2018-06-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ber om ursäkt att hoppa in eftersom frågan inte var ställd till mig, MEN när jag såg din fråga slog det mig att jag faktiskt reagerade på något när jag läste kommentarerna i dykarbloggen: när någon man ställde en fråga till SD, så ignorerade SD oftast dennes inlägg.

Istället fick jag intrycket att SD i stort sett bara kommunicerade med de kvinnliga skribenterna på dykarbloggen. En slump?

Fick faktiskt samma tankar när jag läste kommentarerna i dykarbloggen,
att det mesta fokuset var på de kvinnliga deltagarna, inte samma intresse
på killar/män som kommenterade eller ställde frågor.
Citera
2018-06-05, 16:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
I min värld så utnyttjar SD att LW är svag för honom De har en relation som han bestämmer över Det blir bråk då o då
Lw tycker han utnyttjar henne Varför vill inte SD vara ihop ?
De har svårt att bryta för han blir smickrad av LWs intresse för honom
Massa människor har det så

Och en massa människor anser livet är för kort för att gå omkring och vara sårad, ledsen, arg eller kränkt eller vad man nu är över någon som man tycker beter sig illa och jobbar inte något vidare ihärdigt på att försöka ha kvar dessa människor i sin närhet. Särskilt inte om det inte fynns någon yttre omständighet som håller ihop som att man har barn eller så.
Citera
2018-06-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
De satt väl i bilen efter att ha varit och geocachat, han skjutsade väl hem henne och fikat tänkte hon väl bjuda på hemma hos sig för att hon hade bakat.

Jag vet inte om de hade varit och geocacheat men texten löd

"Lena Wesström uppgav till polisen att bakgrunden till bråket var att hon blivit sur på 44-åringen. Hon hade bakat och ville fika med honom, men mannen avböjde det.
Paret satte sig i 44-åringens bil för att prata. Lena satte sig på passagerarplatsen fram. De ska sedan ha börjat att tjafsa "om allt möjligt". När mannen bad Lena att kliva ut ur bilen förklarade hon att hon ville prata klart först."

Vilket jag tolkade som att de initialt var utanför bilen, någon annanstans. Enligt tidigare artiklar ska grälet ha skett sent på natten och jag vet via källor att hon hade alla sina barn hemma den natten. Polisen kom sedan hem till LW för att ta upp anmälan vid hennes köksbord.
Citera
2018-06-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Jag ser inga tveksamheter vem det var som inte släppte vem. Som jag säger har jag vart med om det där. Att släppa in hen i bilen är nästan lika illa som att ta in dom i huset. Människan som stalkar GÅR INTE fast man säger till. Absolut inte. Jag har fått lämna min bil med stalkaren i, och ringa polis. Eftersom hen var mej fysiskt överlägsen. En sån människa är fruktansvärd! Bara genom att gåg på gång bevisa sin existens genom att dyka upp överallt gör vem som helst galen. I mitt fall stod fanskapet och väntade varje dag vid mitt jobb, stoppade tändstickor i mitt dörrlås, etc,etc.. OM Lena gjort hälften av det så förstår jag att Stefan o Hanna lackade ur.

Har mycket svårt att tro att LW agerat som du beskriver. Däremot hade hon svårt att ta ett nej eller möta en motgång, ett nederlag. Jag har skrivit det tidigare, LW var driven och målmedveten. Men i denna soppa undrar jag vad man egentligen vet om en annan människa.
Citera
2018-06-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag vet inte om de hade varit och geocacheat men texten löd

"Lena Wesström uppgav till polisen att bakgrunden till bråket var att hon blivit sur på 44-åringen. Hon hade bakat och ville fika med honom, men mannen avböjde det.
Paret satte sig i 44-åringens bil för att prata. Lena satte sig på passagerarplatsen fram. De ska sedan ha börjat att tjafsa "om allt möjligt". När mannen bad Lena att kliva ut ur bilen förklarade hon att hon ville prata klart först."

Vilket jag tolkade som att de initialt var utanför bilen, någon annanstans. Enligt tidigare artiklar ska grälet ha skett sent på natten och jag vet via källor att hon hade alla sina barn hemma den natten. Polisen kom sedan hem till LW för att ta upp anmälan vid hennes köksbord.

Ja men jag kan minnts fel om det, om de ofta var på aktiviteter tillsammans så spelade minnet minnet mig ett spratt om den gången, jag fick för mig att de varit någonstans innan och osämjan uppkom där då. Fast det kanske var någon osämja som var orsak till att de träffades då?
Citera
2018-06-05, 16:37
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Har inte kollat det Jag hade nog oxå betyg 1a i orientering 😀Ska kolla faktiskt när jag har tid hur han kom till planket från hemmet

Tack! Bra om du kan se om man kan ta sig från SD:s hus till planket via trädgården. Han kanske inte har någon trädgård åt det hållet. Jag hade många vänner med mig hem efter timmar av disorientering i skogarna: fästingar!
Citera
2018-06-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja men jag kan minnts fel om det, om de ofta var på aktiviteter tillsammans så spelade minnet minnet mig ett spratt om den gången, jag fick för mig att de varit någonstans innan och osämjan uppkom där då. Fast det kanske var någon osämja som var orsak till att de träffades då?

Tråden är lång och inläggen många så även jag tappar bort mig.
Har svårt att tro att LW lämnat barnen ännu en natt för att geocacha med den man hon drygt en månad tidigare anmält för ofredande. Därav mina frågor. Jag får inte ihop det.
Varför blev hon sur över att SD avböjde en nattlig fika?
Citera
2018-06-05, 16:50
Medlem
Citat:
Har svårt att tro att LW lämnat barnen ännu en natt för att geocacha med den man hon drygt en månad tidigare anmält för ofredande. Därav mina frågor. Jag får inte ihop det.

Ja det är märkligt. Jag föreställer mig ju att man kanske heller inte drar iväg en anmälan i förstone även om man är impulsiv. Nu vet vi ju inte vad ofredandet består av men man polisanmäler väl inte något man tycker är skoj eller är likgiltig för. Så något som gjort henne arg, ledsen, sårad eller kränkt får man nog förutsätta, och att hon tillkännagjort vad hon tyckte illa om av vad han nu gjorde. Och anmälan görs om han fortsätter.
Fast de kanske varit ute tillsammans med andra. Och han tyckte att han ändå kan skjutsa henne om de bor ganska nära, men inget mer?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-05 kl. 16:53.
Citera
2018-06-05, 16:51
Medlem
Citat:

För att hon, som fler varit inne på, ville ha ett mer seriöst förhållande med SD?
Citera
2018-06-05, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
För att hon, som fler varit inne på, ville ha ett mer seriöst förhållande med SD?

Så det skulle hon uppnå genom anmälningar om ofredande och misshandel?
Får fortfarande inte ihop det.
Citera
2018-06-05, 17:01
Medlem
Citat:
I min värld så utnyttjar SD att LW är svag för honom De har en relation som han bestämmer över Det blir bråk då o då
Lw tycker han utnyttjar henne Varför vill inte SD vara ihop ?
De har svårt att bryta för han blir smickrad av LWs intresse för honom
Massa människor har det så

Du har absolut en poäng där. Så tror jag oxå att det kan ha varit. SD verkar inte ha varit ute efter något nytt förhållande, vilket LW kanske hela tiden hoppades på. Samtidigt kunde han inte släppa taget om henne. När hon väl börjar träffa andra, kan han inte acceptera det. Eller så kunde inte LW acceptera att SD och HD eventuellt skulle få till en försoningsresa. Frågorna kvarstår.
Citera
2018-06-05, 17:08
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Någon i tråden sa sig veta att LW vid det tillfälle när hon vigde SD och HD sjöng ”Utan dina andetag”. Gjorde hon det som en oväntad ”överraskning” eller var det överenskommet? Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in