavinsten som vissa ville få det till utan det var en lagmoralisk spricka signerat mourinho som gjorde det till en katastrof. På samma sätt är det ju i princip samma lag som vann ligan under conte som blev femma denna säsongen. Jag tror inte det laget blivit så mycket sämre på en säsong. Säger inte att jag tror chelsea vinner nästa säsong men tror inte man ska räkna ut dem helt som vissa gör och hänvisa till någon sorts kris.
Tycker inte att det är nån kris i Chelsea, man hade en något svag säsong bara.
Man tappade ju Costa som var en riktig matchvinnare, Morata har inte varit i närheten, tycker jag, och där har man tappat många poäng.
Sen så har City varit suveräna och fått det att se ut som om det är kris hos konkurrenterna trots att dessa gjort helt ok säsonger.