2018-05-30, 20:46
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Hade Lallana ens fått startat med tanke på hur välfungerande Liverpool såg ut mot slutet av säsongen? Vem hade han petat i så fall? Tycker Milner, Chamberlain och Henderson gjorde det väldigt bra trots att de, i mins ögon, är rätt medelmåttiga.
Självklart gjorde de det väldigt bra, främst i slutet av säsongen. En frisk Lallana hade dock garanterat fått speltid under säsongen. Inte enbart som startspelare men man hade kunnat rotera mer både på centralt mittfält och på ytterplatserna.
Citera
2018-05-31, 08:09
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Hade Lallana ens fått startat med tanke på hur välfungerande Liverpool såg ut mot slutet av säsongen? Vem hade han petat i så fall? Tycker Milner, Chamberlain och Henderson gjorde det väldigt bra trots att de, i mins ögon, är rätt medelmåttiga.
Även om det är Klopps kelgris så tror jag att han hade svårt att få speltid förutom som avbytare.
Milner har ju assistrekordet i Champions League nu så du får nog revidera din åsikt om honom Varit fantastisk hela säsongen.
Citera
2018-05-31, 09:27
Medlem
Den tyska tidningen Kicker har ställt 21 frågor till 248 spelare i Bundesligan. En fråga var vilken tränare de tyckte var bäst i världen.

Klopp fick 35,7%
Guardiola fick 31,1%
Zidane och Heynckes fick var 10,9%

Enligt tyska spelare är två av de bästa tränarna verksamma i England.
Citera
2018-05-31, 10:31
Medlem
Teskeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
* Trygg och stabil insats av målvakt oavsett om det kommer in en ny eller om man fortsätter med nuvarande.
* Alternativ till Firminho. Jag kan se Solanke som tredje alternativ men något bättre behövs.
* Fler och bättre alternativ till Salah och Mane. Firminho ska inte spela på en kant!
* Oblak eller Alisson? Det känns som de enda alternativen det spekuleras om. Dock verkar Alisson vara det enda med någon form av verklighetsförankring. Oblak skrev väl på nytt kontrakt förra veckan? Dock har de väl alltid en utköpsklausul i Spanien, så frågan är vad den ligger på. Om man ska lyssna något på ryktena verkar det "endast" skilja cirkus £15-20m mellan Alisson och Oblak. Om det är möjligt ser jag hellre Oblak i så fall. Mer beprövad och har presterat på hög nivå tidigare. Fantastiska reflexer och distribution på Alisson, men hur bra är han i luftrummet? Har endast sett honom i dubbelmötet med Liverpool i CL dock. Men som brasse med mellanlandning i Italien sätter jag ett frågetecken för luftrummet. Brukar bara ett ganska vanligt problem för målvakter som kommer till England.

* Back-up till Firmino... är Fekir? Fekir kommer givetvis inte nöja sig med att bli en bänkspelare, utan kommer antagligen verka i den fria offensiva mittfältsrollen. Dock ger han oss flera alternativ i sifferleken kring uppställningar. Nu spekulerar jag hej-vilt, men borde han inte kunna fylla Firminos lucka i anfallet om han behöver vilas? Fekir är visserligen kanske inte bäst som ren anfallare, men vem trodde att Firmino skulle kunna spela där innan Klopp?

* Jag drömmer fortfarande om Pulisic. Med amerikanska ägare känns det som någon de skulle vilja betala överpris för. Liverpools marknadsvärde skulle kunna explodera på andra sidan pölen.
Citera
2018-05-31, 10:43
Medlem
Ett rykte om att Courtois skall säljas. Ett år kvar på sitt kontrakt och vägrar förnya detta. Chelsea vill förmodligen sälja för att få pengar för honom.

Liverpool och Real Madrid lär vara intresserade.
Citera
2018-05-31, 11:46
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Den tyska tidningen Kicker har ställt 21 frågor till 248 spelare i Bundesligan. En fråga var vilken tränare de tyckte var bäst i världen.

Klopp fick 35,7%
Guardiola fick 31,1%
Zidane och Heynckes fick var 10,9%

Enligt tyska spelare är två av de bästa tränarna verksamma i England.

Tyska spelare tycker en tysk tränare är bäst i världen. Klopp är bra, men bäst i världen?
Citera
2018-05-31, 13:09
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Ett rykte om att Courtois skall säljas. Ett år kvar på sitt kontrakt och vägrar förnya detta. Chelsea vill förmodligen sälja för att få pengar för honom.

Liverpool och Real Madrid lär vara intresserade.

Citat:
Ursprungligen postat av Tesked
Dock har de väl alltid en utköpsklausul i Spanien, så frågan är vad den ligger på. .
Knappast liverpool dock. Sägs att han vägrar förlänga då han vill tillbaka till spanien. Frun (Exfrun?) Och barnet bor där. Kanske en kedjereaktion. Oblak till pool och courtois till athletico. Men då får pool slanta upp rejält. Klausulen ligger ju på typ miljarden. Å andra sidan tror jag inte allison blir mycket billigare. Inte minst när liverpool lurade roma på salah förra fönstret. 40 m pund eller vad det var visar ju sig vara rena rånet. Gör knappast om det misstaget monchi. Gissar att liverpool kommer nöja sig med något billigare alternativ. Butland kanske? En bra VM turnering kan dra upp intresset. Blir säkert relativt billig med tanke på stokes degradering. Donnaruma kanske sticker från milan. Ska väl ha utköpsklausul på 50 m euro eller något sådant. Någon av psgs målvakter, om nu buffon anländer. Eller så plockar man någon bra tysk från bundesliga. Har ju ett överflöd av duktiga målvakter där.

Real borde ärligt talat sluta leta ny målvakt. Dem har 3 CL i rad med navas. Kan väl nöja sig så Men möjligt att dem vill vänta ut cortouis kontrakt och sno honom gratis också.
Citera
2018-05-31, 14:47
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Gör knappast om det misstaget monchi.
Misstag och misstag, FFP innebar att man var tvungen att sälja spelare.
Citat:
Real borde ärligt talat sluta leta ny målvakt. Dem har 3 CL i rad med navas.
Rättelse: man har 3 CL i rad trots Navas. En klubb som Real borde spela med en mycket bättre målvakt än Navas.

För Liverpool borde budgetalternativet vara Leno. Leverkusen har redan värvat ny förstemålvakt i väntan på att Leno lämnar, vilket han genom en klausul kan göra för ca £18m i sommar.
Citera
2018-06-01, 09:43
Medlem
Karius har fått mycket kritik. Tabbarna i CL-finalen gjorde inte saken bättre.
Trots detta tycker jag han borde få fortsätta.
Jag gör en jämförelse med Bruce Grobbelaar som också gjorde en hel del misstag i början av sin karriär i Liverpool. Kunde släppa in till synes lätta bollar, sedan kunde han göra helt otroliga räddningar.
Grobbelaar blev Liverpool trogen från 81-94.

Vad Liverpool behöver är en mittback och forward som kan konkurrera med Firmino.

Frank Lampard ny tränare i Derby. Gerrard i Rangers.
Skall bli roligt att se hur mittfältsgiganterna fungerar i sina nya roller på sidlinjen.
Citera
2018-06-01, 15:00
Medlem
used66s avatar
Chelsea i kris? ja kanske har inte ryssen ambitionen att pumpa in mer resurser i klubben? men trots allt så ser de starka ut. glöm inte att de var typ 3 poäng bakom "succelaget" Liverpool. måste göra sig av med dead wood som fabregas, som ser väldigt sliten och trött ut.

manchester united är tråkiga som få men det skall lyftas fram att de är 2a i ligan. andra plats före liverpool som är oerhört uppskrivna. på grund av vad? scum är farliga och räkna med att de kommer att fylla på med minst 2 miljarder i spelarköp, antagligen mera nära 3. fellaini, herrera och shaw lämnar. snacka om dussinlirare. för egen del så tror jag att mourinho behöver göra sig av med pogba, som byter frisyr oftare än han gör mål. en primadonna som tror sig vara världsbäst. martial ser ut som en person som går på lugnande. kanske beror hans ointresse på att han aldrig får spela?

liverpool. ja vad skall man skriva? en succeartad cup turnering gör fansen vilda av (över)optimism. men se upp, de har redan köpt för en halv miljard! lovren, milner, lallana, henderson och wijnaldum behöver ersättas på sikt. skall pool vara med och fajtas om ligasegern så krävs dessutom en ny målvakt då karius är körd efter att ha skämt ut klubben med en historiskt usel insats i en CL final. krävs minst spelarköp för 2 miljarder för att slåss om en topp 3.

tottenham är det ständiga losarlaget som spelar kul fotboll men är alldeles för ojämna. håller inte till en topp 2 placering. får kämpa om 4e platsen. spelade ut real madrid men vad hjälpte det.

manchester city. ser tunga ut. nära kontrakt med mahrez och jorginho? breddar truppen smart. glöm inte bort att city hade en hel del skador förra säsongen. mendy, kompany, aguero osv. omöjligt att laget upprepar säsong med 100 poäng igen. finns inte. 100 poäng av 114 möjliga säger allt. trots allt så kommer city att ta hem ligan med runt 87-90 poäng. det räcker normalt sett. kommer före united i ligan för 6e året i följd!

arsenal är kul med gamla PSG tränaren i laget. krävs dock 2 nya innerbackar. defensivt ess. skjut welbeck och dumpa iwobi. makalöst att ett lag som arsenal kör med dessa två i truppen. lär hamna på en 4-6 plats.
Citera
2018-06-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
Chelsea i kris? ja kanske har inte ryssen ambitionen att pumpa in mer resurser i klubben? men trots allt så ser de starka ut. glöm inte att de var typ 3 poäng bakom "succelaget" Liverpool. måste göra sig av med dead wood som fabregas, som ser väldigt sliten och trött ut.

manchester united är tråkiga som få men det skall lyftas fram att de är 2a i ligan. andra plats före liverpool som är oerhört uppskrivna. på grund av vad? scum är farliga och räkna med att de kommer att fylla på med minst 2 miljarder i spelarköp, antagligen mera nära 3. fellaini, herrera och shaw lämnar. snacka om dussinlirare. för egen del så tror jag att mourinho behöver göra sig av med pogba, som byter frisyr oftare än han gör mål. en primadonna som tror sig vara världsbäst. martial ser ut som en person som går på lugnande. kanske beror hans ointresse på att han aldrig får spela?

liverpool. ja vad skall man skriva? en succeartad cup turnering gör fansen vilda av (över)optimism. men se upp, de har redan köpt för en halv miljard! lovren, milner, lallana, henderson och wijnaldum behöver ersättas på sikt. skall pool vara med och fajtas om ligasegern så krävs dessutom en ny målvakt då karius är körd efter att ha skämt ut klubben med en historiskt usel insats i en CL final. krävs minst spelarköp för 2 miljarder för att slåss om en topp 3.

tottenham är det ständiga losarlaget som spelar kul fotboll men är alldeles för ojämna. håller inte till en topp 2 placering. får kämpa om 4e platsen. spelade ut real madrid men vad hjälpte det.

manchester city. ser tunga ut. nära kontrakt med mahrez och jorginho? breddar truppen smart. glöm inte bort att city hade en hel del skador förra säsongen. mendy, kompany, aguero osv. omöjligt att laget upprepar säsong med 100 poäng igen. finns inte. 100 poäng av 114 möjliga säger allt. trots allt så kommer city att ta hem ligan med runt 87-90 poäng. det räcker normalt sett. kommer före united i ligan för 6e året i följd!

arsenal är kul med gamla PSG tränaren i laget. krävs dock 2 nya innerbackar. defensivt ess. skjut welbeck och dumpa iwobi. makalöst att ett lag som arsenal kör med dessa två i truppen. lär hamna på en 4-6 plats.

Israelen, Roman Abramovitj, behöver inte pumpa in pengar något mer, Chelsea har en hel trupp extra, nästan två, som man hyr ut och tjänar pengar på utöver traditionella intäkter.
Vad Chelsea behöver köpa in tycker jag är lite svårt att sätta fingret på, vore väl en stjärnanfallare kanske men man har ju två hyfsade i Giroud och Morata samt Hazard så tycker egentligen inte att man är i ett läge där man måste förstärka; sen tycker jag att Tammy Abraham ser riktigt lovande ut och att han borde få chansen att blomma ut så att man inte gör samma misstag som med Lukaku.
Så det Chelsea behöver mest är kontinuitet, så bara köra på med samma lag den kommande säsongen så tror jag att dom är med och fightas överallt.
Citera
2018-06-01, 16:50
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Israelen, Roman Abramovitj, behöver inte pumpa in pengar något mer, Chelsea har en hel trupp extra, nästan två, som man hyr ut och tjänar pengar på utöver traditionella intäkter.
Vad Chelsea behöver köpa in tycker jag är lite svårt att sätta fingret på, vore väl en stjärnanfallare kanske men man har ju två hyfsade i Giroud och Morata samt Hazard så tycker egentligen inte att man är i ett läge där man måste förstärka; sen tycker jag att Tammy Abraham ser riktigt lovande ut och att han borde få chansen att blomma ut så att man inte gör samma misstag som med Lukaku.
Så det Chelsea behöver mest är kontinuitet, så bara köra på med samma lag den kommande säsongen så tror jag att dom är med och fightas överallt.
Lätt att glömma att det lät exakt likadant när chelsea missade CL förra gången. Klubben på nedgång, stjärnorna lämnar, stor truppomsättning, måste köpa nytt för att utmana. Då blev det inga stora förändringar, utom ett tränarbyte, tror på något liknande denna gång. Å vi vet alla var det slutade. Och man ska inte glömma att nu, precis som var truppen fylld av ligavinnare. Det var ju i stort sett samma lag som vann ligan, slutade tia, sedan vann ligan igen. Spelarna hade inte blivit så mycket sämre på 1-2 år sen ligavinsten som vissa ville få det till utan det var en lagmoralisk spricka signerat mourinho som gjorde det till en katastrof. På samma sätt är det ju i princip samma lag som vann ligan under conte som blev femma denna säsongen. Jag tror inte det laget blivit så mycket sämre på en säsong. Säger inte att jag tror chelsea vinner nästa säsong men tror inte man ska räkna ut dem helt som vissa gör och hänvisa till någon sorts kris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in