2018-06-05, 15:46
Medlem
Adolfinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag får inte ihop det.
Några månader efter att BO polisanmält ofredande, vilken hon tog tillbaka, så har hon barn hemma om natten och det är några timmar kvar tills hon ska fylla år. Då vill hon bjuda MGM på fika vilket han avböjer.

Frågor som jag får är:

BO tar tillbaka sin första anmälan om ofredande. Kan ofredandet bestått i multipla sms i likhet med dykbloggens SVARA-SVARA-SVARA? Alltså ett maniskt smsande som inte passar sig. Kan BO ha tagit tillbaka sin anmälan för att deras relation då skulle ha blivit känd. Var det detta som "kunde bli värre". Jag och många andra har tolkat det som att BO var rädd för att MGM skulle göra något värre men kan det egentligen handla om att BOs liv skulle försvåras genom att allt kom i ljuset?

BO ville fika, bakgrunden till bråket är att hon blir sur för att MGM avböjde det. Varför vill hon fika när det bara passerat kort tid sedan anmälan om ofredande?
Var hade detta fikande tänkt äga rum? I bilen det också? I hemmet? Uppenbarligen sätter sig paret i bilen för att prata iaf. Så någon annanstans är de två från början.

Av någon anledning vill MGM att BO lämnar bilen men hon vill prata klart först. Något är uppenbarligen så viktigt att hon väljer att sitta kvar i bilen och det mynnar ut i någon form av handgemäng. Vad kan vara så viktigt att BO väljer att stanna kvar med en man som ofredat henne?

Nej, BO var inte en sådan som räddade vilsna själar eller bortsprungna katter. Den information jag har är att hon hade ett stort fokus på sig själv och hade svårt att hantera situationer där hon inte fick sin vilja igenom.
Stämmer! Ställde sällan frågor/ var nyfiken på andra människor. Fullt fokus på sig själv och sina bedrifter!
Citera
2018-06-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Vet du om någon av de som SD ”sökte närhet” hos föreslog att han skulle kila hem och krama HD och försöka komma henne nära genom att visa att han fanns där för henne ”i nöd och lust”?
Bra skrivet!
Så lågt, det är lätt att finnas till hands och vara en bra partner när allt är bra i äktenskapet men uppstår problem (som det gör i livet) då orkar vissa inte med. Varför går man till en annan när man är gift? Tänk efter före kanske vore något? Ur otrohet föds inget gott - tvärtom. Du sårar andra och att bygga upp tilliten igen tar tid, om det ens går. En egoistisk handling är vad det är.....och LW då? En vacker kvinna som nog kunde välja och vraka. Varför är en gift man intressant? Det är farligt att leka med elden!
Citera
2018-06-05, 15:50
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Jag får inte ihop det.
Några månader efter att BO polisanmält ofredande, vilken hon tog tillbaka, så har hon barn hemma om natten och det är några timmar kvar tills hon ska fylla år. Då vill hon bjuda MGM på fika vilket han avböjer.

Frågor som jag får är:

BO tar tillbaka sin första anmälan om ofredande. Kan ofredandet bestått i multipla sms i likhet med dykbloggens SVARA-SVARA-SVARA? Alltså ett maniskt smsande som inte passar sig. Kan BO ha tagit tillbaka sin anmälan för att deras relation då skulle ha blivit känd. Var det detta som "kunde bli värre". Jag och många andra har tolkat det som att BO var rädd för att MGM skulle göra något värre men kan det egentligen handla om att BOs liv skulle försvåras genom att allt kom i ljuset?

BO ville fika, bakgrunden till bråket är att hon blir sur för att MGM avböjde det. Varför vill hon fika när det bara passerat kort tid sedan anmälan om ofredande?
Var hade detta fikande tänkt äga rum? I bilen det också? I hemmet? Uppenbarligen sätter sig paret i bilen för att prata iaf. Så någon annanstans är de två från början.

Av någon anledning vill MGM att BO lämnar bilen men hon vill prata klart först. Något är uppenbarligen så viktigt att hon väljer att sitta kvar i bilen och det mynnar ut i någon form av handgemäng. Vad kan vara så viktigt att BO väljer att stanna kvar med en man som ofredat henne?

Nej, BO var inte en sådan som räddade vilsna själar eller bortsprungna katter. Den information jag har är att hon hade ett stort fokus på sig själv och hade svårt att hantera situationer där hon inte fick sin vilja igenom.

Jag ser inga tveksamheter vem det var som inte släppte vem. Som jag säger har jag vart med om det där. Att släppa in hen i bilen är nästan lika illa som att ta in dom i huset. Människan som stalkar GÅR INTE fast man säger till. Absolut inte. Jag har fått lämna min bil med stalkaren i, och ringa polis. Eftersom hen var mej fysiskt överlägsen. En sån människa är fruktansvärd! Bara genom att gåg på gång bevisa sin existens genom att dyka upp överallt gör vem som helst galen. I mitt fall stod fanskapet och väntade varje dag vid mitt jobb, stoppade tändstickor i mitt dörrlås, etc,etc.. OM Lena gjort hälften av det så förstår jag att Stefan o Hanna lackade ur.
Citera
2018-06-05, 15:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag får inte ihop det.

Frågor som jag får är:

Jag kan ju möjligtvis tänka att hon fått fräcka meddelanden och kanske försökt prata för mycket om det. Med "prata för mycket" menar jag då att hon kanske haft svårt att dra en gräns på hur mycket man rimligt bör försöka få någon att andra sig. Om en säger att man ser ut som ett hästarsel kan man strunta i det. Om två säger det kanske man bör fundera på det. Om tre säger det kanske man bör ta ställning till om man vill/kan ändra sig eller köpa en sadel. LW kanske hade svårt att inse att vissa tar sadeln.
Citera
2018-06-05, 15:55
Medlem
Citat:
Jag får inte ihop det.

Frågor som jag får är:

I min värld så utnyttjar SD att LW är svag för honom De har en relation som han bestämmer över Det blir bråk då o då
Lw tycker han utnyttjar henne Varför vill inte SD vara ihop ?
De har svårt att bryta för han blir smickrad av LWs intresse för honom
Massa människor har det så
Citera
2018-06-05, 16:09
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
I min värld så utnyttjar SD att LW är svag för honom De har en relation som han bestämmer över Det blir bråk då o då
Lw tycker han utnyttjar henne Varför vill inte SD vara ihop ?
De har svårt att bryta för han blir smickrad av LWs intresse för honom
Massa människor har det så

Enklaste förklaringen är oftast den rätta, låter vettigt. LW var ju beroende av när SD kunde/ville. Att de satt i bilen vid aktuella bråket jan 2017 är säkert som brädgårdsindianen säger, att det var efter en gemensam aktivitet. LW blev säkert sur att SD inte ville fira henne med lite bullar innan de skiljdes åt och SD svarade med handgemäng
Citera
2018-06-05, 16:12
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Undrar om SD:s hus kan vara BP? Jo, jag har tagit upp det en gång förut, men ändå...

Det som talar emot att SDs hem är BP är att det är för långt för att bära kroppen till FP. Om han nu gjort sig omaket att ta in kroppen i bilen, så borde han ha dumpat den mycket längre in i en skog, ett vattendrag eller liknande.
Citera
2018-06-05, 16:15
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Japp det är det eller utanför honom tror jag Bra teori

Tack. Först trodde jag absolut att LW fick sluta sina dagar vid bullerplanket. Nu efter att jag förstått att SD:s hus är fortsatt avspärrat tänker jag att det kanske är BP. Undrar om man t.ex. kan ta sig från SD:s trädgård/baksida av huset till planket relativt smidigt? Jag har försökt att kika på kartor över området (som olika medlemmar varit snälla och lagt ut) men attans vad svårt det är för mig att förstå hur hus, skogar och staket är placerade i förhållande till varandra. Jag brukade alltid gå vilse när det var orientering i skolan så jag har ingen chans att riktigt begripa hur jag ska tolka avstånd m.m. på bilderna i forumet...
Citera
2018-06-05, 16:16
Medlem
Citat:
I sådant fall spelar ju könet på ”närhetsdoneraren” ingen roll. Det har du rätt i.

Närhetsdoneraren - då fick man lära sig ett nytt ord! Jaja, man lär så länge man lever.
Citera
2018-06-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Enklaste förklaringen är oftast den rätta, låter vettigt. LW var ju beroende av när SD kunde/ville. Att de satt i bilen vid aktuella bråket jan 2017 är säkert som brädgårdsindianen säger, att det var efter en gemensam aktivitet. LW blev säkert sur att SD inte ville fira henne med lite bullar innan de skiljdes åt och SD svarade med handgemäng

Ja Lw kanske tjatade och skällde och hotade och han smällde till
Citera
2018-06-05, 16:22
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Det som talar emot att SDs hem är BP är att det är för långt för att bära kroppen till FP. Om han nu gjort sig omaket att ta in kroppen i bilen, så borde han ha dumpat den mycket längre in i en skog, ett vattendrag eller liknande.

Då förstår jag. Tack!
Citera
2018-06-05, 16:22
Medlem
Citat:
Tack. Först trodde jag absolut att LW fick sluta sina dagar vid bullerplanket. Nu efter att jag förstått att SD:s hus är fortsatt avspärrat tänker jag att det kanske är BP. Undrar om man t.ex. kan ta sig från SD:s trädgård/baksida av huset till planket relativt smidigt? Jag har försökt att kika på kartor över området (som olika medlemmar varit snälla och lagt ut) men attans vad svårt det är för mig att förstå hur hus, skogar och staket är placerade i förhållande till varandra. Jag brukade alltid gå vilse när det var orientering i skolan så jag har ingen chans att riktigt begripa hur jag ska tolka avstånd m.m. på bilderna i forumet...

Har inte kollat det Jag hade nog oxå betyg 1a i orientering 😀Ska kolla faktiskt när jag har tid hur han kom till planket från hemmet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in