Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Kan ni inte bara ta bort biten om trakasserier i 1.08? Den verkar ju inte praktiskt tillämpas för några som helst situationer, så det förvirrar ju bara. Jag menar, de stackars grabbarna kan ju få intrycket att det är förbjudet att skicka folk oefterfrågade PM med grafiska beskrivning av sexakter eller tala om för tjejer att de är luder eller att de borde våldtas.
Nej det är det inte. Det finns så ofantligt mycket mer ni skulle kunna göra åt saken än vad som görs i nuläget. Att dra någon analogi om fyrkantiga klossar i runda hål där bara att totalt förneka att ni som moderatorer har något som helst ansvar och, återigen, förskjuta ansvaret på offret.
Situationen är som nämnt mer komplex än att alla som skriver att de är kvinnor får en proportionerlig mängd av hatet, men att man är kvinna är definitivt en av flera faktorer som spelar in.
Att som kvinna både säga som hon vill, bete sig som hon vill och sedan sitta och påstå att män säger elaka saker till dem är dysfunktionellt.
Pinsamt för mig som kvinna att höra kvinnor i tid och otid kalla sig för offer.
Är det något feminister borde börja prata med sina medsystrar om så är det om kvinnors negativa beteende mot män. För det har vi kvinnor. Vi är inga oskyldiga offer.
Jag hör aldrig kvinnor inom feministiska kretsar tala om kvinnors egna roll i det hela och antagligen också de som får aggressivt motståndt eftersom de själva beter sig illa mot män. Likaså som kvinnor som flashar sig får sextpm.
För att vi skall kunna förstå varandra måste vi tänka både som en man och som kvinna och även se våra egna brister och fel.
Det stämmer inte att kvinnor här inne ( inte alla) enbart får pm för att de är en kvinna.
Och även kvinnor kan skicka pm av inte så trevlig ton.
Även män får antagligen pm från andra män och kvinnor.
Hur ska vi kunna veta vem som är en man och vem som är en kvinna här inne.
Det är väl bara att anmäla skiten. Istället för att som vanligt ge skit själv som kvinna för att sedan ta till knepet..det är bara för att jag är en kvinna.
Jag har full förståelse för att män tappar humöret och kvinnor själva har en stor del i det hela.