Citat:
Suck. Verkligen? Okej, det blir väl lite kul att se vad du kommer med för försvarstal den här gången.
https://ibb.co/fEZn3J
(FB) Jordan Peterson klär av rabiat feminist i UK under intervju
https://ibb.co/fEZn3J
(FB) Jordan Peterson klär av rabiat feminist i UK under intervju
Jaa vad bra att du tog upp det där!
Jag upplever inte dig manipulativ däremot verkar nyanser gå dig förbi.
heter grin = brett leende. I tråden där diskuterades ju Cathy Newmans påståenden om att hon fått hot efter intervjun med Jordan, en ganska typisk feministisk skenmanöver för att dölja totalfiaskot och erkännandet av att även en feminist kan vara förövare - det famösa GOTCHA
Halva världen tittade ju på och läste kommentarerna och hennes redaktion påstod att hon blivit utsatt för hat och hot och fått besök hemma av polisen.
Klantigt nog lade hon in en tweet där hon och väninnan sitter och gottar sig i det hela med breda leenden. Inte riktigt väntat av någon som är utsatt för allvarliga hot.
Sanningshalten i påståendena blev också ifrågasatt och några bevis har heller inte Cathy kunnat leverera. I tråden så diskuteras vad hot innebär och att vissa människor som inte är så bra på att läsa av nyanser eller har svårt att hantera kritik, och blir ledsna och rädda vid kritik inte riktigt kan hålla isär vad som finns inom dom (känslor) och vad som finns utom dom - kritik.
Jag skrev i det du citerar men klippte bort
Citat:
Det här är ju också ett manipulativt sätt att flytta fokus från sakfrågan som man inte behärskar, till något man behärskar vilket är känslor.
Med andra ord så är det som Cathy Newman presenterar som hat och hot inte det, och det är självklart inte ditt pm till mig heller.
jag skriver
Citat:
vilket är en referens till Cathy och det oerhört subjektiva och försåtliga i begreppet näthat.
Vet inte hur Disciplina tänker dra gränserna angående näthat,
Citat:
men det finns risk att hon precis näthatat mig via pm
Vem kunde ana detta
Vem kunde ana detta
Du ser två breda flin precis som Cathy och hennes väninna, jag medger att det kan tolkas på flera sätt men knappast att jag utsatts för hat. Sånt är inget man skrattar åt, man blir illa berörd. (fö så har jag kvar det pm'et) Smileysar är till för att sätta känslor på det skrivna så det inte missförstås, i min verklighet betyder
synnerligen att det är lite skämt och trams över det hela. Det är så jag uppfattar att det används på det här communityt.
Citat:
Det här är en falsk dikotomi.
Men alltså, jag talar om en specifik grupp människor som råkar vara män. Jag pratar alltså inte ens om män i allmänhet, och de grövsta ord jag använder är "ryggdunk" och "desperat". Att du fortfarande ser fog för att känna sig kränkt här samtidigt som du försvarar all skit som skrivs om forumets kvinnor med näbbar och klor säger allt.
För det första innebär att kränka att bete sig så respektlöst att motparten inte får behålla sin värdighet.
Det är tillåtet här på flashback, jag kräver inte att man skall kommunicera med människor här så att de får behålla sin värdighet och respekt.
Min poäng är att om man upprepade gånger beter sig som en gris är det risk att man blir behandlad som en gris tillbaka, att i det läget utmåla sig själv som offer är bra magstarkt.
Sedan tillskriver du mig en massa negativa egenskaper som inte är sanna igen.
Givetvis har du som andra rätt till sin upplevelse, så också Buffy, men problemet är att er ganska personliga verklighetsuppfattning framställs som en objektiv sanning, och den som argumenterar emot bemöts inte med argument utan med att som Buffy och Cathy göra sig till mer och mer offer, och du själv blir mer och mer nedlåtande och aggressiv. Man blir inte respekterad om man beter sig så.
Det handlar inte om att ni är kvinnor, alla människor agerar i en kontext.
Ni feminister slår där det gör som mest ont, och blir slagna där det gör mest ont.
Inga konstigheter.
från nästa sida i vad du citerade så skriver du en lång radda kränkande text.
Citat:
Det här är din åsikt och du har rätt till den, men om du talar så förminskande om människor som är av en annan åsikt, kan du knappast spela offer och påstå att du blir trakasserad för din åsikt, det är en ren och skär projicering från din sida.
Suck. Nej, det hände aldrig. Det är precis sådant här faktaresistent pladder som gör att folk betraktar Peterson som en Messias för de lågbegåvade.
(resten av svadan (FB) Jordan Peterson klär av rabiat feminist i UK under intervju)
Det är rasande oförskämt och kränkande, eftersom du är så extrem och dessutom helt blind för ditt eget beteende, så får det mig att tro att du har problem med theory of mind, det vill säga svårt att förstå hur dina ord landar samt problem att tolka människors intentioner. Det senare ger du ganska ofta prov på. Kanske har du därför svårt att se det här, men det ger dig inget frikort.
Nu handlar inte den här tråden om vare sig dig eller mig, men just svårigheten att se sina egna kränkningar och svårigheten att tolka människors intentioner verkar vara rätt vanligt både bland människor som ser sig som förföljda och förtryckta i en demokrati, och för dem som själva ser sig som ett ständigt offer för andras handlande.
(så det inte missförstås jag är medveten om mina kränkningar och ser mig inte som ett offer)
Citat:
Du har alltså problem med sexuella tillmälen? Men ditt resonemang håller inte i alla fall.
Som om det inte var uppenbart. Vad det handlar om är att sexuella tillmälen riktas mot personer just för att de är öppna med att de är kvinnor. Alltså, kvinnor som uttrycker på Flashback avvikande åsikter utsätts till stor del för just den här typen av PM för att de är öppna med sin könsidentitet.
Här utgår du stenhårt från din verklighet att de obehagliga pm'en kommer så fort man har en avvikande åsikt.
Ja du jag har gett en hel del män här en riktigt svår match, jag har inte varit respektfull jag har varit rent av kränkande i mina raljeringar i diskussionerna, men jag har fortftarande inte fått sådana pm, ja från en men 1 av 10 000 tals anser jag vara försumbart och det handlar nog mer om honom än att jag var kvinna.
Nu skriver jag inte det för att tala om att jag är bra, jag skriver det för att visa att ditt påstående inte har något grund.
Om orsaken att man får otrevliga pm är att man är kvinna så borde det om inte gälla alltid och överellt, så ändå i en statistisk signifikant mängd.
Citat:
Vill du prata om uttalanden som riktas mot gruppen kvinnor som helhet föreslår jag att du läser några trådar i Feminism eller Relationer och Samlevnad. Även om problemen förmodligen går hand i hand så tror jag att den diskussionen är lite OT här. I den här tråden diskuterar vi hot och trakasserier som personer mottar via PM. Om du inte tycker att sådana uttalanden kan vara kvinnohat har jag väl inte mer att säga än "okej då vet vi".
Det vore önskvärt om du tog in att jag ifrågasätter framförallt frekvensen av att detta förekommer, då dels ingen har kunnat bevisa dessa hot och trakasserier, och dels att vad man klassar som trakasserier dessutom är subjektivt. Om man upplever ett vänligt pm från Fri fart som trakasserier då har man nog levt ett väldigt skyddat liv.
Missade först att du också avsåg forumet. Självklart är man sig själv närmast och tar mest illa vid sig av det som drabbar det egna könet, men man kan inte vara helt blind för sina egna angrepp mot det motsatta och hävda sig vara offer.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-04 kl. 03:17.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-04 kl. 03:17.