Citat:
Ursprungligen postat av
used66
Chelsea i kris? ja kanske har inte ryssen ambitionen att pumpa in mer resurser i klubben? men trots allt så ser de starka ut. glöm inte att de var typ 3 poäng bakom "succelaget" Liverpool. måste göra sig av med dead wood som fabregas, som ser väldigt sliten och trött ut.
manchester united är tråkiga som få men det skall lyftas fram att de är 2a i ligan. andra plats före liverpool som är oerhört uppskrivna. på grund av vad? scum är farliga och räkna med att de kommer att fylla på med minst 2 miljarder i spelarköp, antagligen mera nära 3. fellaini, herrera och shaw lämnar. snacka om dussinlirare. för egen del så tror jag att mourinho behöver göra sig av med pogba, som byter frisyr oftare än han gör mål. en primadonna som tror sig vara världsbäst. martial ser ut som en person som går på lugnande. kanske beror hans ointresse på att han aldrig får spela?
liverpool. ja vad skall man skriva? en succeartad cup turnering gör fansen vilda av (över)optimism. men se upp, de har redan köpt för en halv miljard! lovren, milner, lallana, henderson och wijnaldum behöver ersättas på sikt. skall pool vara med och fajtas om ligasegern så krävs dessutom en ny målvakt då karius är körd efter att ha skämt ut klubben med en historiskt usel insats i en CL final. krävs minst spelarköp för 2 miljarder för att slåss om en topp 3.
tottenham är det ständiga losarlaget som spelar kul fotboll men är alldeles för ojämna. håller inte till en topp 2 placering. får kämpa om 4e platsen. spelade ut real madrid men vad hjälpte det.
manchester city. ser tunga ut. nära kontrakt med mahrez och jorginho? breddar truppen smart. glöm inte bort att city hade en hel del skador förra säsongen. mendy, kompany, aguero osv. omöjligt att laget upprepar säsong med 100 poäng igen. finns inte. 100 poäng av 114 möjliga säger allt. trots allt så kommer city att ta hem ligan med runt 87-90 poäng. det räcker normalt sett. kommer före united i ligan för 6e året i följd!
arsenal är kul med gamla PSG tränaren i laget. krävs dock 2 nya innerbackar. defensivt ess. skjut welbeck och dumpa iwobi. makalöst att ett lag som arsenal kör med dessa två i truppen. lär hamna på en 4-6 plats.
Israelen, Roman Abramovitj, behöver inte pumpa in pengar något mer, Chelsea har en hel trupp extra, nästan två, som man hyr ut och tjänar pengar på utöver traditionella intäkter.
Vad Chelsea behöver köpa in tycker jag är lite svårt att sätta fingret på, vore väl en stjärnanfallare kanske men man har ju två hyfsade i Giroud och Morata samt Hazard så tycker egentligen inte att man är i ett läge där man måste förstärka; sen tycker jag att Tammy Abraham ser riktigt lovande ut och att han borde få chansen att blomma ut så att man inte gör samma misstag som med Lukaku.
Så det Chelsea behöver mest är kontinuitet, så bara köra på med samma lag den kommande säsongen så tror jag att dom är med och fightas överallt.