2018-06-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack! Bra om du kan se om man kan ta sig från SD:s hus till planket via trädgården. Han kanske inte har någon trädgård åt det hållet. Jag hade många vänner med mig hem efter timmar av disorientering i skogarna: fästingar!

Om jag sett rätt och han tog henne död hemifrån måste han gått runt hela området mot vivallaringen i skogen och sedan ut efter planket Annars genom området Skumt Hon måste blivit dumpad där för att hittas snabbt ? Annars hade hon väl hamnat någon annanstans
Åkte han bil eller cyklade ? Hade han släpkärra,barnvagn,cykelkärra ? Och varför isåfall dumpa henne hemma på sin gata ??
Senast redigerad av Radarfwd 2018-06-05 kl. 17:42. Anledning: Tillägg paragraf 9;5
Citera
2018-06-05, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tråden är lång och inläggen många så även jag tappar bort mig.
Har svårt att tro att LW lämnat barnen ännu en natt för att geocacha med den man hon drygt en månad tidigare anmält för ofredande. Därav mina frågor. Jag får inte ihop det.
Varför blev hon sur över att SD avböjde en nattlig fika?
Bara ett antagande men hon fyllde år och bjöd på fika med doppa men när han fått doppa så avböjer han fikat och tycker att det räcker så...
Citera
2018-06-05, 17:21
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engodisbit
Jag känner ingen annan utom mig själv. Jag påpekade att det i mina ögon var otrohet. Han ansåg att samlag eller sex där han själv är direkt aktiv är otrohet, medan en avsugning, där han själv inte gör något direkt, var mer okej. Han skyllde på avsaknaden av sex/närhet i koppling till H sjukdom.

Jo för att få dig på fall, tycka synd om honom. Vilket r*vhål! Ursäkta!
Tack för info.
Citera
2018-06-05, 17:31
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Då är jag lika illa jag då även jag körde sådan jargong...

..men du kanske inte var gift och kunde ta dig friheter? HD är väl den som kan ge dig svar om situationen. Hon var ju i "nöd" och hade säkerligen behövt sin äkta make hemma, min tro.
Citera
2018-06-05, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nu fördummar du väl LW?

Eller också har han uttryckt sådan jargong i meddelanden men inte avsett detta irl?
Redogörelserna har gått isär i vissa delar men vissa delar verkar ju samstämmigt, att han bad henne gå ur bilen, så det verkar ju inte särskilt kaosigt på så sätt.

Hon borde väl ha anmält om han försökt tilltvinga sig en avsugning när hon ville bjuda på fika med dopp. Så kaosigt är det nog inte för en frikyrkopastor ens. Fast du kanske menar hennes tre barn är resultat av jungfrufödsel och därför hon inte skulle känna till något om sexuella övergrepp? Eller hur menar du?

Nu fördummar du väl dig själv?
Så händelsen i bilen, som trots allt ledde till en polisanmälan, är ej alls att betrakta som 'kaosig'? Man kan tänka sig en oändlighet av andra ordval men ett helt normalt händelseförlopp var det ju inte tal om, ändå?
Eller brukar du huvudknogsgnugga dina bekanta efter skjuts, i stället för att ta bensinpeng?😯
Menar bara att LW kanske ändå inte hade förmågan att läsa tankar; att SD initialt kunde ha haft tanken att tilltvinga sig oralsex när han tog tag i LW:s huvud men att han ändrade sig.
Alltså att det absolut inte går att utesluta. Förstår du?
Och OM SD där i bilen fick en tanke att tilltvinga sig sex så är det väl inte konstigt att han inför polisen sedan kniper tyst om det? Eller?
Nu menar jag inte att SD försökte sig på detta (tvinga sig till sex), det tror jag inte. Och givetvis leder det sannolikt inte till något konstruktivt att fördjupa sig i denna teori.

Sedan blåser din sanslösa jungfrufödda halmgubbe helt åt fanders: eller menar du verkligen att LW måste ha varit bekant med sexuella övergrepp eftersom hon födde tre barn. Vad insinuerar du med det?

Edit: är ej ute efter trådtjafs, nog bäst att lämna avsugningfrågan därhän.
Citera
2018-06-05, 17:33
Medlem
Lt.Columbos avatar
Tycker det låter långsökt med mordplats i SDs hus. Det blir alldeles för invecklat med LWs hem som försvinnande plats, SDs hem som mordplats och bullerplanket som fyndplats. ..jag tror att hon lämnde sitt hem med avsikt att återvända men fastnade ute i bråk med MGM som i stundens hetta brukade för kraftigt våld.

Spärrning av SDs hem är för att samla in mer bevis bara tror jag
Citera
2018-06-05, 17:36
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Jag är rätt fräck jag med. Så jag klandrar honom inte.

Vi umgicks flera gånger i veckan en längre period och chattade flera gånger i veckan. Skämt kring sex pågick både när vi var ensamma och i grupp. Flera i umgänget som gillade att skämta kring det. Så återigen upplevde jag det som löst snack, både privat och i grupp.

Att jag skriver skämt om sex, är för att jag tolkade inviterna som skämt. Jag tror som sagt aldrig han skulle gått hela vägen. Han visste var jag stod i frågan.

Kanske med antydningar att vissa var pryda av naturen, flinande, nickande åt dig?
Citera
2018-06-05, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Tycker det låter långsökt med mordplats i SDs hus. Det blir alldeles för invecklat med LWs hem som försvinnande plats, SDs hem som mordplats och bullerplanket som fyndplats. ..jag tror att hon lämnde sitt hem med avsikt att återvända men fastnade ute i bråk med MGM som i stundens hetta brukade för kraftigt våld.

Spärrning av SDs hem är för att samla in mer bevis bara tror jag

Jo jag tror det med efter att ha sett kartan
Nej hon blev strypt ute tror jag
Har alltid trott fyndplats är brottsplats men vi får nog veta till slut
Senast redigerad av Radarfwd 2018-06-05 kl. 17:39. Anledning: Felstavat paragraf 4;6
Citera
2018-06-05, 17:43
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Jo jag tror det med efter att ha sett kartan
Nej hon blev strypt ute tror jag
Har alltid trott fyndplats är brottsplats men vi får nog veta till slut

De kanske sätter upp avlyssningsutrustning (i SDs hem) eller tar tillbaka den ifall SD släpps ut på fredag
Senast redigerad av Lt.Columbo 2018-06-05 kl. 17:43. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-05, 17:45
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Om jag sett rätt och han tog henne död hemifrån måste han gått runt hela området mot vivallaringen i skogen och sedan ut efter planket Annars genom området Skumt Hon måste blivit dumpad där för att hittas snabbt ? Annars hade hon väl hamnat någon annanstans
Åkte han bil eller cyklade ? Hade han släpkärra ? Och varför isåfall dumpa henne hemma på sin gata ??

Tack för hjälpen! Skumt detta. Kan det verkligen vara möjligt att INGEN i området har sett eller hört något den ödesdigra natten? Jag hoppas att det finns vittnen som vi inte vet om som har talat med polisen. Det sorgliga är att det även KAN finnas barn som bevittnat något, i värsta fall...
Citera
2018-06-05, 17:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
För att hon, som fler varit inne på, ville ha ett mer seriöst förhållande med SD?

Jag tror att detta är grunden i hela den här historien. LW ville ha ett seriöst förhållande, medan jag får uppfattningen att SD är mer av en flirtare och "tjejtjusare".

Utredarna eller SD's advokat uttryckte sig väl också i stil med "de har tidigare haft något slags kärleksförhållande, där en av dem ville mer". Denna person tror jag är LW (om det hade varit SD hade man nog formulerat det mer direkt).

Sannolikt ville väl SD nu lappa ihop förhållandet med sin exfru, och när han och LW skulle "prata ut" den där ödesdigra kvällen gick något fel. Väldigt fel. Tror inte det var ett planerat mord, utan något sades/gjordes i affekt och situationen urartade.
Citera
2018-06-05, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
De kanske sätter upp avlyssningsutrustning (i SDs hem) eller tar tillbaka den ifall SD släpps ut på fredag

Ja det är ingen dum ide de sätter upp hemlig avlyssning för att helt kunna avföra eller tvärtom om han blir släppt
Tycker de borde kollat HDs hem även om hon är oskyldig kan han tvättat kläder duschat av bevis där om de umgicks o det gjorde de ju de åkte mot Usa ihop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in