Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-02, 23:20
  #6001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Ja som tur är så skiljer dom flesta sig och är nöjda med det tackolov , men sen finns det dom som absolut inte kan ta att dom fått en rival . Svartsjuka är en hemsk sjukdom

Fanns det överhuvudtaget någon anledning till svartsjuka?

Det var ett publikt event med många deltagare inom geo-caching intresserade av att utöva "sporten" i en fantastisk vacker natur.
Citera
2018-06-02, 23:21
  #6002
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Med tanke på hur vanligt otrohet är så borde det med ert resonemang krylla av kvinnor som mördar kvinnliga rivaler. Den som hustrun borde ha skäl att mörda är väl maken isåfall, men de allra flesta nöjer sig med skilsmässa.



Så funkar det inte i livet. Blir en kvinna försmådd så är det ofta den andra kvinnan hon vill åt.
Det finns inget farligare än en försmådd kvinna,sa någon. Mannen kan få sej en uppercut, men det är den andra kvinnan hon vill döda. Kvinnor är nästan farligare än män när det handlar om svartsjuka.
Att den andra kvinnan angrips beror nog på att den försmådda fortfarande vill ha sin man. Annars kanske han fick ta allt.
__________________
Senast redigerad av Sockerhals 2018-06-02 kl. 23:26.
Citera
2018-06-02, 23:23
  #6003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har redan påpekat att jag tvivlar på att hon ens skulle öppnat dörren för SD den tiden på dygnet än mindre gått ut med honom till hans bil för att prata. Finns det sanning i hennes ord att han misshandlat henne, vilket jag tror, är det osannolikt att hon skulle avbryta allt för hans skull.

Vem tror du att hon skulle ha avbrutit paketinslagningen och gått ut för att prata med, då?
Citera
2018-06-02, 23:24
  #6004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Missade det. Gör annat som jag sa till filttoffla innan. Nej jag känner inte någon av parterna i detta fall men har följt tråden sedan början.
SD kan vara skyldig men tycker stundvis att man varit onödigt hård mot honom här så jag har inte kunnat hålla mig utan börjat skriva.
Vidare vet jag att polisen numera har lättare för att häkta män som blivit anklagade för misshandel och kvinnan sedan mördas. Har varit så många fall av kvinnor som mördats efter tidigare våld i relationer. I detta fall har jag dock en känsla av att det kan finnas andra män och även kvinnor som kan haft motiv att skada LW, som hon inte hade hunni/kunnat/velat anmäla för våld.
Men vi får se på fredag om polisen har mer på honom eller ej för det räcker inte med tidigare misshandelsanmälan enbart efter en tids häktning.

Du tycks ännu inte fatta att polisen har mer än bara tidigare domar att gå på.

Hur svårt ska det vara för dig att fatta detta??
Polisen har ju själva uttryckt detta. T ex genom att säga att misstankarna höjts efter förhören med MGM och att ny bevisningen presenterades under häktningsförhandlingen.

Statistiken talar dessutom GRAVT för att MGM är GM.

Du kan vara helt på det lugna med att vi har rätt GM.
Om han sedan döms är en annan sak men någon annan finns inte. Att efter 3 veckor med så många förhör, fynd, kropp, dödsorsak och allt möjligt inte få fram någonting mot någon annan gör att man kan dra en väldigt enkel slutsats...
Citera
2018-06-02, 23:25
  #6005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Vilken fjant. Varför har han inte berättat det här direkt så han slipper sitta häktad?
Det här tror jag inte ett skit på.
Känns som han kommer göra en Möller/Madsen snart och börja berätta olika historier.
Hade han varit oskyldig så kunde han sagt de direkt och utredarna hade kollat upp om det han sa var sant.
Och han hade sluppit vara häktad.
Citera
2018-06-02, 23:26
  #6006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det verkar ha skett många förändringar i BOs liv 2008.

Hon vigde SD och HD.

Hon slutade blogga:
"February 26, 2008
Jag lämnar bloggandet i standby-läge till förmån för real life.
Just nu i standby-läge, medan jag utforskar real life."

Hon slutade arbeta som pastor.

Hon skilde sig.

Här ett inlägg om att många händelser inträffade i
LW:s liv år 2008.
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har det kommit fram om skilsmässan och att hon slutar sitt jobb som pastor sker ungefär samtidigt?
Citera
2018-06-02, 23:26
  #6007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

Så funkar det inte i livet. Blir en kvinna försmådd så är det ofta den andra kvinnan hon vill åt.
Det finns inget farligare än en försmådd kvinna,sa någon. Mannen kan få sej en uppercut, men det är den andra kvinnan hon vill döda. Kvinnor är nästan farligare än män när det handlar om svartsjuka.

Fast det stämmer väl inte riktigt med verkligheten? Det är ju långt fler kvinnor som dödas av svartsjuka män, än kvinnor som dödas av svartsjuka försmådda kvinnor?
Citera
2018-06-02, 23:28
  #6008
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Vem tror du att hon skulle ha avbrutit paketinslagningen och gått ut för att prata med, då?

Det sannolika är att hon träffar någon hon litar på, så pass mycket att de kanske tar en kort promenad ner till planket medan de pratar. Jag tror hon dödades där på grund av att skriken hördes där. Hon skulle inte gå dit med SD eller någon annan hon inte litar på.
Citera
2018-06-02, 23:29
  #6009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

Så funkar det inte i livet. Blir en kvinna försmådd så är det ofta den andra kvinnan hon vill åt.
Det finns inget farligare än en försmådd kvinna,sa någon. Mannen kan få sej en uppercut, men det är den andra kvinnan hon vill döda. Kvinnor är nästan farligare än män när det handlar om svartsjuka.
Att den andra kvinnan angrips beror nog på att den försmådda fortfarande vill ha sin man. Annars kanske han fick ta allt.

Du finner inget stöd för det i brottsstatistiken.
Citera
2018-06-02, 23:33
  #6010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Intressant vad hans hemlig försvarsstrategi är, det ska bli spännande och vem han tror kan ha gjort det om det inte är han.

Att han vägrar säga vem den andra GM:en är trots att han alltså anser sig veta är väl urtypen för någon som själv är skyldig

Varför skulle man medvetet sitta inne med den informationen liksom när man själv sitter frihetsberövad i en vecka.

Detta är ju bara det vanliga spelet.
Citera
2018-06-02, 23:35
  #6011
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Kan någon som känner de här personerna säga varför HD går under radarn ?

Det måste rimligen bero på att HD har ett för ”tidpunkten” vattentätt alibi.
Citera
2018-06-02, 23:37
  #6012
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Du tycks ännu inte fatta att polisen har mer än bara tidigare domar att gå på.

Hur svårt ska det vara för dig att fatta detta??
Polisen har ju själva uttryckt detta. T ex genom att säga att misstankarna höjts efter förhören med MGM och att ny bevisningen presenterades under häktningsförhandlingen.

Statistiken talar dessutom GRAVT för att MGM är GM.

Du kan vara helt på det lugna med att vi har rätt GM.
Om han sedan döms är en annan sak men någon annan finns inte. Att efter 3 veckor med så många förhör, fynd, kropp, dödsorsak och allt möjligt inte få fram någonting mot någon annan gör att man kan dra en väldigt enkel slutsats...

Vilka tidigare domar syftar du på?

Och vilken ny bevisning i häktningsförhandlingen? Dom tog då inte upp något om det hittade blodet i häktningsförhandlingen enligt hans egna advokat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback