2018-06-04, 12:21
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Om något är en kränkning beror just på hur det påverkar mottagaren. Att Flashbacks moderatorer har en egen uppfattning (som i praktiken bara verkar inbegripa regelrätta hot) gör det inte till någon objektiv sanning.

Jag tror de flesta av oss är införstådda med att det faktum att vi är öppna med vårt kön, de ämnen vi väljer att diskutera,etc. påverkar mängden skit vi får, men vi anser inte att det ska ha någon betydelse och att vi borde ha samma rätt att uttrycka oss som andra. Att ständigt fokusera på att "förklara varför" som om vi vore "idioter", och att påstå att "människor är sådana" är inget annat än att skylla på offret och ta hatarnas parti.
Har definitivt inte med ämnet att göra utan hur man bemöter sin motståndare ( för det mesta)
Sedan finns det dårar överallt, både bland kvinnor och män. Självklart här inne också.
Citera
2018-06-04, 12:31
Bannlyst
Citat:
Visst kan jag hålla med om att TS är en aning hyperbol, men det är uppenbarligen flera kvinnor som i dessa diskussioner vittnar om att man upplever det som ett utbrett problem. Att anta någon form av konspiration där vi alla ljuger är bara löjligt.

Jag har följt tråden och för mig har det inte blivit uppenbart. Skulle du kunna länka till de inläggen?
Citera
2018-06-04, 12:32
Medlem
BewilderedHulders avatar
Aldrig fått något obehagligt PM.
Citera
2018-06-04, 12:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Om något är en kränkning beror just på hur det påverkar mottagaren. Att Flashbacks moderatorer har en egen uppfattning (som i praktiken bara verkar inbegripa regelrätta hot) gör det inte till någon objektiv sanning.
Grejen är ju att det inte är emot reglerna att kränka någon här. Och ja, det omfattar bara regelrätta hot. Vi är inga jättefan av HMF-laget eller att man ska censurera sig för att någon kan bli ledsen.

Citat:
Jag tror de flesta av oss är införstådda med att det faktum att vi är öppna med vårt kön, de ämnen vi väljer att diskutera,etc. påverkar mängden skit vi får, men vi anser inte att det ska ha någon betydelse och att vi borde ha samma rätt att uttrycka oss som andra. Att ständigt fokusera på att "förklara varför" som om vi vore "idioter", och att påstå att "människor är sådana" är inget annat än att skylla på offret och ta hatarnas parti.
Du förstår verkligen inte det här. Du har rätten att uttrycka dig på det sätt som du känner. Sen som jag förklarade för dig så har ju förklaringar riktade till kvinnor sällan eller aldrig något att göra med att dom är just kvinnor. Det är helt enkelt inte en del i ekvationen för dom flesta av oss.

Jag håller med om att det är tråkigt att man inte får uttrycka sina åsikter utan att få skit för det men nu fungerar inte världen så och det kommer inte gå att tvinga den till det heller. Det är en Fyrkantig kloss i ett runt hål-situation.

Många kvinnor verkar ju ha inställningen att allt negativt som händer dom är för att dom är kvinnor.
Citera
2018-06-04, 12:54
Medlem
Buffymyloves avatar
det här med att man inte skulle motta hot eller annat av grundorsaken att man är kvinna är väl en sanning med modifikation. Att använda hot om specifikt sexuellt våld tex är ju ett grepp vissa tar till eftersom den sortens hot är ett sätt att ha en imaginär kontroll över kvinnan.
Sedan i trådar så är det ju rätt tydligt att man får olika respons beroende på vilket kön man uppfattas som.
Citera
2018-06-04, 12:57
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Sure. Jag orkar inte kommentera din besatthet med Cathy Newman. Jag orkade det trots allt inte i den tråden heller, och här är det dessutom OT. Jag tolkade i alla fall defintivt ditt inlägg som en seriös anklagelse, och jag är övertygad om att det finns de som hade gjort detsamma. Det är trots allt just därför jag känner mig nödgad att besvara skiten. För jo, visst kan man skratta åt hatarna ibland.

Det har verkligen gått inflation i ordet hatare om dessa går att skratta åt.

Snarare blir det riktigt genomskinligt att termen beskriver meningsmotståndare.
Citat:
Och iband är det mer obehagligt. Det är till stor del en individuell tröskel
Om man inte har en gemensam måttstock för var gränserna går så blir det ytterst godtyckligt och begreppet helt meningslöst.

Citat:
[äMen vad vet du om det? Du har trots allt alltid tagit de värsta kvinnohatarnas (och sluta haka upp dig på ordet nu) parti i så gott som samtliga diskussioner jag sett dig i.
Det är mycket möjligt och dessutom troligt att du och andra feminister här sysslar med att ta parti. Själv analyserar jag frågorna och diskuterar efter mina egna ståndpunkter och är ganska ointresserad av om och vilka som håller med. Det är dålig kvinnokultur att bulda kotterier, och att vara på en site utan förmåga att diskutera självständigt blir meningslöst.

Citat:
Jag har absolut ingen aning om vad det där sista ska betyda. Visst kan jag hålla med om att TS är en aning hyperbol, men det är uppenbarligen flera kvinnor som i dessa diskussioner vittnar om att man upplever det som ett utbrett problem. Att anta någon form av konspiration där vi alla ljuger är bara löjligt.

Eftersom gränsen är godtycklig och en viss liten grupp. Så liten att individerna kan namnges är de enda som vittnar om detta hat så blir det givet att det handlar om lättlkränkta individer som använder begreppet hat
på sitt eget godtyckliga vis.

Ska man diskutera hat så måste man rimligen definiera det först.
Citera
2018-06-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Grejen är ju att det inte är emot reglerna att kränka någon här. Och ja, det omfattar bara regelrätta hot. Vi är inga jättefan av HMF-laget eller att man ska censurera sig för att någon kan bli ledsen.
Kan ni inte bara ta bort biten om trakasserier i 1.08? Den verkar ju inte praktiskt tillämpas för några som helst situationer, så det förvirrar ju bara. Jag menar, de stackars grabbarna kan ju få intrycket att det är förbjudet att skicka folk oefterfrågade PM med grafiska beskrivning av sexakter eller tala om för tjejer att de är luder eller att de borde våldtas.

Citat:
Du förstår verkligen inte det här. Du har rätten att uttrycka dig på det sätt som du känner. Sen som jag förklarade för dig så har ju förklaringar riktade till kvinnor sällan eller aldrig något att göra med att dom är just kvinnor. Det är helt enkelt inte en del i ekvationen för dom flesta av oss.

Jag håller med om att det är tråkigt att man inte får uttrycka sina åsikter utan att få skit för det men nu fungerar inte världen så och det kommer inte gå att tvinga den till det heller. Det är en Fyrkantig kloss i ett runt hål-situation.

Många kvinnor verkar ju ha inställningen att allt negativt som händer dom är för att dom är kvinnor.
Nej det är det inte. Det finns så ofantligt mycket mer ni skulle kunna göra åt saken än vad som görs i nuläget. Att dra någon analogi om fyrkantiga klossar i runda hål där bara att totalt förneka att ni som moderatorer har något som helst ansvar och, återigen, förskjuta ansvaret på offret.

Situationen är som nämnt mer komplex än att alla som skriver att de är kvinnor får en proportionerlig mängd av hatet, men att man är kvinna är definitivt en av flera faktorer som spelar in.
Citera
2018-06-04, 13:23
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Kan ni inte bara ta bort biten om trakasserier i 1.08? Den verkar ju inte praktiskt tillämpas för några som helst situationer, så det förvirrar ju bara. Jag menar, de stackars grabbarna kan ju få intrycket att det är förbjudet att skicka folk oefterfrågade PM med grafiska beskrivning av sexakter eller tala om för tjejer att de är luder eller att de borde våldtas.

Nej det är det inte. Det finns så ofantligt mycket mer ni skulle kunna göra åt saken än vad som görs i nuläget. Att dra någon analogi om fyrkantiga klossar i runda hål där bara att totalt förneka att ni som moderatorer har något som helst ansvar och, återigen, förskjuta ansvaret på offret.

Situationen är som nämnt mer komplex än att alla som skriver att de är kvinnor får en proportionerlig mängd av hatet, men att man är kvinna är definitivt en av flera faktorer som spelar in.
Att som kvinna både säga som hon vill, bete sig som hon vill och sedan sitta och påstå att män säger elaka saker till dem är dysfunktionellt.
Pinsamt för mig som kvinna att höra kvinnor i tid och otid kalla sig för offer.
Är det något feminister borde börja prata med sina medsystrar om så är det om kvinnors negativa beteende mot män. För det har vi kvinnor. Vi är inga oskyldiga offer.
Jag hör aldrig kvinnor inom feministiska kretsar tala om kvinnors egna roll i det hela och antagligen också de som får aggressivt motståndt eftersom de själva beter sig illa mot män. Likaså som kvinnor som flashar sig får sextpm.
För att vi skall kunna förstå varandra måste vi tänka både som en man och som kvinna och även se våra egna brister och fel.
Det stämmer inte att kvinnor här inne ( inte alla) enbart får pm för att de är en kvinna.
Och även kvinnor kan skicka pm av inte så trevlig ton.
Även män får antagligen pm från andra män och kvinnor.
Hur ska vi kunna veta vem som är en man och vem som är en kvinna här inne.
Det är väl bara att anmäla skiten. Istället för att som vanligt ge skit själv som kvinna för att sedan ta till knepet..det är bara för att jag är en kvinna.
Jag har full förståelse för att män tappar humöret och kvinnor själva har en stor del i det hela.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-06-04 kl. 13:33.
Citera
2018-06-04, 13:25
Avslutad
Citat:
Men vad vet du om det? Du har trots allt alltid tagit de värsta kvinnohatarnas (och sluta haka upp dig på ordet nu) parti i så gott som samtliga diskussioner jag sett dig i.
Varför ska vi sluta haka upp oss på vilka begrepp du använder? Det är ju det som är själva kärnan i den kulturmarxistiska feminismen, att forma språket så att man själv äger makten över orden och därigenom kan skapa sig tolkningsföreträde.

Med det i minne är det lite skojigt att du anser att vi inte ska "haka upp oss på ord nu". Hela din världsbild bygger på att så ohederligt som möjligt vantolka den information du får, vilket du även flitigt gör i den här tråden.

Citat:
Så är givetvis inte fallet. I så fall så skulle tolkningsföreträdet alltid utgå från den med störst offerkofta och sedan skulle alla andra tvingas gå på tå runt denne.

Vad händer om jag kränks av din existens? Om jag tycker att ditt blotta vandrande på den här jorden är obehagligt för mig? Ska då polisen arrestera dig och avrätta dig eftersom min upplevda kränkning är viktigare än dina övriga rättigheter? För det är ju precis det som blir konsekvensen av ditt ogenomtänkta flamsande om att mottagarens tolkning är den som ska gälla.

Det måste finnas rim och reson även i rätten att känna sig kränkt. Man kan inte ge efter för rena stollar och deras paranoida inbillningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det har verkligen gått inflation i ordet hatare om dessa går att skratta åt.

Snarare blir det riktigt genomskinligt att termen beskriver meningsmotståndare.
Klockren iakttagelse. För det är precis den bilden man får när man hör uttalade stollefeminister som Disciplina och den uppmärksamhetstörstande Buffy uttala sig. Deras åsikter är byggda på en plattform av gediget manshat och ett mishmash av sunkiga konspirationsteorier om "patriarkatets" sammansvärjning. Läser man deras inlägg med dom glasögonen på näsan så blir texterna plötsligt begripliga. Då förstår man att den passiva aggressiviteten och lagren av offerkofta beror på deras egna mentala demoner i huvudsak.

Som jag skrev igår; det här är människor som gnäller för gnällandets egen skull. Deras identitet är det ständiga offret. I ett land av mjölk och honung hade dom klagat över laktosintolerans.
Senast redigerad av Arkhamist 2018-06-04 kl. 13:28.
Citera
2018-06-04, 13:35
Medlem
Mooons avatar
Så ni menar att kvinnor får skylla sig själva om de får äckliga PM. Inte att männen faktiskt ska tänka ett varv till och sansa sig.

Det känns som ett eko, eko, eko ....

Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag kan tänka så här om själva trådfrågan.
Varför får några kvinnor pm av sexuell karaktär och några inte? Man får väl titta på sig själv och se vad man själv ger ut.
Jag har då aldrig fått pm av den sorten.
Får oftast respektfulla pm.
I trådarna kastas det spyor lite här och där. Något man får ta här på Flashback. Man behöver inte ta åt sig eller svara med samma mynt.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har i flera trådar, främst i RoS, försökt förklara för dom intresserade att andra människor bildar sin uppfattning om en bland annat på hur man presenterar sig. Gör som Buffy och direkt viker ut sig men samtidigt (ironiskt eller inte) skriver att man är åååh så tjock och åååh så ful och åååh så gammal så drar man till sig människor med ett viss beteende. Man får tycka vad man vill om det men så är det ju. Som man ropar får man svar.

Det är klart att kvinnor på internet får mer eller mindre skamlösa förslag men det här med att det skulle svämma över av hat och hot har jag svårt att köpa. Jag råkar även veta att just hot och hat i PM har minskat i omfattning sen vi införde RP-funktion för PM.
Citera
2018-06-04, 13:41
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Så ni menar att kvinnor får skylla sig själva om de får äckliga PM. Inte att männen faktiskt ska tänka ett varv till och sansa sig.

Kvinnor ansvarar för sitt. Männen för sitt.
Jag har aldrig fått sexuella inviter här inne eller aggressiva våldtäktshot.
Något är det ju som påverkar den som skickar ett pm.
Inom de feministiska kretsarna med detta fullkomligt rabiata påhopp på enbart män och inget på sig själva förstår jag att mannen blir aggressiv.
Sedan finns det både kvinnor och män som är allt annat än trevliga mot någon gruppering eller människa överhuvudtaget. De är bara skitstövlar helt enkelt och antagligen alltid!
Det där snacket" kvinnor får skylla sig själva" är enbart en floskel man tar till då man inte vill lyssna på vad som sägs.
....så du menar att kvinnor får skylla sig själva...
Vem har påstått det? Om en kvinna flashar sin kropp i tid och otid så får hon väl pm efter vad hon ger ut exempelvis.Kan hon då gråta över saken. Hon kan ju definitivt inte bestämma hur en man skall reagera på det hon visar. Hon borde ta reda på vad det är hon vill uppnå med detta flashande.
Och kvinnor som hånar, föraktar och pratar skit om män som grupp får även hon reaktioner från män. Även den kvinnan bör börja titta på sitt egna agerande och konsekvenserna utav det agerandet.
Vi kvinnor kan vara för jävliga. Är det inte dags att börja prata om det i jämställdhetens namn.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-06-04 kl. 14:19.
Citera
2018-06-04, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon

Det är den sortens människor som går ut och uppträder illa mot andra i livet för att de "förtjänar det". Självklart vill de vidmakthålla en illusion av att de inte förtjänar att utsättas.

Att dikta på nivå 2 av 10 (om ens det) eller lägga upp bilder på sig själv och håna andra människor som gått under med ord om att de är fuckups, säger en hel del om somligas underliggande hybris.

Vissa är det okej att tycka illa om eller uppträda illa mot för att de inte gjort som de ska. Nu har jag personligen inte negativa åsikter om berörda personer som faktiskt absolut kan vara trevliga. Men nog är de båda synligt i behov av att hävda dem själva inför andra.

Jag har sagt lite exakt vad jag vill här utan att få större problem i pm. Och absolut inte fått respons mer än att vissa gärna anmäler flitigare än andra och förtalar Irl. Att gå fredad är en rättighet och majoriteten av människor uppträder inte som bindgalna sexualförbrytare. Det är enbart lite trollkonton som reagerar. Bara att blockera och problemet är löst.

Ja jag vet inte hur jävlig någon måste vara här på forumet för att få Sveriges alla sexistiska pm. Det är som sagt ämnat att sprida ideal här när folk uppträder som skit, inte fixerad vid individer. (Anonymt forum). Problemet lär vara mycket större på Facebook där folk ser bilder på människor som väcker avund, lust, ilska och andra känslor folk inte kan hantera. Ska du hatas som kvinna på Flashback måste du vara någon som sticker ut och är mer än andra här. Och vem säger att det inte är avundsjuka kvinnor och inte bara nobbade män, som hatar kvinnor här?
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-06-04 kl. 13:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in