2018-06-04, 15:35
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Njae. Inte alla givetvis men det finns helt klart kvinnor som har ett beteende som kan tolkas som inbjudande. Givetvis ska ju även män som sysslar med såna saker ta en god titt på sig själv, jag säger inget annat.

Sen är det ju många som vräker ur sig skit för att dom egentligen är arga på nån annan och så råkar man komma i skottlinjen. Nietzsches tankar om ressentimentet comes to mind. Man är inte arg på en speciell person utan bara vad den personen representerar.

Man kan så klart önska att alla kunde uppföra sig civiliserat men det är inget som man kan reglera bort direkt, inte utan att det luktar fascism och åsiktskontrollering.

Hur är det med varningar och bannlysningar till medlemmar som håller på med såna här grova pm
hur fungera det?
Citera
2018-06-04, 15:36
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Alltså, jag har också fått hotfulla PM av sexuell karaktär så det är faktiskt inget som bara kvinnor råkar ut för.
Det tror jag inte heller, men heterosexuella män tenderar nog inte att skicka hot av den sorten till män.
Du har inte heller samma risk att tex bli kallad luderhora på samma grunder som en kvinna blir det.
Citera
2018-06-04, 15:38
Medlem
Buffymyloves avatar
Finns ju folk som raggar intensivt i wordfeud om motståndaren har ett kvinnligt namn, det behövs inte så mycket för att det ska ske.
Citera
2018-06-04, 15:39
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Jo, och jag blir kallad kvinna bara för att jag har Jean av Arc som bild och inte håller med en del anti-feminister.

Självklart kan dom det, men att män beter sig mer som desperata djur är inget man kan förneka. Det kan valfritt community på internet bekräfta det hela.

Du behöver inte ens "flasha" att du är kvinna. Du kan skriva ett inlägg där du beskriver ditt problem och hur du uttrycker det. Kanske vi alla ska börja med att skriva könsneutralt för att behålla anonymiteten över vilket kön man är för att inte få meddelande av slumpmässiga töntar som ska skriva snusk eller ragga på en?

Ja, precis det fallet ja. Men så har vi flera andra fall där man får meddelanden av sexuell karaktär utan att det ska vara självförvållat med en rövbild eller liknande. Som sagt, det kan vara så simpelt att du är kvinna och skriver om ett problem och får konstiga invites.

Som sagt, bara för att du skriver i t.ex sexforumet om något så ska man inte behöva ta emot meddelanden av sexuell karaktär eller kukbilder likt som att du inte ska behöva ta emot försäljningsmeddelanden för att du skriver på knarkforumet.

Man kan ignorera det hela men det är ett störande objekt. Det är ett fenomen som har vuxit fram på nätet som man bör ta tag i hårdare.
Skillnaden mellan dig och mig är att jag anser att kvinnor är lika desperata som män.
Skillnaden är endast hur de utrycker sin desperation och bland desperata kvinnor och män.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-06-04 kl. 15:45.
Citera
2018-06-04, 15:42
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shorty81
Hur är det med varningar och bannlysningar till medlemmar som håller på med såna här grova pm
hur fungera det?
På samma sätt som med vanliga inlägg. Man rapporterar och så avgörs det om det bryter mot regelverket. Om det gör det kan avsändaren få en varning, en avstängning eller bannlysning.
Citera
2018-06-04, 15:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Kvinnor ansvarar för sitt. Männen för sitt.
Jag har aldrig fått sexuella inviter här inne eller aggressiva våldtäktshot.
Något är det ju som påverkar den som skickar ett pm.
Inom de feministiska kretsarna med detta fullkomligt rabiata påhopp på enbart män och inget på sig själva förstår jag att mannen blir aggressiv.
Sedan finns det både kvinnor och män som är allt annat än trevliga mot någon gruppering eller människa överhuvudtaget. De är bara skitstövlar helt enkelt och antagligen alltid!
Det där snacket" kvinnor får skylla sig själva" är enbart en floskel man tar till då man inte vill lyssna på vad som sägs.
....så du menar att kvinnor får skylla sig själva...
Vem har påstått det? Om en kvinna flashar sin kropp i tid och otid så får hon väl pm efter vad hon ger ut exempelvis.Kan hon då gråta över saken. Hon kan ju definitivt inte bestämma hur en man skall reagera på det hon visar. Hon borde ta reda på vad det är hon vill uppnå med detta flashande.
Och kvinnor som hånar, föraktar och pratar skit om män som grupp får även hon reaktioner från män. Även den kvinnan bör börja titta på sitt egna agerande och konsekvenserna utav det agerandet.
Vi kvinnor kan vara för jävliga. Är det inte dags att börja prata om det i jämställdhetens namn.

Precis som att forumet skulle fungera på annat sätt än resten av internet. Tex, alla kvinnliga journalister som dagligen får mail om hur dom ska våldtas av ett gäng invandrare eller svarta män.
Så ditt utspel om rabiata feminister är rätt malplacerat i diskussionen om PM i den här tråden.

Var flashar dom här kvinnorna sig så dom får PM menar du? Har du länkar?
Vad ska dom som fått groteska PM i denna tråden tänka på menar du som ska göra så dom slipper våldtäktshot?

Citat:
Skillnaden mellan dig och mig är att jag anser att kvinnor är lika desperata som män.
Skillnaden är endast hur de utrycker sin desperation och bland desperata kvinnor och män.
Och vad är dom här kvinnorna desperata med som fått dom här obehagliga PM på Flashback?
Senast redigerad av Moosky 2018-06-04 kl. 15:49.
Citera
2018-06-04, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är mycket möjligt och dessutom troligt att du och andra feminister här sysslar med att ta parti. Själv analyserar jag frågorna och diskuterar efter mina egna ståndpunkter och är ganska ointresserad av om och vilka som håller med. Det är dålig kvinnokultur att bulda kotterier, och att vara på en site utan förmåga att diskutera självständigt blir meningslöst.
Va, vad säger du? "Gertrud" är "inte som andra kvinnor"? Fan, det hade jag aldrig gissat!

Citat:
Eftersom gränsen är godtycklig och en viss liten grupp. Så liten att individerna kan namnges är de enda som vittnar om detta hat så blir det givet att det handlar om lättlkränkta individer som använder begreppet hat
på sitt eget godtyckliga vis.

Ska man diskutera hat så måste man rimligen definiera det först.
Som sagt, det här hade kanske varit lättare att ta seriöst om det inte kom från en person som på allvar tyckte att ordet "desperat" var en kränkning värd att kommentera, och konstant gråter ut om hur hennes meningsmotståndare måste drivas av hat. Du kommer helt enkelt alltid hävda att vissa personers upplevda utsatthet är på riktigt medan "feministerna" i tråden ljuger. Vill du se vad jag syftar på kan du kolla mitt förra inlägg till BigFatCone. Jag misstänker dock att det är bortkastad tid att försöka etablera någon måttstock eftersom du tänker vägra rätta dig efter den.

Citat:
Man kan så klart önska att alla kunde uppföra sig civiliserat men det är inget som man kan reglera bort direkt, inte utan att det luktar fascism och åsiktskontrollering.
Åsiktskontrollering? Lägg av. Vad vi pratar om är personer som skickar PM med oönskat innehåll av sexuell karaktär. Det har för fan ingenting med åsikter att göra.
Citera
2018-06-04, 15:51
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:

Där problemet ligger, hur de uttrycker sig och i vilka sammanhang. Gäller att få folk att bryta mönstret.

Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Finns ju folk som raggar intensivt i wordfeud om motståndaren har ett kvinnligt namn, det behövs inte så mycket för att det ska ske.

Detta, och det är inget nytt. Finns till och med dom som raggar på en när man spelar World of Warcraft bara för att du spelar en kvinnlig karaktär.
Senast redigerad av Lichtblick 2018-06-04 kl. 15:55.
Citera
2018-06-04, 15:55
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Precis som att forumet skulle fungera på annat sätt än resten av internet. Tex, alla kvinnliga journalister som dagligen får mail om hur dom ska våldtas av ett gäng invandrare eller svarta män.
Så ditt utspel om rabiata feminister är rätt malplacerat i diskussionen om PM i den här tråden.

Var flashar dom här kvinnorna sig så dom får PM menar du? Har du länkar?
Vad ska dom som fått groteska PM i denna tråden tänka på menar du som ska göra så dom slipper våldtäktshot?

Och vad är dom här kvinnorna desperata med som fått dom här obehagliga PM på Flashback?
Antagligen desperat efter uppmärksamhet med tanke på att det saknas bevis för att något sådant faktiskt skulle ha skett.
Citera
2018-06-04, 15:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Antagligen desperat efter uppmärksamhet med tanke på att det saknas bevis för att något sådant faktiskt skulle ha skett.

Aha, du vill ha bevis för att tro på obehagliga PM trots att det är ett uppmärksammat problem som är spritt över hela internet. Du inbillar dig alltså att det inte sker här? Ja, det får du givetvis tycka om du vill, men jag föredrar att diskutera om saken och jag vet att PM kan innehålla en hel del skit. Det finns olika metoder att försöka tysta någon eller skrämma någon. En del anmäler rycker på axlarna och bryr sig inte, medan andra tar det hårdare. Alla är vi olika, men att gapa bevis tror jag inte främjar någon konstruktiv diskussion utan det blir lite låg nivå.

Edit: Lägg ner desperatsnacket det är liksom inte relevant för sakfrågan.
Citera
2018-06-04, 16:07
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Aha, du vill ha bevis för att tro på obehagliga PM trots att det är ett uppmärksammat problem som är spritt över hela internet. Du inbillar dig alltså att det inte sker här? Ja, det får du givetvis tycka om du vill, men jag föredrar att diskutera om saken och jag vet att PM kan innehålla en hel del skit. Det finns olika metoder att försöka tysta någon eller skrämma någon. En del anmäler rycker på axlarna och bryr sig inte, medan andra tar det hårdare. Alla är vi olika, men att gapa bevis tror jag inte främjar någon konstruktiv diskussion utan det blir lite låg nivå.

Edit: Lägg ner desperatsnacket det är liksom inte relevant för sakfrågan.
Hittills är det du som inbillar dig och jag som ställer mig frågande till det. Så du får gärna försöka bevisa det TS påstår innan du lika desperat som innan fortsätter jaga uppmärksamhet.
Citera
2018-06-04, 16:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det tror jag inte heller, men heterosexuella män tenderar nog inte att skicka hot av den sorten till män.
Du har inte heller samma risk att tex bli kallad luderhora på samma grunder som en kvinna blir det.
Nej men du har å andra sidan inte lika stor chans att bli misshandlad som jag har så jag vet inte vem som har det "värst". Sen spelar det väl ingen roll om personen skriver "Jag ska våldta dig" eller "Jag ska döda dig"? Hot om våld som hot om våld så att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Åsiktskontrollering? Lägg av. Vad vi pratar om är personer som skickar PM med oönskat innehåll av sexuell karaktär. Det har för fan ingenting med åsikter att göra.
Ja, vi har redan konstaterat att du vill bestämma vad folk ska få säga här på forumet. Hur ska vi hindra folk från att vara elaka menar du? Om jag tycker att du är ett puckat flyktingvurmande luder som förtjänar att våldtas för ditt landsförräderi så säger YGL att jag har all rätt i världen att uttrycka den åsikten, oavsett hur den tas emot av dig. Rätten för mig att dela med mig av mina åsikter är samhällsmässigt viktigare än din rätt att inte råka ut för elaka ord.

Det är klart att det är jobbigt att få såna här PM men hur många är det som egentligen får det i en utsträckning stor nog för att kalla det för ett forumsproblem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in