Citat:
Ursprungligen postat av
zippzon
jo jag är helt med på vad du menar ,men i mina tankar är sättet att "gnugga" mer en skämtgrej som kanske föregicks av något dom skrattade åt i bilen vid den tidpunkten , sedan blev dom osams om något och han ville därifrån och ha ut henne ur bilen (bad henne dra åt helvete tex ) hon blir väldigt stött och tar upp "gnuggningen" som misshandel eftersom det lämnade märken hon kunde dokumentera.
jag bara spekulerar givetvis & försöker förstå
Bra att du vill förstå.
Om du blir fasthållen och någon gnuggar sina knytnävar hårt mot ditt huvud. Hur skulle du ha upplevt situationen då, vad hade du känt? Ingen kan se eller höra dig. Du sitter fast och du undrar vad som kommer att hända. Du får gradvis ont i huvudet, försöker göra motstånd och hitta vägar ut ur situationen. Du kanske förhandlar, ber personen sluta. Du kanske hoppas på att överleva.
Det enda du inte gör, är att skratta eller tänka, vilket kul skämt. Det är två vuxna människor som sitter intill varandra i en bil. Den ena är stor och stark, den andra är liten och bräcklig. Det är den stora starka, som håller den mindre personen i ett hårt grepp, som den inte kan komma ur. Förstår du nu?
Den som känt sig rädd och känt fruktan går sedan till polisen och berättar. Sedan drar samma person tillbaka sin anmälan, fortfarande rädd för vad angriparen, som bor nära, kan göra nästa gång. Vi vet nu, är jag rädd för.