2017-01-01, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Tror ni han kan det fortfarande, efter så många år med enbart svenska?

Javisst - inte vanligt för någon att tappa sitt modersmål.

Dessutom är tyska löjligt nära svenskan. De flesta svenskar med social förmåga behöver ca fyra helger på närmaste Biergarten för att bli hysat kapabla att tala tyska. (Möjligen undantaget sydtyska-/Alplandsdialekterna.)
Citera
2017-12-21, 16:12
Medlem
ImTheMans avatar
såg att rättegång inleddes förra veckan http://expo.se/2017/lasermannen-info...mord_7504.html , lite dåligt med medial bevakning?

känns ju som väldigt mycket av indicier att driva så här långt efteråt?
Citera
2017-12-21, 17:56
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
såg att rättegång inleddes förra veckan http://expo.se/2017/lasermannen-info...mord_7504.html , lite dåligt med medial bevakning?

känns ju som väldigt mycket av indicier att driva så här långt efteråt?

Tydligen var tyskarna under lång tid måttligt intresserade att gräva i ett fall när MGM redan sitter inne på livstid. Kan någon släkting till kapprumstanten eller någon uttråkad utredare fått fingrarna ur arslet och bestämt sig för att ta tag i det.

För övrigt är det intressant att godhetsknarkare gärna slänger fram Zaugg som en ursvensk terrorist när han är andragenerations tüskejävel på sin morsas sida och alpapa på farsans. I hans morsas släkt heilades det ju ordentligt fram tills 1945 - då hade de plötsligt alltid varit såssar om någon i ockupationsmakten undrade.
Citera
2018-02-21, 19:18
Medlem
RickRozays avatar
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/d...-john-ausonius -----< dagens

Dömd för tyska mordet.

https://www.aftonbladet.se/senasteny...cle26928900.ab ---< från december

Citat:
Den 21 februari återvände Ausonius till Mövenpick för att fråga om fickminnet och hamnade i gräl med Blanka Zmigrod. Åklagaren hävdar att Ausonius kvällen därpå lurat på Zmigrod och förföljt henne på cykel. Strax efter midnatt avlossades det dödliga skottet. En förbipasserande hörde skottet och såg en man på cykel fly med handväskan.
På brottsplatsen hittades ammunition av en sort som är förbjuden i Tyskland. Samma sort användes vid Ausonius attentat i Sverige.
Intressant att Ausonius lider av Aspergers syndrom. Nu är Aspergare inte intellektuellt nedsatta men av att ha lyssnat på intervjuer med Ausonius av Robert Aschberg så var Ausonius av ideologin att Sverige och andra länder i europa höll på överbefolkas av icke-europeer och helt enkelt tog saken i egna händer. Det är ju väldigt många som tycker likadant men mindre än en på miljonen som faktiskt börjar idka våld.
Jag undrar om det är på något sätt relaterat, milda autismen, och att faktiskt ta steget till handling... Äh, tänker högt, är för obildad för att kunna dra en slutsats.
Citera
2018-02-21, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/d...-john-ausonius -----< dagens

Dömd för tyska mordet.

https://www.aftonbladet.se/senasteny...cle26928900.ab ---< från december

Intressant att Ausonius lider av Aspergers syndrom. Nu är Aspergare inte intellektuellt nedsatta men av att ha lyssnat på intervjuer med Ausonius av Robert Aschberg så var Ausonius av ideologin att Sverige och andra länder i europa höll på överbefolkas av icke-europeer och helt enkelt tog saken i egna händer. Det är ju väldigt många som tycker likadant men mindre än en på miljonen som faktiskt börjar idka våld.
Jag undrar om det är på något sätt relaterat, milda autismen, och att faktiskt ta steget till handling... Äh, tänker högt, är för obildad för att kunna dra en slutsats.
Satt några månader på samma anstalt Beateberg som Ausonius och vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om honom. Nu blev inte jag nån bästis med honom men han spelade en hel del Backammon med folk på min avd så jag fick en hyfsad bild av honom bakom alla dokumentärer och tidningsartiklar man sett och läst över åren. Autistisk? Ja till viss del men ändå hyfsat social och mellan varven skämtsam. Att Sverige och andra västeuropeiska länder hyser alltför mycket skräpmänniskor är ju helt korrekt så därför kan man ju undra varför Ausonius försökte mörda bra invandrare. Det var ju inte direkt kaosblattar han låg och siktade på utan folk som låg vid universitetet och dylikt.
Undrar vart dom placerar honom härnäst...när de ska baka in nya år efter frankfurtmordet i hans gamla livstid.
Citera
2018-02-21, 21:51
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunderbow
Satt några månader på samma anstalt Beateberg som Ausonius och vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om honom.

Nu får du allt berätta någon anekdot eller två Blev han förbannad när han förlora på backgammon? Vad drog han för typ av skämt? Vad gillade han för samtalsämnen?
Citera
2018-02-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Nu får du allt berätta någon anekdot eller två Blev han förbannad när han förlora på backgammon? Vad drog han för typ av skämt? Vad gillade han för samtalsämnen?
Har inte så värst många anekdoter är jag rädd, men nej! Han gillade inte att förlora. Men jag personligen såg honom aldrig tappa behärskningen. Vid ett utav kyrkogruppens besök då det vankades fikabröd så satt jag och en annan intern och snackade lite Sveriges Historia och sökte efter ett årtal på "freden i Roskilde" Detta fångades upp av Lasermannan som spelade Backammon med prästen och snabbt klippte av både datum och årtal för ovansagda händelse. Men det visade sig att han bara skämtade. Han liksom drev lite med bilden av sig själv som autistiskt orakel 😁
kanske inte låter jätteroligt såhär i skrift men där och då blev det en del garv. Han var dessutom riktigt vass på korsord och sannerligen så har han haft några år på sig att öva. Rökte gjorde han även, en sort som påminde om cigariller bruna. Han utövade ingen lagsport och lirade heller aldrig vare sig pingis eller badminton däremot körde han lite fysträning och konditionsträning på gymmet.
Då jag satt där så var han en av två ordföranden i förtroenderådet så mycket av hans tid gick åt till förehavanden kring de intagnas situation. Jag personligen snacka just aldrig med honom så mycket på tu man hand men han kunde snacka om allt möjligt från vädret till nåt tvprogram.
Citera
2018-06-05, 13:01
Medlem
Ny blogg ute nu: https://johnausonius.blogspot.com/20...ation.html?m=1
Citera
2018-06-05, 19:03
Medlem
Citat:
Har inte så värst många anekdoter är jag rädd, men nej! Han gillade inte att förlora. Men jag personligen såg honom aldrig tappa behärskningen. Vid ett utav kyrkogruppens besök då det vankades fikabröd så satt jag och en annan intern och snackade lite Sveriges Historia och sökte efter ett årtal på "freden i Roskilde" Detta fångades upp av Lasermannan som spelade Backammon med prästen och snabbt klippte av både datum och årtal för ovansagda händelse. Men det visade sig att han bara skämtade. Han liksom drev lite med bilden av sig själv som autistiskt orakel 😁
kanske inte låter jätteroligt såhär i skrift men där och då blev det en del garv. Han var dessutom riktigt vass på korsord och sannerligen så har han haft några år på sig att öva. Rökte gjorde han även, en sort som påminde om cigariller bruna. Han utövade ingen lagsport och lirade heller aldrig vare sig pingis eller badminton däremot körde han lite fysträning och konditionsträning på gymmet.
Då jag satt där så var han en av två ordföranden i förtroenderådet så mycket av hans tid gick åt till förehavanden kring de intagnas situation. Jag personligen snacka just aldrig med honom så mycket på tu man hand men han kunde snacka om allt möjligt från vädret till nåt tvprogram.

Detta är nys! Ausonius har inte suttit på Beateberg - säkerhetsklassen är väl för låg. Och jag tvivlar på att han skulle varit förtroenderådsordförande, med tanke på att karln är rubbad. Men det kanske var bara pundskallar där, när du satt där...?
Citera
2018-06-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Detta är nys! Ausonius har inte suttit på Beateberg - säkerhetsklassen är väl för låg. Och jag tvivlar på att han skulle varit förtroenderådsordförande, med tanke på att karln är rubbad. Men det kanske var bara pundskallar där, när du satt där...?

https://www.expressen.se/nyheter/las...riminalvarden/

Hmm, jovisst har han det.
Citera
2018-06-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad

En hel del pucken ja! En liten klick hyggliga grabbar( däribland jag )och så Lasermannen.
Nog för att man kan kalla honom minst sagt rubbad i vissa avseenden så var han likt förbannat förtroenderådets ordförande när jag satt där 2016.
Beateberg är en låg 2a men du rymmer likt förbannat inte lätt därifrån kan jag säga.
Citera
2018-06-05, 22:35
Medlem
Citat:
En hel del pucken ja! En liten klick hyggliga grabbar( däribland jag )och så Lasermannen.
Nog för att man kan kalla honom minst sagt rubbad i vissa avseenden så var han likt förbannat förtroenderådets ordförande när jag satt där 2016.
Beateberg är en låg 2a men du rymmer likt förbannat inte lätt därifrån kan jag säga.

Ok. tack för klargörandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in