2018-06-04, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Var det därför som ingen vågade hjälpa barnen
trots att de bad om hjälp?

Det är nog en mix av mycket. Svårt att tro och svårt att våga.
Citera
2018-06-04, 17:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Obeskrivligt otäcka associationer av att vildsvin är talrika i området.
Möjligtvis att min fantasi spelar mig ett spratt.
Sökt i Örebro tribune utan att hitta "Larm om ett fynd"?

Finns det mycket vildsvin där? Jag tänker mig att denna tid på året, om defår ungar, kanske de hållersig i mer skog och skyddad terräng. Fast de rör väl sig kring gryning och skymning. Och man kanske skulle vara försiktig med att dyka in i en buskeom man visdte det kunde finnas vildsvin nära? (jag är med i en del löpargrupper på FB och har sett åtskilliga inlägg med foton som tagits av folk som sprungit längs spår eller lugnare väg sent på kväll eller tidig morgon och hört det prassla i buskagen men inte direkt sett något fast ögon och konturer av dem syns på foton).
Citera
2018-06-04, 17:20
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Obeskrivligt otäcka associationer av att vildsvin är talrika i området.
Möjligtvis att min fantasi spelar mig ett spratt.
Sökt i Örebro tribune utan att hitta "Larm om ett fynd"?
Det finns inga vildsvin i Hjärsta villaområde två meter från genomfartsleden.
Citera
2018-06-04, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har sett bilder där hon geocachar med barn. Företrädesvis med den yngste. Förmodar att de äldre ruttnade på hennes intresse. Detta baserar jag på loggar där hon skriver att hon får förhandla med yngste sonen om att få ta ett antal cacher när hon och han ska åka till mormor eller morfar. Den detouren innefattade även en bilfärja vill jag minnas. Loggarna efter det så lämnar hon sonen med morfar och kan inte låta bli att ta några cacher i området. I mina ögon något maniskt.

Det är detta som kretsen bland annat snackar om. Att det under så lång tid mest cirkulerat män. Givetvis hade LW kvinnor hon umgicks med men två personer jag pratat med förklarade att "man hamnade i kylan om man ifrågasätta henne". Jag ville inte pressa dessa uppgiftslämnare men tolkade det som att LW hade lättare att umgås med män för att dessa inte ställde de typiskt kvinnliga frågorna.

Varför måste man ens ifrågasätta henne?
Citera
2018-06-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Undrar om du blev dissad av LW pga SD .. därför du verkar vilja ha honom som GM..

Du ser själv vad Åklagaren säger, att SD hade rätt att utöva visst våld för att få ut LW ur bilen
sen var det ord mot ord. Du har ingen aning om vad LW gjorde mot honom i Bilen, han kanske likagärna hade kunnat anmäla henne? då det bara är SD och LW som vet vad som hände i bilen den kvällen

Det handlar om hans våldsbenägenhet.
En man kröker inte ett hårstrå på en kvinna, en riktig man alltså.
SD har alltså bevisligen lätt att använda våld mot LW.
Så nej, en man är han inte.
Vad jag vill hör inte hit, han är för närvarande huvudmisstänkt för mord på en trebarns mor.
Försök att ta in det istället för att tjafsa.
Citera
2018-06-04, 17:29
Medlem
Citat:
SD har INTE misshandlat FW för att hon sagt det, lika lite som du misshandlat mig om jag säger det nu.Buuu.
Utöva ett visst våld äger var människa rätt till om vederbörande vägrar lämna bilen trots uppmaningar, utan att det är misshandel. Du har fel i sak.
SD är INTE dömd det gör rätten och tack och lov inte en medeltida hetsare.
Rosamund mfl, hindrar lyncharna till lite sans och reson i

Faktum är att svaret är NEJ på ditt påstående. Du äger inte rätt att utöva visst våld alls. Du förstår, att när man börjar bruka våld, kan det snabbt eskalera då den du angriper kan bli rädd, börja skrika och sedan blir du rädd och stressad, varpå du försöker få tyst på skrikandet, brukar "visst våld" för att få slut på skrikandet, och det vissa våldet leder till att offret skriker ännu mer. Ungefär så antar jag att LW dog.

Vildsvin agerar på instinkt, till viss del gör faktiskt människor det också. Det är just därför man aldrig ska utöva visst våld mot andra människor, det eskalerar och kan leda till att en av personerna dör. Om personen inte dör, blir den traumatiserad, ibland orkar den angripne anmäla, men får då räkna med att bli misstänkliggjord av gm, ibland efter sin död till och med.

Självklart finns det falskanmälare, men då brukar de avslöjas och bli dömda för det. Det är inte riskfritt att försöka sig på falska anmälningar. Det borde du veta.
Citera
2018-06-04, 17:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Varför måste man ens ifrågasätta henne?

Ifrågasätta och ifrågasätta. För att det kanske ger en bakgrund som kan tala om vad som har hänt?
Citera
2018-06-04, 17:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Faktum är att svaret är NEJ på ditt påstående. Du äger inte rätt att utöva visst våld alls. Du förstår, att när man börjar bruka våld, kan det snabbt eskalera då den du angriper kan bli rädd, börja skrika och sedan blir du rädd och stressad, varpå du försöker få tyst på skrikandet, brukar "visst våld" för att få slut på skrikandet, och det vissa våldet leder till att offret skriker ännu mer. Ungefär så antar jag att LW dog.

Vildsvin agerar på instinkt, till viss del gör faktiskt människor det också. Det är just därför man aldrig ska utöva visst våld mot andra människor, det eskalerar och kan leda till att en av personerna dör. Om personen inte dör, blir den traumatiserad, ibland orkar den angripne anmäla, men får då räkna med att bli misstänkliggjord av gm, ibland efter sin död till och med.

Självklart finns det falskanmälare, men då brukar de avslöjas och bli dömda för det. Det är inte riskfritt att försöka sig på falska anmälningar. Det borde du veta.
Och faktum är tydligen att åklagaren som la ner ärendet sa att man har rätt att bruka visst våld för att avhysa någon ur bilen. Om jag ska ta någons ord i juridiska frågor blir det åklagarens isf ditt.
Citera
2018-06-04, 17:33
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är nog en mix av mycket. Svårt att tro och svårt att våga.

Svår balansgång detta. Givetvis ska vi ta barn på allvar. Man får dock aldrig glömma att vuxna (oftast utan att tänka på det) ibland ställer ledande frågor till barn.
Citera
2018-06-04, 17:40
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det handlar om hans våldsbenägenhet.
En man kröker inte ett hårstrå på en kvinna, en riktig man alltså.
SD har alltså bevisligen lätt att använda våld mot LW.
Så nej, en man är han inte.
Vad jag vill hör inte hit, han är för närvarande huvudmisstänkt för mord på en trebarns mor.
Försök att ta in det istället för att tjafsa.

Har du någonsin sett honom använda våld mot LW?

är bara ord mot ord.
Citera
2018-06-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Mer än intressant! Är den manlige eller kvinnlige polis som du menar att SD ”tjusat” involverad i utredningen? Det kanske har skrivits om det tidigare i tråden? Jag kan inte minnas att jag läst om det förut dock.

Det har tidigare nämnts att den här personen kommunicerat aktivt med SD i en dyklogg el likn, ja. Jag vet inte om han är involverad i utredningen. Eller om den som kommenterade hans intresse för SD visste vad han jobbat med tidigare och jobbar med nu. Det är ju eg OT och en passus, bara en reflektion över SD:s uppenbarligen väldigt "charmiga" sätt och hur lätt det är att "luras".
Citera
2018-06-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och faktum är tydligen att åklagaren som la ner ärendet sa att man har rätt att bruka visst våld för att avhysa någon ur bilen. Om jag ska ta någons ord i juridiska frågor blir det åklagarens isf ditt.

Citera gärna åklagaren innan du skriver något mer. Om åklagaren påstår att våld är ok, är vi verkligen farligt ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in