2018-06-05, 21:52
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Nej, men Assads hustru är sannolikt också islamist. Hon har inte precis gjort några progressiva uttalanden (undrar varför)...

Här har du en kvinna som förtjänar att kallas för islamisk förebild: https://youtu.be/5AkAGc5nOXw
En till video: https://youtu.be/wJkFQohIKNI

Källa på det tack. Eller yrar du i nattmössan igen?
Citera
2018-06-05, 21:55
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Snackar Amnesty om Raqqa så är det garanterat mycket värre än det de säger. I och för sig, hela staden är jämnad med marken "WWII style", vad kan vara värre... Upptäckte ni Raqqa när Amnesty kände sig tvungen att skriva om det? Vad är så chockerande med det de säger? USA gör det de alltid gör, förstör för befolkningen i tredje världen. Mosul, Raqqa etc. etc. 21:a århundradets blodtörstiga barbarer...

Vet inte hur svårt det är för dig att få in i din ihåliga hjärna att amnesty inte representerar västerländska intressen.
Citera
2018-06-05, 22:00
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Nej, men Assads hustru är sannolikt också islamist. Hon har inte precis gjort några progressiva uttalanden (undrar varför)...

Här har du en kvinna som förtjänar att kallas för islamisk förebild: https://youtu.be/5AkAGc5nOXw

Av alla saker du kan kalla henne är det där oerhört felaktigt. Hon är "relativ" sekulär i den bemärkelsen att hon antagligen står bakom den religiösa familjelagstiftningen i Syrien men men hon är absolut ingen islamist. Riktigt vidrig människa är hon dock precis som hennes mänskliga avskräde kallad "make".
Citera
2018-06-05, 22:04
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Med betoning på egen undersökning då man faktiskt kunde ha folk på plats och inte hanterade information från "rebeller" och representanter för det Muslimska brödraskapet som inte är närvarande i Raqqa.

De har aldrig använt information från rebeller eller representanter från muslimska brödraskapet. Annars är du konspiratoriskt sinnessjuk om du tror att de framställt islamister och rebeller som oberoende vittnen i sina rapporter. De har varit på plats där de dokumenterat människor som brändes ihjäl levande, massakrerades, dog av urskillningslös bombning samt de som fick uthärda tortyr.

Ni inhumana människor i tråden har skämt ut er ganska rejält ständigt den senaste tiden här.
Citera
2018-06-05, 22:13
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Källa på det tack. Eller yrar du i nattmössan igen?
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Av alla saker du kan kalla henne är det där oerhört felaktigt. Hon är "relativ" sekulär i den bemärkelsen att hon antagligen står bakom den religiösa familjelagstiftningen i Syrien men men hon är absolut ingen islamist. Riktigt vidrig människa är hon dock precis som hennes mänskliga avskräde kallad "make".
Islamism
A popular reform movement advocating the reordering of government and society in accordance with laws prescribed by Islam
https://www.merriam-webster.com/dictionary/Islamism

Vad är oddsen att hon inte följer den ideologin?
Citera
2018-06-06, 01:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
De har aldrig använt information från rebeller eller representanter från muslimska brödraskapet. Annars är du konspiratoriskt sinnessjuk om du tror att de framställt islamister och rebeller som oberoende vittnen i sina rapporter. De har varit på plats där de dokumenterat människor som brändes ihjäl levande, massakrerades, dog av urskillningslös bombning samt de som fick uthärda tortyr.

Ni inhumana människor i tråden har skämt ut er ganska rejält ständigt den senaste tiden här.
Jag tycker ni kurder har skämt ut er rejält i Raqqa. Men det är jag det.
Citera
2018-06-06, 01:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Islamism
A popular reform movement advocating the reordering of government and society in accordance with laws prescribed by Islam
https://www.merriam-webster.com/dictionary/Islamism

Vad är oddsen att hon inte följer den ideologin?
Hon tillhör Sunnimedelklassen i Damaskus så nej.
Citera
2018-06-06, 01:24
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:

Vidriga övergrepp har begåtts av SDF och USA-koalitionen. Alla som gjort sig skyldiga till krigsförbrytelser skall ställas inför rätta i kontext med förstörelsen av Raqqa.

Har varit tydlig från början att jag inte har ett okritiskt förhållningssätt kring YPG eller SDF utan att jag finner dem vara de vara de mest försvarbara aktörerna i regionen. Förekomsten av systematiska folkrättsförbrytelser och brott av exceptionell brutalitet har inte dokumenterats ha begåtts av SDF och YPG.
Citera
2018-06-06, 01:30
Medlem
Citat:

Du tror inte det är lättare att agera aktivist i ett västland gentemot en diktatur i mellanöstern?
Kvinnan du beskriver är en förebild i Mena.
Asma hade förmodligen bestraffas om Mb fick makten i Syrien. Ev, avskuren hals.

Asma är Londonfostrad och nationalist. ✌️ Kvinnan du länkar till är roten till allt ont som drabbar vårat land just nu.
Citera
2018-06-06, 01:31
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:

Nu kan du gärna bevisa att Amnesty har framställt islamister och rebeller som oberoende vittnesmål i sina rapporter där anklagelser av illdåd framförts mot Assadregimen?

Samt kan du också förklara varför närvaro på plats är centralt när det gäller krigsbrott begångna av USA men när metodologi av jämförbar sort i andra rapporter kommit fram till att Assadregimen är brutal så förkastas det?

Har du någon expertis inom vetenskapligt arbete och hur man sammanställer rapporter av sorten som framförts av Amnesty,HRW och FN då du förkastar dessa för att de inte i alla sammanhang vara på plats? De mest erfarna och meriterande personerna på internationell nivå har under en längre tid inte övergett sin strategi angående hur man får fram slutsatser på detta sätt men en person på flashback tenderar att veta bättre.
Citera
2018-06-06, 01:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vidriga övergrepp har begåtts av SDF och USA-koalitionen. Alla som gjort sig skyldiga till krigsförbrytelser skall ställas inför rätta i kontext med förstörelsen av Raqqa.

Har varit tydlig från början att jag inte har ett okritiskt förhållningssätt kring YPG eller SDF utan att jag finner dem vara de vara de mest försvarbara aktörerna i regionen. Förekomsten av systematiska folkrättsförbrytelser och brott av exceptionell brutalitet har inte dokumenterats ha begåtts av SDF och YPG.
Mja, problemet med dig är nog att du har lierat dig med fel personer som har slagit blå dunster i ögonen på dig. Nu åker ni ut från Manbij och jag antar att turken vill åt er inkomstkälla som olika former av smugglingsoperationer över gränsen till Turkiet. Bra att man rensar upp i kriminaliteten där tycker jag.
Citera
2018-06-06, 01:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Nu kan du gärna bevisa att Amnesty har framställt islamister och rebeller som oberoende vittnesmål i sina rapporter där anklagelser av illdåd framförts mot Assadregimen?

Samt kan du också förklara varför närvaro på plats är centralt när det gäller krigsbrott begångna av USA men när metodologi av jämförbar sort i andra rapporter kommit fram till att Assadregimen är brutal så förkastas det?

Har du någon expertis inom vetenskapligt arbete och hur man sammanställer rapporter av sorten som framförts av Amnesty,HRW och FN då du förkastar dessa för att de inte i alla sammanhang vara på plats? De mest erfarna och meriterande personerna på internationell nivå har under en längre tid inte övergett sin strategi angående hur man får fram slutsatser på detta sätt men en person på flashback tenderar att veta bättre.
Okey då, vi slutar tro på Amnesty öht då. Inte mig emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in