Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Precis som att forumet skulle fungera på annat sätt än resten av internet. Tex, alla kvinnliga journalister som dagligen får mail om hur dom ska våldtas av ett gäng invandrare eller svarta män.
Så ditt utspel om rabiata feminister är rätt malplacerat i diskussionen om PM i den här tråden.
Var flashar dom här kvinnorna sig så dom får PM menar du? Har du länkar?
Vad ska dom som fått groteska PM i denna tråden tänka på menar du som ska göra så dom slipper våldtäktshot?
Och vad är dom här kvinnorna desperata med som fått dom här obehagliga PM på Flashback?
Kvinnor är exakt lika rabiata som män.
Men det visar sig på helt olika sätt.
Vad gäller journalister så är det inte enbart kvinnor som får mail av hotfull art.
Man pratar mer om det. Som allt annat vad gäller kvinnor och män.
Nej det är inte malplacerat med feministerna påverkan på samtalsklimatet i Sverige eller här inne.
Om feministerna vill hjälpa kvinnor så måste de också beröra de negativa bitarna hos sig själva och hos kvinnor annars hjälper det inte med målet de vill uppnå. Ibland förstår jag inte ens vilket mål de pratar om. Kvinnan måste väl själv var och en ta tag i situationen.
Jag ogillar starkt deras arrangemang eftersom att de aldrig pratar om sig själva i negativ bemärkelse.
Man måste väl svara på pm om man ogillar innehållet eller rapportera dem eller skita i dem.
Det var väl en kvinna här i tråden som visade bilder på sig själv vad jag fattade det som.
Gör man sådant får man vara beredd på både det ena och det andra vad gäller pm.