Citat:
Ursprungligen postat av
Mr_Sinister
Nu får du allt berätta någon anekdot eller två

Blev han förbannad när han förlora på backgammon? Vad drog han för typ av skämt? Vad gillade han för samtalsämnen?
Har inte så värst många anekdoter är jag rädd, men nej! Han gillade inte att förlora. Men jag personligen såg honom aldrig tappa behärskningen. Vid ett utav kyrkogruppens besök då det vankades fikabröd så satt jag och en annan intern och snackade lite Sveriges Historia och sökte efter ett årtal på "freden i Roskilde" Detta fångades upp av Lasermannan som spelade Backammon med prästen och snabbt klippte av både datum och årtal för ovansagda händelse. Men det visade sig att han bara skämtade. Han liksom drev lite med bilden av sig själv som autistiskt orakel 😁
kanske inte låter jätteroligt såhär i skrift men där och då blev det en del garv. Han var dessutom riktigt vass på korsord och sannerligen så har han haft några år på sig att öva. Rökte gjorde han även, en sort som påminde om cigariller bruna. Han utövade ingen lagsport och lirade heller aldrig vare sig pingis eller badminton däremot körde han lite fysträning och konditionsträning på gymmet.
Då jag satt där så var han en av två ordföranden i förtroenderådet så mycket av hans tid gick åt till förehavanden kring de intagnas situation. Jag personligen snacka just aldrig med honom så mycket på tu man hand men han kunde snacka om allt möjligt från vädret till nåt tvprogram.