Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
SD har INTE misshandlat FW för att hon sagt det, lika lite som du misshandlat mig om jag säger det nu.Buuu.
Utöva ett visst våld äger var människa rätt till om vederbörande vägrar lämna bilen trots uppmaningar, utan att det är misshandel. Du har fel i sak.
SD är INTE dömd det gör rätten och tack och lov inte en medeltida hetsare.
Rosamund mfl, hindrar lyncharna till lite sans och reson i
Faktum är att svaret är NEJ på ditt påstående. Du äger inte rätt att utöva visst våld alls. Du förstår, att när man börjar bruka våld, kan det snabbt eskalera då den du angriper kan bli rädd, börja skrika och sedan blir du rädd och stressad, varpå du försöker få tyst på skrikandet, brukar "visst våld" för att få slut på skrikandet, och det vissa våldet leder till att offret skriker ännu mer. Ungefär så antar jag att LW dog.
Vildsvin agerar på instinkt, till viss del gör faktiskt människor det också. Det är just därför man aldrig ska utöva visst våld mot andra människor, det eskalerar och kan leda till att en av personerna dör. Om personen inte dör, blir den traumatiserad, ibland orkar den angripne anmäla, men får då räkna med att bli misstänkliggjord av gm, ibland efter sin död till och med.
Självklart finns det falskanmälare, men då brukar de avslöjas och bli dömda för det. Det är inte riskfritt att försöka sig på falska anmälningar. Det borde du veta.