2018-06-04, 14:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Så ni menar att kvinnor får skylla sig själva om de får äckliga PM. Inte att männen faktiskt ska tänka ett varv till och sansa sig.

Det känns som ett eko, eko, eko ....

Utifrån att "om man beter sig som en gris blir man grisigt bemött" så är det ganska orimligt att ett kön skall sansa sig.
98% av männen här är ju inte ens inblandade.

Tycker du att det vore en rimlig begäran att kvinnorna måste sansa sig?
Citera
2018-06-04, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Kan ni inte bara ta bort biten om trakasserier i 1.08? Den verkar ju inte praktiskt tillämpas för några som helst situationer, så det förvirrar ju bara. Jag menar, de stackars grabbarna kan ju få intrycket att det är förbjudet att skicka folk oefterfrågade PM med grafiska beskrivning av sexakter eller tala om för tjejer att de är luder eller att de borde våldtas.

Du tar det för personligt. Det finns ingen på det här forumet som skulle vilja våldta dig

Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag har aldrig fått sexuella inviter här inne eller aggressiva våldtäktshot.
Något är det ju som påverkar den som skickar ett pm.

Om andra respekterar en, eller i brist på det är rädda, tror jag man slipper sånt. Svag och otrevlig är ingen lyckad kombination.
Senast redigerad av Tramssexuell 2018-06-04 kl. 14:21.
Citera
2018-06-04, 14:47
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramssexuell
Du tar det för personligt. Det finns ingen på det här forumet som skulle vilja våldta dig

Om andra respekterar en, eller i brist på det är rädda, tror jag man slipper sånt. Svag och otrevlig är ingen lyckad kombination.
Så kan det ju vara. Mycket möjligt.
Citera
2018-06-04, 15:04
Medlem
shorty81s avatar
Anonymiteten kan få en del människor att tro sig kunna bete sig hur som helst tråkigt.
Citera
2018-06-04, 15:05
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Det stämmer inte att kvinnor här inne ( inte alla) enbart får pm för att de är en kvinna.
Och även kvinnor kan skicka pm av inte så trevlig ton.
Även män får antagligen pm från andra män och kvinnor.
Hur ska vi kunna veta vem som är en man och vem som är en kvinna här inne.
Det är väl bara att anmäla skiten. Istället för att som vanligt ge skit själv som kvinna för att sedan ta till knepet..det är bara för att jag är en kvinna.
Jag har full förståelse för att män tappar humöret och kvinnor själva har en stor del i det hela.

Allt handlar om vad situation.

Jo, du får PM bara för att du är kvinna ifall du skapar en post där någon kan bjuda in sig oinbjuden.

Båda könen kan skriva pm. Men det är skillnad på vem som säger vad under vilken situation.

Är det en inbjudan att skicka ett meddelande för att en tjej har skrivit en tråd i relation/sexforumet angående t.ex hon är singel eller liknande? Nej, det är ingen inbjudan att börja ragga likt som att skicka kukbild eller liknande för att man skriver i sexforumet. Nej, det är ingen inbjudan att skicka knarkförsäljning för att man skriver i knarkforumet.

Hur vet man vem som är man och kvinna? Lätt, det beror helt på inlägget där man kan råka avslöja sig. En del till och med utgår ifrån vad man heter och vilken bild man använder på forumet.

Anmäl det hela så får dom nog ett straff, men att det är en del män beter sig som desperata djur på nätet är inget nytt eller att en del inte kan ta att dom förlorar ett argument och börjar skriva skit över pm.

Jag förstår TS argument för en del kan höra av sig om allt möjligt konstigt.
Citera
2018-06-04, 15:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
det här med att man inte skulle motta hot eller annat av grundorsaken att man är kvinna är väl en sanning med modifikation. Att använda hot om specifikt sexuellt våld tex är ju ett grepp vissa tar till eftersom den sortens hot är ett sätt att ha en imaginär kontroll över kvinnan.
Sedan i trådar så är det ju rätt tydligt att man får olika respons beroende på vilket kön man uppfattas som.
Alltså, jag har också fått hotfulla PM av sexuell karaktär så det är faktiskt inget som bara kvinnor råkar ut för.
Citera
2018-06-04, 15:15
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Allt handlar om vad situation.

Jo, du får PM bara för att du är kvinna ifall du skapar en post där någon kan bjuda in sig oinbjuden.

Båda könen kan skriva pm. Men det är skillnad på vem som säger vad under vilken situation.

Är det en inbjudan att skicka ett meddelande för att en tjej har skrivit en tråd i relation/sexforumet angående t.ex hon är singel eller liknande? Nej, det är ingen inbjudan att börja ragga likt som att skicka kukbild eller liknande för att man skriver i sexforumet. Nej, det är ingen inbjudan att skicka knarkförsäljning för att man skriver i knarkforumet.

Hur vet man vem som är man och kvinna? Lätt, det beror helt på inlägget där man kan råka avslöja sig. En del till och med utgår ifrån vad man heter och vilken bild man använder på forumet.

Anmäl det hela så får dom nog ett straff, men att det är en del män beter sig som desperata djur på nätet är inget nytt eller att en del inte kan ta att dom förlorar ett argument och börjar skriva skit över pm.

Jag förstår TS argument för en del kan höra av sig om allt möjligt konstigt.
Jag har blivit kallad för man enbart på hur jag debatterar.
Man trodde att jag spelade kvinna.
Både kvinnor och män kan bete sig som desperata djur..
Att flasha sig i ett diskussionsforum som kvinna anser jag att vara desperat. Vad skall diskuteras ungefär? Huruvida man har ett snyggt arsel eller inte.
I just de fallen anser jag att pm av sexuell karaktär är självförvållat. Män gillar kvinnans kropp och det vet vi kvinnor.
En del män avskyr kvinnor det vet vi kvinnor också.
Här inne märker jag inte av mysko pm.
Inte vad jag har fått i alla fall.
Då kan det ju inte bero på att jag är kvinna.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-06-04 kl. 15:18.
Citera
2018-06-04, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Är det en inbjudan att skicka ett meddelande för att en tjej har skrivit en tråd i relation/sexforumet angående t.ex hon är singel eller liknande?

Om jag var så desperat att jag startade en tråd om att jag var singel, skulle jag bli glad av att få PM. Sen kan såklart inte alla vara den rätte, några kanske bara är ute efter min kropp, eller mina pengar.

Så vad är skillnaden mellan män och kvinnor?

Citat:
Ja exakt! Skulle jag flasha mina bröst och rumpa så är det väl det jag vill diskutera, kan jag tycka.

Snälla, gör det.
Senast redigerad av Tramssexuell 2018-06-04 kl. 15:19.
Citera
2018-06-04, 15:28
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Om jag var så desperat att jag startade en tråd om att jag var singel, skulle jag bli glad av att få PM. Sen kan såklart inte alla vara den rätte, några kanske bara är ute efter min kropp, eller mina pengar.

Snälla, gör det.
Nej tack! Går inte så bra att diskutera med tuttarna😂
Citera
2018-06-04, 15:29
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Jag har blivit kallad för man enbart på hur jag debatterar.
Man trodde att jag spelade kvinna.
Både kvinnor och män kan bete sig som desperata djur..
Att flasha sig i ett diskussionsforum som kvinna anser jag att vara desperat. Vad skall diskuteras ungefär? Huruvida man har ett snyggt arsel eller inte.
I just de fallen anser jag att pm av sexuell karaktär är självförvållat.

Jo, och jag blir kallad kvinna bara för att jag har Jean av Arc som bild och inte håller med en del anti-feminister.

Självklart kan dom det, men att män beter sig mer som desperata djur är inget man kan förneka. Det kan valfritt community på internet bekräfta det hela.

Du behöver inte ens "flasha" att du är kvinna. Du kan skriva ett inlägg där du beskriver ditt problem och hur du uttrycker det. Kanske vi alla ska börja med att skriva könsneutralt för att behålla anonymiteten över vilket kön man är för att inte få meddelande av slumpmässiga töntar som ska skriva snusk eller ragga på en?

Ja, precis det fallet ja. Men så har vi flera andra fall där man får meddelanden av sexuell karaktär utan att det ska vara självförvållat med en rövbild eller liknande. Som sagt, det kan vara så simpelt att du är kvinna och skriver om ett problem och får konstiga invites.

Som sagt, bara för att du skriver i t.ex sexforumet om något så ska man inte behöva ta emot meddelanden av sexuell karaktär eller kukbilder likt som att du inte ska behöva ta emot försäljningsmeddelanden för att du skriver på knarkforumet.

Man kan ignorera det hela men det är ett störande objekt. Det är ett fenomen som har vuxit fram på nätet som man bör ta tag i hårdare.
Citera
2018-06-04, 15:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Så ni menar att kvinnor får skylla sig själva om de får äckliga PM. Inte att männen faktiskt ska tänka ett varv till och sansa sig.

Det känns som ett eko, eko, eko ....
Njae. Inte alla givetvis men det finns helt klart kvinnor som har ett beteende som kan tolkas som inbjudande. Givetvis ska ju även män som sysslar med såna saker ta en god titt på sig själv, jag säger inget annat.

Sen är det ju många som vräker ur sig skit för att dom egentligen är arga på nån annan och så råkar man komma i skottlinjen. Nietzsches tankar om ressentimentet comes to mind. Man är inte arg på en speciell person utan bara vad den personen representerar.

Man kan så klart önska att alla kunde uppföra sig civiliserat men det är inget som man kan reglera bort direkt, inte utan att det luktar fascism och åsiktskontrollering.
Citera
2018-06-04, 15:34
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:

Det är helt individuellt ifall du uppskattar dom eller inte. Allt utgår ifrån vad du ville få ut utav tråden/inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in