Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Gör L och C det så är de borta till nästa val. Att ta stöd av V är som att dela lägenhet med en Ebolasjuk neger. Det slutar med att du själv får Ebola och dör.
Fast samtidigt har vi haft en S-MP-regering vars politik har framförhandlats med V. Allianspartierna valde att stödja den politiken utan några motkrav (DÖ). Att ta stöd av V borde inte vara värre än att redan i praktiken ha stött V (vilket är i praktiken vad man har gjort) utan några som helst motkrav. Sedan är det sant att stora delar av Alliansen lär ha förlorat väljare på DÖ.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
C ligger under 10 % och L dansar 4 % lina. Både M och KD har börjat snegla åt SD’s håll.
Verkligheten tränger sig på även i ” fina” områden.
Det går fort nu, snart står Dror Feiler själv och tutar.
Som jag skrev, så har större delen av Alliansen förlorat på DÖ. Men C har däremot inte gjort det. De har sugit åt sig reinfeldska nyliberala massinvandringsanhängare från M (som samtidigt tappar även till SD), de har sugit åt sig en del flyktingvurmande kristdemokrater (KD har också tappat en del till SD), samt när nu MP havererar, så har de även sugit åt sig många MP-väljare. Tro mig, dessa reinfeldtare, flyktingvurmande kristna och miljöpartistiska väljare vill inte alls ha någon striktare reglering av asylsystemet. Och Annie Lööf är nog fullt nöjd med att köra på samma linje i utbyte mot att locka väljare från de andra partierna, även om det innebär att begrava Alliansen och eventuellt t.o.m. avstå från att få plats i en regering.
Jag tror att det inte bara är jag som har svårt att se vilken funktion L fyller i riksdagen. Även om de nu fick högre resultat i Sentio, vilket kan vara en slumpmässig variation i en mätning, så har de legat dåligt till länge.