2018-06-06, 02:55
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Obviously you're doing something severely wrong if you can't hold on to a guy in this womens market.

Don't be sad, don't be depressed, don't get bitter, get angry, get as angry at yourself as you need to be and use that energy to motivate yourself and make a change.

Or you can just keep sulking like a sore loser, I'm sure many guys find that attractive...
Jag vill bli mer attraktiv men har ingen lust att göra massa skönhetsoperationer. Tror inte jag är tillräckligt undergiven typ när en kille förolämpar mig då borde jag bara hålla med. Sen gillar jag inte när killar spelar spel och spelar svåra och gillar inte det sociala spelet.
Citera
2018-06-06, 03:19
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
En möjlighet är att kontakta dina ex, och fråga varför de tappade intresset för dig, eller varför de inte var intresserade alls. Jag inser dock att detta kräver att du och dina ex fortfarande kan prata civiliserat med varandra, och det är inte alla som kan det.

Men jag återkommer till din beskrivning av dig själv som "trasig". Om du nu faktiskt är "trasig" inombords tror jag att det bästa du kan göra är att ta hand om detta "trasiga" oavsett vad det är, och låta jakten efter en pojkvän vänta tills du är "läkt" inombords. Eller i alla fall tillräckligt "läkt" för att de brister som eventuellt finns kvar inte skall ställa till det för dig.

En annan sak att fundera över är vilka egenskaper du vill ha i en framtida pojkvän. Mitt tips är att du gör en lista med egenskaper man kan ha, och delar in dessa i en del kategorier: måste ha, bör ha, plus-i-kanten, varken bra eller dåligt, dåligt, får inte ha. För egen del kan jag berätta att erfarenhet har lärt mig att i kategorin "får inte har" finns orden "ljuger för mig om viktiga saker", vilket medför att om en kvinna ljuger för mig i något jag upplever som viktigt så avskriver jag henne som flickvän med en gång och oåterkalleligt.
Ingen som har lämnat mig bara jag som lämnat dem. (Utom den sista men han ville inte säga varför). Men en sak som en del killar stört mig på är att jag inte gillar när de kallar mig typ dum eller korkad, och gärna vill säga emot då. Alltså att man ska vara bättre på att ta förolämpningar? Och låta killen bestämma mer över mig. Något som också varit jobbigt för jag vill bestämma över mig själv. Problemet är att jag får en dålig känsla av de flesta och då tänker jag inte på hur bra de verkar. Tänker bara hur det känns intuitivt.
Citera
2018-06-06, 03:29
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
Fast du riskerar skada eller såra den killen genom din dumhet. Om du jobbar på att bli pålitlig och inte signalerar att du kan tänka dig falla för andra killar eller göra något dumt, så finns det ingen anledning eller oro till att kontrollera dig.

Det är egentligen inte för att skada dig, det är väl mer för att skydda relationen och dess potential. Är svårt att göra andra tekniker än så faktiskt, därför att det kan vara svårt att manipulera på ett snällt sätt och det krävs riktiga "skills" för att göra det. Vilket inte en normal kille i dagens stresssamhälle oftast inte besitter.

Man nöjer sig helt enkelt med det näst bästa, och om det inte funkar så hoppar man vidare till en tjej som är mer på samma nivå.
Jag skiter i någon som vill kontrollera mig för att han inte är lika bra som de andra och känner sig hotad av bättre killar. Det blir bara ett problem . Får riktigt dåligt intryck. Det kommer aldrig bli något av det. Varför ska vissa vara jättebra och sen ska en sämre kille få mig bara för att han är kontrollerande? Det är orättvist.
Citera
2018-06-06, 03:58
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Om man inte kan få en tjej så får man acceptera det och helt enkelt försöka bli bättre själv isätllet för att försöka lura sig till det. Varför ska en massa killar göra svåra ansträngande saker och sen ska en kille som bara är lat kunna få en tjej som inte vill det. Bara för att man lägger sin energi på att manipulera och kontrollera andra istället för sig själv.
Citera
2018-06-06, 10:16
Medlem
Ultrasmisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag skiter i någon som vill kontrollera mig för att han inte är lika bra som de andra och känner sig hotad av bättre killar. Det blir bara ett problem . Får riktigt dåligt intryck. Det kommer aldrig bli något av det. Varför ska vissa vara jättebra och sen ska en sämre kille få mig bara för att han är kontrollerande? Det är orättvist.

Men ta den bättre killen då, men du måste någon gång fatta att du får killar att fundera när du umgås med andra killar. Om du ska umgås med andra killar ta med pojkvännen och var tydlig i dina relationer att de andra killarna är kompisar.

Det är strunt samma vad du själv får för intryck, världen är inte här för att servera dig det bästa och skita i alla andras känslor. Har du den attityden så förtjänar du att vara ensam eller att bli kontrollerad.
Citera
2018-06-06, 10:42
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Men ta den bättre killen då, men du måste någon gång fatta att du får killar att fundera när du umgås med andra killar. Om du ska umgås med andra killar ta med pojkvännen och var tydlig i dina relationer att de andra killarna är kompisar.

Det är strunt samma vad du själv får för intryck, världen är inte här för att servera dig det bästa och skita i alla andras känslor. Har du den attityden så förtjänar du att vara ensam eller att bli kontrollerad.
Jo precis men då kan man inte komma som en idiot in och börja kontrollera mig och kräva att jag ska vara ihop med idioten annars blir han förbannad. Kan man inte hantera sina egna känslor så är det ditt eget problem och inget du kan bli våldsam mot andra för. Du kanske har levt isolerad och aldrig träffar andra och därför reagerar så starkt. Eller jag vet inte vad för fel. Poängen var att jag hade det bra och trivdes med mina vänner och då vill jag inte att en idiot kommer och tror han bara kan ta mig. Jag har liksom gjort slut med min förra pojkvän som var 100ggr bättre än dig. Då vill jag inte ha en sämre. Men problemet är att ni inte kan låta folk vara ifred som inte är intresserad av er. Jag är seriös med mitt liv och har ansträngt mig mkt för att få det så bra som jag hade det och då vill jag inte att en idiot bara kommer och förstör det för att han inte kan få mig. Vissa förstår inte att människor anstränger sig för att ha det bra och blir bara avundsjuka för att dom inte har samma saker eller inte är lika duktiga. Då gäller det att kunna förstå att det är dina egna känslor och inte någo som du kan förstöra för andra för.
Citera
2018-06-06, 10:56
Medlem
dunias avatar
Allt du kan göra är att träna dig själv till att må bra själv. Träna dig själv i att bli glad av tanken på vad du ska laga för middag åt dig själv senare idag. Åt din solbränna.. Åt din nya highlighter. Åt dina framgångar på gymmet.

Lyckan ligger inte i att hitta en kille som kan ge dig bekräftelse och presenter. Det är att du ordnar ett så bra och positivt liv åt dig själv.
Citera
2018-06-06, 14:00
Medlem
Ultrasmisks avatar
Citat:
Jo precis men då kan man inte komma som en idiot in och börja kontrollera mig och kräva att jag ska vara ihop med idioten annars blir han förbannad. Kan man inte hantera sina egna känslor så är det ditt eget problem och inget du kan bli våldsam mot andra för. Du kanske har levt isolerad och aldrig träffar andra och därför reagerar så starkt. Eller jag vet inte vad för fel. Poängen var att jag hade det bra och trivdes med mina vänner och då vill jag inte att en idiot kommer och tror han bara kan ta mig. Jag har liksom gjort slut med min förra pojkvän som var 100ggr bättre än dig. Då vill jag inte ha en sämre. Men problemet är att ni inte kan låta folk vara ifred som inte är intresserad av er. Jag är seriös med mitt liv och har ansträngt mig mkt för att få det så bra som jag hade det och då vill jag inte att en idiot bara kommer och förstör det för att han inte kan få mig. Vissa förstår inte att människor anstränger sig för att ha det bra och blir bara avundsjuka för att dom inte har samma saker eller inte är lika duktiga. Då gäller det att kunna förstå att det är dina egna känslor och inte någo som du kan förstöra för andra för.

Varför pratar du om mig ? du är verkligen en idiot om du tror jag talar om mig själv..

Jag beskriver bara hur det funkar generellt. Skulle aldrig kunna tänka mig att vara ihop med någon med IQ<90.
Citera
2018-06-08, 18:49
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Varför pratar du om mig ? du är verkligen en idiot om du tror jag talar om mig själv..

Jag beskriver bara hur det funkar generellt. Skulle aldri g kunna tänka mig att vara ihop med någon med IQ<90.
Om jag hade haft sån låg1q hade du inte haft något emot mig.
Citera
2018-06-08, 18:51
Medlem
Citat:
Om jag hade haft sån låg1q hade du inte haft något emot mig.
Milford, hur går det med kärleken då?
Citera
2018-06-08, 18:55
Medlem
Citat:
Saknar att ha en pojkvän och som kan säga till mig snälla saker när jag har gjort något bra och kunna göra roliga saker ihop. Samtidigt så har jag fått veta att inga killar vill ha mig längre eftersom jag är så trasig människoa. De vill bara ha en tjej som har ett jättebra jobb och alltid är glad. Och inte mig då som kan vara ledsen, för det ska de inte behöva stå ut med. Och jag kan förstå att dem inte vill ha mig eftersom jag haft så mkt problem men jag försöker ju göra min liv bättre nu iaf. Men samtidigt tänker man om man träffar någon som bara vill ha en när man är "jätte bra" är de verkligen kär lek då ?
Den senaste killen som jag träffa var verkligen jobbigt för mig för han pussade mig och sa ibland snälla saker och brydde sig om mig. Men allt va ju bara på låtsas då för att få sex fick jag veta senare.
Men tycker ni jag bara ska göra mitt liv bättre och göra mig själv gladare så kan jag få en pojkvän sen när jag har förtjänat det och slutat vara naiv?
Det var ju inte så länge sedan du var en helt vanlig man. Har du ändrat dig nu och vill vara kvinna?
Citera
2018-06-08, 19:05
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Milford, hur går det med kärleken då?
Killar tänker mer-vilken tjej är bäst.vilken som är mest populär o har mest vänner o bäst jobb.vilken som pratar mest. De tänker inte med sina känslor utan tänker mer rationellt. Tyvärr för mig..någon dem kan vara stolt över att dem är ihop med.
jag kände när jag träfade den killen som jag skrivit om att han tyckte om mig mycket. Men om man tänker så är jag ingen bra tjej som man kan vara stolt över. Så var nog därför han inte var intresserad av mig. själv fick jag jätte mkt käbslor och blev tillomed avundsjuk om han skulle va med en annan tjej och de har jag aldrig känt förut. Nu orkar jag inte sluta tänka på han . Men han tog ju bort mig på chatten efter ett tag för att han hade tänkt på att han inte gillade mig så mkt. Har inte orkat ta en annan kille för de är inte ofta jag har känt så har aldrig känt så förut. Ibörjan kände jag bara att det kändes bra men efteråt har jag tänkt på mer att jAg gillar honom mkt på olika sätt. Men sen blev jag ledsen för jag ville inte bli ihop. Det kändes som han ignorerade mig..bara börjat prata mindre med mig efter vi setts så tog bort honom i några månader sen ångade mig för jag intr kunde sluta tänka på han o då skrev han på de sättet igen som var jätte snäll o frågade mig saker .Åkmen jag tror inte jag kunde få en sån kille för själv är jag en soppa men då var de jobbigt för han gjorde mig känslor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in