2018-06-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ok ,då avvaktar jag en promenad ;-) tack

Kolla gärna HDs och UWs då. Hade gjort det själv men är på tjänsteresa i annan del av landet.
Citera
2018-06-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
jo jag är helt med på vad du menar ,men i mina tankar är sättet att "gnugga" mer en skämtgrej som kanske föregicks av något dom skrattade åt i bilen vid den tidpunkten , sedan blev dom osams om något och han ville därifrån och ha ut henne ur bilen (bad henne dra åt helvete tex ) hon blir väldigt stött och tar upp "gnuggningen" som misshandel eftersom det lämnade märken hon kunde dokumentera.

jag bara spekulerar givetvis & försöker förstå

Är med och förstår tankegången! Tack för din input. Dock finns ju bilder på "skadorna" som uppstod.
Citera
2018-06-04, 13:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Precis. Behöver alltså inte vara sanning.

Men ändå en tillräckligt relevant invändning som också passar med tillgänglig bevisning.
Ni verkar ha en felaktig inställning om att åklagarens uppgift är att trycka till var och en som påstås vara kvinnomisshandlare.
Förutom att åklagare måste ha tillräcklig bevisning för att kunna anta fällande dom så ska hen även beakta sådant som talar till den misstänktes fördel.
Citera
2018-06-04, 13:33
Medlem
Olika uppgifter gör gällande att inte alla barn fanns i BOs radhus den aktuella natten. Varför står fyra cyklar vid den avspärrade entrén då?
Citera
2018-06-04, 13:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Åklagaren tyckte inte lite löst hur som helst.
Nedläggningsbeslutet baserades på vadsom kunde bevisas och vad lagen säger. Du får använda visst mått av våld för att få bort någon ur ett område som är ditt personliga. Även om personen du vill ha bort råkar vara en kvinna. Ber dunågon lämna din bostad eller din bil och de envist säger "nej, jag tänker inte gå härifrån" så har du rätt att släpa ut dem även om det medför ett par blåmärken på dem.

På vilket sätt hjälper det till att få ut en person ur bilen om du håller fast personen och gnuggar knogarna mot huvudet. Min bild av detta har alltid varit att de sitter bredvid varandra i framsätena. Det är svårt att utifrån hålla fast någon.
Citat:
SD har uppenbart inte gjort det i syfte att grabba sig mot LW, därav anmälan. Om hon upplevde det kränkande så var det antagligen kränkande.
Om man så djävulsk gärna vill ha ut någon ur bilen så kan man t ex ryta till och i värre fall försöka att dra personen ur bilen. Inte hålla fast. Det är lite svårt att gå ur då. 🙄 Det var troligtvis en markering. Det intressanta i detta bör då vara, markering rörande vad?

Det enda rimliga sättet att få ut någon ur bilen är att gå utanför och dra ut hen i armen. Den typen av våld skulle möjligen kunna accepteras mot en person som inte vill gå ur bilen. Att däremot sitta inne i bilen och hålla fast personen samtidigt som man vill att hen ska lämna är fullständigt ologiskt.
Citera
2018-06-04, 13:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det vet vi inte, om det enbart är SDs berättelse som ger uttryck för detta händelseförlopp eller om även LWs berättelse i någon mån inrymmer detta. Oturligt så befann ju sig LW i SDs bil då det hände, så det går ju inte att bortse från.
Åklagaren måste göra en bevisvärdering om huruvida hen kan nå en fällande dom i TR innan hen går vidare och väcker åtal. Åklagaren kan själv bli åtalad för tjänstefel om hen drar vidare ett ärende utan mycket gott bevisläge. Tror inte åklagaren att hen har bevisning som räcker till fällande dom så ska hen avstå från att väcka åtal.

Det kan ju vara så att LW anmäler för att man enligt hennes uppfattning aldrig någonsin får använda våld, vilket inte är korrekt i alla lägen.
Initialt är hon ju tveksam på att medverka och kan ju bero på att hon kanske är på tunn is med anmälan?

Det lönar sig inte allt älta det där. En person är mördad, det har hundrafaldig prio.

De har haft en stormig otrohetsrelation med tvist, det gör honom till huvudmisstänkt eftersom han är den ende av dem som är i livet.

Om han blivit blåst på mandomen och hedern och pengarna spelar inte ett smack roll. Om hon knäckt extra som prostituerad hos Johanna Möller spelar ingen roll.

Bura in honom till han berättar en historia man kan tro på.

Det är liksom inget att grubbla på.
Citera
2018-06-04, 13:36
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Olika uppgifter gör gällande att inte alla barn fanns i BOs radhus den aktuella natten. Varför står fyra cyklar vid den avspärrade entrén då?

Men hallå cyklarna kan väl vara kvar där även om inte alla barnen var hemma?
Vad menar du?
Citera
2018-06-04, 13:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det är ju mycket svårknäckt detta utan att ha mer på fötterna. Har funderat lite över om HD och LW kan ha återgått till att vara vänner, åtminstone till viss del. HD tar en cache som är LW's som hon tackar för. Om jag minns rätt är det i början av maj (finns underlag för det i tråden). Att välja att ta sin makes/exmakes älskarinnas cache tyder inte på agg, tänker jag spontant. Annars avstår man väl? Kan HD ha "slutit fred" med LW? De har kanske träffats och pratat igenom saker och ting? HD verkar rätt vettig och lugn och LW verkar ha varit mån om relationer. Det kan då vara att LW sagt saker som HD konfronterat SD med varpå han blir rasande. Detta är ju naturligtvis spekulationer där jag spånar efter alternativ, som visserligen kan vara onödiga men som samtidigt skulle kunna vara svar på, om MGM är GM, varför ett (troligtvis) spontant möte sker sent på kvällen innan avresa till USA. Resan var kanske hotad och kanske chansen till att återfå HD som kan ha velat efter nya uppgifter eller påverkan. Om MGM är GM måste ärendet ha gjort honom så rasande att allt förnuft försvann och då fanns varken resa eller barnets födelsedag närvarande i tankarna. Att nuet uppslukade honom.

Någon med insyn som vet om LW och HD kan ha börjat blir vänner igen eller om de bara slutit fred och talat ut? Kan sista kontakt, samtalet kl 23, ha varit med HD?

Om SD har misshandlat LW så finns det väl stor risk
att även HD har blivit misshandlad?
Och om han visar kontrollbehov över random människor
i dykbloggen så har han väl även kontrollbehov över sin
fru?
LW och HD kanske stöttade varandra för att bli fria från
denna "man".
Citera
2018-06-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Jag tror inte SD har med mordet att göra alls, som han säger. Däremot vet han vem som är gm.
Hanna tror ju jag fortfarande. Eftersom det beskrevs som svartsjukemord finns bara en gm för mej. SD ville uppenbarligen inte ha med LW att göra . Han skulle lappa ihop sitt äktenskap. Ändå verkar LW fortsätta att "visa sej" titt som tätt. Hon tog t.o.m ledigt från jobbet för att åka till nåt event där SD befann sej. enbart för att provocera.
Hanna insåg att de aldrig skulle bli av med LW. jag tror hon gjorde en "Jonna i Askersundare".
Jag tror Hanna stod utanför dörren med en hammare el. dylikt och kanske knackade på rutan för att locka ut. Precis som mördar-Jonna. Sen gick hon till attack direkt. Hon måste ha släpat L.W genom närmsta väg till planket. Hon orkade säkert ej rent fysiskt bära henne långt bort. Dessutom stor risk för upptäckt för varje meter. Därför Lenas smutsiga ben som sågs av ett vittne i tråden på långt håll antar jag. Väl där, dog hon. Antingen av skadorna eller också ströps hon också. Jag ser inget skäl till att SD skulle vara svartsjuk på L.W? Då borde han hellre varit svartsjuk på Hannas nya man(om nu nån sån fanns). En man som kanske skulle få en stor plats i hans barns liv.
Om Lena blev dödad/oskadliggjord i hemmet, varför skulle då GM göra sig omaket att släpa henne 160 meter, med en påtaglig risk att bli sedd, istället för att bara lämna henne på plats? Att gömma henne, kan ju vara svaret på den frågan, men det kan aldrig vara värt den enorma upptäcktsrisken.
Citera
2018-06-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Lägg av nu!
LW hade ingenting att vinna på anmäla GM och nu är hon död. Du måste försöka se verkligheten som det är. GM har aggressionsproblem, som kunde ha stoppats om åklagaren drivit ärendet hela vägen och sedan försett GM med fotboja. Kanske ordinerat en flytt också. Bort från offret, som nu är DÖD. Barn har mist sin mor och du svartmålar en mördad. Fy fan.

Vadå lägg av? Det fanns väl inte ett bättre bevisläge när anmälan om misshandel gjordes? Det fanns inte tillräckligt för att gå vidare och boja SD.

Vi kan ju sitta här och önska att det gjort det men det gjorde inte det. Hade det varit så att det funnits samtalslistor etc som påvisade att SD maniskt hängde efter LW så är jag ganska övertygad om att åklagaren hade använd sig av detta.
Citera
2018-06-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Men hallå cyklarna kan väl vara kvar där även om inte alla barnen var hemma?
Vad menar du?

Jag menar inget, jag frågar.
Flera skribenter påstår att det fanns ett eller högst två barn i huset. Jag undrar om det kan ha varit tre.
Citera
2018-06-04, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det lönar sig inte allt älta det där. En person är mördad, det har hundrafaldig prio.

De har haft en stormig otrohetsrelation med tvist, det gör honom till huvudmisstänkt eftersom han är den ende av dem som är i livet.

Om han blivit blåst på mandomen och hedern och pengarna spelar inte ett smack roll. Om hon knäckt extra som prostituerad hos Johanna Möller spelar ingen roll.

Bura in honom till han berättar en historia man kan tro på.

Det är liksom inget att grubbla på.

Ja NU ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in