2018-06-01, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Lätt att glömma att det lät exakt likadant när chelsea missade CL förra gången. Klubben på nedgång, stjärnorna lämnar, stor truppomsättning, måste köpa nytt för att utmana. Då blev det inga stora förändringar, utom ett tränarbyte, tror på något liknande denna gång. Å vi vet alla var det slutade. Och man ska inte glömma att nu, precis som var truppen fylld av ligavinnare. Det var ju i stort sett samma lag som vann ligan, slutade tia, sedan vann ligan igen. Spelarna hade inte blivit så mycket sämre på 1-2 år sen ligavinsten som vissa ville få det till utan det var en lagmoralisk spricka signerat mourinho som gjorde det till en katastrof. På samma sätt är det ju i princip samma lag som vann ligan under conte som blev femma denna säsongen. Jag tror inte det laget blivit så mycket sämre på en säsong. Säger inte att jag tror chelsea vinner nästa säsong men tror inte man ska räkna ut dem helt som vissa gör och hänvisa till någon sorts kris.

Tycker inte att det är nån kris i Chelsea, man hade en något svag säsong bara.
Man tappade ju Costa som var en riktig matchvinnare, Morata har inte varit i närheten, tycker jag, och där har man tappat många poäng.
Sen så har City varit suveräna och fått det att se ut som om det är kris hos konkurrenterna trots att dessa gjort helt ok säsonger.
Citera
2018-06-02, 00:22
Medlem
Wolves har signat Jota från Athletico Madrid,Boly från Porto och Afobe från Bournemouth på permanent deals till en summa om cirka 33 miljoner Pund.

Vidare är det mera väletablerade snacket att Rui Patricio skall vara klar från Sporting.
Vi behöver upgrade på målvaktsposten,och Patricio torde kunna betraktas som varandes en långsiktig lösning härvidlag.

Alla tillsammans nu...UP THE WOLVES!
Citera
2018-06-02, 00:32
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Wolves har signat Jota från Athletico Madrid,Boly från Porto och Afobe från Bournemouth på permanent deals till en summa om cirka 33 miljoner Pund.

Vidare är det mera väletablerade snacket att Rui Patricio skall vara klar från Sporting.
Vi behöver upgrade på målvaktsposten,och Patricio torde kunna betraktas som varandes en långsiktig lösning härvidlag.

Alla tillsammans nu...UP THE WOLVES!
Rui Patricio känns som en väldigt bra värvning. Som jag förstår det så har han varit på läkarundersökning redan och med ett rivet kontrakt från Sporting nu så känns det inte som att det är mycket i vägen för att han ska gå till Wolves.
Citera
2018-06-02, 00:34
Medlem
Scrip7s avatar
Ferguson ska nu ha lämnat sjukhuset

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/sir-alex-ferguson-out-hospital-12636161
Citera
2018-06-03, 11:56
Medlem
used66s avatar
ferguson ger sig inte, vill se city dominera några år innan han ramlar av pinnen. grattis ferguson till att ha lämnat sjukhuset och repat sig.
Citera
2018-06-04, 17:17
Medlem
foool13s avatar
Verkar som om Potter är klar nu för Swansea.. jag håller ju lite på Swansea, med tanke på att jag har sett väldigt många matcher med dem på 10-talet iaf så jag ser gärna att går tillbaka till det mer spelande Swanseaspelet.. som de började att tappa med Monk tycker jag.

Kommer nog att kika en del på Championship (som jag inte brukar direkt) iaf i början för att se hur det artar sig lite..

Och Marcelo Bielsa till Leeds.. det blir nog åka av!
Senast redigerad av foool13 2018-06-04 kl. 17:24.
Citera
2018-06-04, 17:27
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Verkar som om Potter är klar nu för Swansea.. jag håller ju lite på Swansea, med tanke på att jag har sett väldigt många matcher med dem på 10-talet iaf så jag ser gärna att går tillbaka till det mer spelande Swanseaspelet.. som de började att tappa med Monk tycker jag.

Kommer nog att kika en del på Championship (som jag inte brukar direkt) iaf i början för att se hur det artar sig lite..

Och Marcelo Bielsa till Leeds.. det blir nog åka av!

Verkar som att ÖFK bekräftat övergången.

https://www.svd.se/sky-sports-potter-overens-med-swansea.

Bara önska Potter lycka till och hoppas för hans skull att det walesiska kulturklimatet är lika gynnsamt som det jamtska...
Citera
2018-06-05, 17:27
Medlem
TKD_1337s avatar
Yaya framstår som en idiot när han drar upp rasistkortet mot Guardiola. Det är pinsamt men också en extrem anklagelse som saknar grund.
Citera
2018-06-05, 18:06
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Yaya framstår som en idiot när han drar upp rasistkortet mot Guardiola. Det är pinsamt men också en extrem anklagelse som saknar grund.
Finns väl ingen som tar denna idiot på allvar längre sen tårtincidenten? Rasistkortet har han väl dragit upp tidigare också i samband med balon´dor. Hans agent verkar inte vara bättre. Både yaya toure och hans agent verkar lida av storhetsvansinne. Raiola/Zlatan varning på dessa två.

Citat:
Seluk told The Times: “If he was white, 100 percent he would have won one of those top awards.

He added: “He is a bit upset about the situation. Messi is the top player in the history of football and I respect Ronaldo and Ribery a lot. Yaya respects all these players. But for an African in these awards it is hard. Fifa needs to change something.”

https://metro.co.uk/2014/04/20/why-manchester-citys-yaya-toure-is-wrong-to-claim-racism-was-behind-ballon-dor-snub-4703613/
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2018-06-05 kl. 18:20.
Citera
2018-06-05, 18:28
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Finns väl ingen som tar denna idiot på allvar längre sen tårtincidenten? Rasistkortet har han väl dragit upp tidigare också i samband med balon´dor. Hans agent verkar inte vara bättre. Både yaya toure och hans agent verkar lida av storhetsvansinne. Raiola/Zlatan varning på dessa två.

https://metro.co.uk/2014/04/20/why-manchester-citys-yaya-toure-is-wrong-to-claim-racism-was-behind-ballon-dor-snub-4703613/

Shamanförbannelsen Seluk snackar om är det Raiola-klass på.

Citat:
I'm sure that many African shamans in the future will not allow Guardiola to win the Champions League. This will be for Guardiola an African curse. Life will show whether I am right or not.

https://mobile.twitter.com/TheSportsman/status/1003939073956990978
Citera
2018-06-06, 17:02
Medlem
Scrip7s avatar
"The last time United signed a Portuguese and a Brazilian player in one window, it was on the back of a season where we lost the FA Cup Final 1-0 to Chelsea at Wembley and Liverpool reached and lost the Champions League final. The following season we won the Champions League and the Premier League."

Satsa allt ni äger på att United vinner ligan och CL
Citera
2018-06-06, 21:22
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
"The last time United signed a Portuguese and a Brazilian player in one window, it was on the back of a season where we lost the FA Cup Final 1-0 to Chelsea at Wembley and Liverpool reached and lost the Champions League final. The following season we won the Champions League and the Premier League."

Satsa allt ni äger på att United vinner ligan och CL

Vem är det som hittar all sån där statistik egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in