2018-06-04, 16:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Klankar inte ner på LW snarare tvärtom. Allt Remark skriver stämmer att hon var social, vänlig, ömsint mor o.s.v. men det utesluter inte en dålig självkänsla. Det är inte ovanligt hos adopterade och de lever ungefär ett sådant liv jag ser på bloggen. Hon gör så mycket, nästan för mycket för allt och alla. Som att hon vill bevisa för sig själv och andra att hon är bra.
Att döma av att hon är mördad låter det troligt att hon faller för fel sorts män.

När det gäller SD så försvarar jag inte honom utan att det faktum att vi dömer för tidigt och korsfäste honom här, han anklagas för oupplösta mord i Sverige sedan han var 18 år, man antar att han med säkerhet är våldsam på grund av att han blivit anmäld för misshandel o.s.v.

Snacka om att skapa trådsanningar.
Upp till bevis nu....eftersom du verkar besitta vetskap eller insikt i hur adopterade agerar och lever.
Säger som vi brukar på flashback: KÄLLA PÅ DET, TACK.
Gärna vetenskaplig sådan.
Citera
2018-06-04, 16:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Det kan mycket väl vara så att dina adopterade släktingar inte har dålig självkänsla. Men om vi tittar på statistik så råkar adopterade barn ut för långt mer "problem" i livet. Och det stämmer mycket riktigt att många har dålig självkänsla.

Av de adopterade jag känner så är det ingen som har alla knivar i lådan. Det innebär inte att de är ointelligenta eller mentalt störda men det har ett uppträdande som är avvikande. Speciellt när man lär känna dom bättre. De har helt enkelt dåligt självförtroende vilket kan visa sig på en mängd olika sätt.
Någonting säger mig att du odlar fördomar. Har du källor på ditt påstående?
Hur många adopterade känner du och bygger du ditt påstående på ?
Avvaktar tacksamt på svar //
Citera
2018-06-04, 16:15
Medlem
Sockerhalss avatar
Lena Wesström – detta har hänt

Det var tisdagen den 15 maj som den 45-årgia Lena Wesström anmäldes försvunnen av anhöriga. Polisen skulle dom närmaste dagarna genomföra ett stort sökningspådrag runt om i området Nya Hjärsta där Lena bor. Bland annat så spärrade man av ett område i Vivallaskogen.

Under fredagen den 18 maj lämnar polisen ut uppgifter om Lena Wesström för att kunna få hjälp av allmänheten. På lördagen den 19 maj vid klockan 14.33 fick polisen larm om att fynd hade gjort vid ett bullerplank utefter motorvägen ungefär 150 meter från Lenas bostadsadress.

Någon timme senare på lördagen kommer uppgifterna om att fyndet var en kropp. Först under söndagen den 20 maj kunde polisen preliminärt identifiera kroppen som en kvinna och Lena Wesström.

Under tisdagen den 22 maj kommer uppgifter från Rättsmedicinalverket att kroppen som hittats är Lena Wesström. I samband med att kroppen hittas under lördagen startar en utredning gällande mord.

Kopierad text från Orebro tribune över.

"Larm om ett FYND". Privatpersonerna såg alltså inte att det var en kropp? Dom kunde inte konstatera att det ens var en kvinna,förrän 2 dygn efter?
Styckning misstänkes av mej. Alldeles för mycket konstigheter i början. "Fynd" som hittats kan också vara kroppsdelar. Jag hoppas verkligen att det inte är så. Det blir med ens så mycket värre då.
Senast redigerad av Sockerhals 2018-06-04 kl. 16:19.
Citera
2018-06-04, 16:22
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
... eller en älg

... eller en räv som skriker

Var det du som för ett tag sedan funderade kring om UW och ”Kristi Brud” hade haft ihop det? Eller missminner jag mig min vän? SD kanske kom på en vit springare då och plockade upp henne? En ”snel hest” var det någon som nämnde i ett inlägg nyss. Kanske var den hästen då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
"Larm om ett FYND". Privatpersonerna såg alltså inte att det var en kropp? Dom kunde inte konstatera att det ens var en kvinna,förrän 2 dygn efter?
Styckning misstänkes av mej. Alldeles för mycket konstigheter i början. "Fynd" som hittats kan också vara kroppsdelar. Jag hoppas verkligen att det inte är så. Det blir med ens så mycket värre då.

Behöver inte vara konstigare än att kroppen var övertäckt med badrock, filt eller annat tyg.
Citera
Medlem
anuspontens avatar
Att SD är häktad på den lägre misstankegraden tyder väl på att dom i princip inte har någonting.
Inga tekniska bevis. Möjligen bara misstankar grundade på tidigare incident.
Men det är ett stort steg mellan att hålla fast någon och att mörda någon.
Bröderna brothers har haft all tid i världen att hitta bevis så---
......frågan är om det verkligen är han. Skulle inte förvåna mig om han släpps på fredag.
Hur som helst så är det där sista telefonsamtalet intressant. Inte för att jag vet hur andra lever sina liv men folk som arbetar brukar väl inte vara uppe och ringa varandra i telefon halv tolv?
Själv blir jag förbannad om någon ringer mig efter 22:00.
Men hittar dom inget tekniskt på honom på vare sig bil, hemma hos offret eller på BP så lär det knappast vara han. Trodde på SD från början men har fått känslan av att snuten är på honom enkom för den där " hålla fast" incidenten i bilen.
Senast redigerad av anusponten 2018-06-04 kl. 16:46.
Citera
2018-06-04, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Att SD är häktad på den lägre misstankegraden tyder väl på att dom i princip inte har någonting.
Inga tekniska bevis. Möjligen bara misstankar grundade på tidigare incident.
Men det är ett stort steg mellan att hålla fast någon och att mörda någon.
Bröderna brothers har haft all tid i världen att hitta bevis så---
......frågan är om det verkligen är han. Skulle inte förvåna mig om han släpps på fredag.
Hur som helst så är det där sista telefonsamtalet intressant. Inte för att jag vet hur andra lever sina liv men folk som arbetar brukar väl inte vara uppe och ringa varandra i telefon halv tolv?
Men hittar dom inget tekniskt på honom på vare sig bil, hemma hos offret eller på BP så lär det knappast vara honom. Trodde på SD från början men har fått känslan av att snuten är på honom enkom för den där " hålla fast" incidenten i bilen.

Jag lackar ur om någon ringer efter kl 21. Men det är ju bara att kolla BOs insta och geocacheloggar. Hon var ofta ute och vaken om nätterna. Likadant med MGM. Nattugglor helt enkelt.
Vi vet inte om det var ett telefonsamtal som var sista livstecknet. Tror inte man gått ut med det. Kan lika gärna varit en chat, sms, mail eller en uppdatering någonstans
Citera
2018-06-04, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Finns det några bilder som visar att hon
ägnat sig åt geocaching med sina barn?

Jag har sett bilder där hon geocachar med barn. Företrädesvis med den yngste. Förmodar att de äldre ruttnade på hennes intresse. Detta baserar jag på loggar där hon skriver att hon får förhandla med yngste sonen om att få ta ett antal cacher när hon och han ska åka till mormor eller morfar. Den detouren innefattade även en bilfärja vill jag minnas. Loggarna efter det så lämnar hon sonen med morfar och kan inte låta bli att ta några cacher i området. I mina ögon något maniskt.

[quote=gloriouslife|Och umgicks hon överhuvudtaget med några andra kvinnor?
Jag ser bara en massa män tillsammans med henne
på alla foton.[/QUOTE]

Det är detta som kretsen bland annat snackar om. Att det under så lång tid mest cirkulerat män. Givetvis hade LW kvinnor hon umgicks med men två personer jag pratat med förklarade att "man hamnade i kylan om man ifrågasätta henne". Jag ville inte pressa dessa uppgiftslämnare men tolkade det som att LW hade lättare att umgås med män för att dessa inte ställde de typiskt kvinnliga frågorna.
Citera
2018-06-04, 16:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten

Hon brukade tydligen vara vaken på nätterna:

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ok, jag var bara en vän så inte inblandad i relationer eller så. Vi hade roligt ihop och pratade ofta, jag såg inga dåliga sidor.
Visst hon var väldigt energisk, tror knappt hon sov på nätterna...
Haha vaknade ibland på morgonen och hade fått ett mess på natten,- sover du?
Citera
2018-06-04, 16:42
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Det var tisdagen den 15 maj som den 45-årgia Lena Wesström anmäldes försvunnen av anhöriga. Polisen skulle dom närmaste dagarna genomföra ett stort sökningspådrag runt om i området Nya Hjärsta där Lena bor. Bland annat så spärrade man av ett område i Vivallaskogen.

Under fredagen den 18 maj lämnar polisen ut uppgifter om Lena Wesström för att kunna få hjälp av allmänheten. På lördagen den 19 maj vid klockan 14.33 fick polisen larm om att fynd hade gjort vid ett bullerplank utefter motorvägen ungefär 150 meter från Lenas bostadsadress.

Någon timme senare på lördagen kommer uppgifterna om att fyndet var en kropp. Först under söndagen den 20 maj kunde polisen preliminärt identifiera kroppen som en kvinna och Lena Wesström.

Under tisdagen den 22 maj kommer uppgifter från Rättsmedicinalverket att kroppen som hittats är Lena Wesström. I samband med att kroppen hittas under lördagen startar en utredning gällande mord.

Nja nu dramatiserar du lite kraftigt. Att polisen inte direkt gick ut med identifieringen av den dom hittade betyder inte att dom "inte ens kunde se om det var en kvinna".

Och att dom inte gick ut i media direkt och sa kön eller misstänkt identitet på kroppen betyder inte heller att man inte kunde se det och inte heller betyder det att kroppen var styckad.

Man ska underrätta anhöriga och annat innan man går ut i media med sånt, samt helst få bekräftelse på prover, som dom fick efter några dagar...
Citera
2018-06-04, 16:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är detta som kretsen bland annat snackar om. Att det under så lång tid mest cirkulerat män. Givetvis hade LW kvinnor hon umgicks med men två personer jag pratat med förklarade att "man hamnade i kylan om man ifrågasätta henne". Jag ville inte pressa dessa uppgiftslämnare men tolkade det som att LW hade lättare att umgås med män för att dessa inte ställde de typiskt kvinnliga frågorna.

Var det därför som ingen vågade hjälpa barnen
trots att de bad om hjälp?

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag utesluter ingenting och tar för givet att polisen gör på samma sätt. Det annorlunda föräldraskapet bestod i att visa upp en bild utåt men leva i en helt annan verklighet i vardagen. Sonen har själv berättat för andra, som kontaktat vuxna, om att BO satte sig själv i första rummet och att barnen kom i andra hand. Att barnen var ensamma nattetid många gånger kan inte ha undgått någon. Eller så har ni missat detta, för det skyltas ju inte med det i fina uppdateringar på facebook eller insta. Men det är bara att räkna veckorna, barnen bodde växelvis.
Flera vuxna har förfasats över vad barnen berättat men ingen har agerat. Min personliga känsla var att man inte ville stöta sig med LW, man valde att blunda.
Citera
2018-06-04, 16:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Obeskrivligt otäcka associationer av att vildsvin är talrika i området.
Möjligtvis att min fantasi spelar mig ett spratt.
Sökt i Örebro tribune utan att hitta "Larm om ett fynd"?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-04 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in