Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://www.expressen.se/nyheter/sd-avhoppare-pa-resa-till-moskva-for-att-mota-andra-nationalister/

Intressant att Kasselstrand får rubriker i Expressen - dock kallas han SD-avhoppare i rubriken - inte AfS partiledare. Denna typ av publicitet lockar knappast nya väljare, och går de allra flesta läsare förbi, som artikeln är utformad.

Jag ser inget fel i Kasselstrands Moskvaresa. Och visst är det bra att AfS knyter internationella kontakter. MEN: Är det inte lite väl tidigt att ge sig ut på den internationella arenan? Behövs inte partiledaren hemma i Sverige, i den av AfS så omtalade valrörelsen? Det är här väljarna finns - inte hos Front National eller AfD.

Och varför i all världen uppdateras inte hemsidan? Inte ett dyft har ändrats de senaste två veckorna...
Citera
2018-06-04, 10:30
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Intressant, Kasselstrand & c.o åker till den nationalistiska internationalen i Moskva.
Under 60-70 talet så styrdes vänstern ifrån Kreml men i dessa dagar så springer alt-right grupperna Kremls ärenden.

Varför detta horeri för Putler?
Sjätte internationalen - den nya tidens Moskva-trogna

Haha...USA är mer kommunistiskt idag än Ryssland. Hänger du inte med i utvecklingen?
Citera
2018-06-04, 10:36
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Intressant att Kasselstrand får rubriker i Expressen - dock kallas han SD-avhoppare i rubriken - inte AfS partiledare. Denna typ av publicitet lockar knappast nya väljare, och går de allra flesta läsare förbi, som artikeln är utformad.

Jag ser inget fel i Kasselstrands Moskvaresa. Och visst är det bra att AfS knyter internationella kontakter. MEN: Är det inte lite väl tidigt att ge sig ut på den internationella arenan? Behövs inte partiledaren hemma i Sverige, i den av AfS så omtalade valrörelsen? Det är här väljarna finns - inte hos Front National eller AfD.

Och varför i all världen uppdateras inte hemsidan? Inte ett dyft har ändrats de senaste två veckorna...

Du ser kanske inte att Soros agerar i alla västländer och i EU för att vi ska bli ett Euroafrica? Han har hundratals miljarder till sitt förfogande och arbetar frenetiskt för sitt mål.

För att framgångsrikt motverka detta måste nationalister samarbeta. Det vi har gemensamt är att vi inte vill ha hundratals miljoner lycksökare som väller in till Europa. Då finns en stark grund för ett samarbete.

Mycket bra av Gustav Kasselstrand som fattar att ett samarbete stärker alla europeiska länders motståndskraft mot Soros och globalisterna.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-06-04 kl. 10:38.
Citera
2018-06-04, 10:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Det framgår klart och tydligt för alla som läser hela artikeln att Gustav Kasselstrand är partiledare för Alternativ för Sverige. Om du vill ta del av uppdateringar från partiet så gör du för övrigt bäst i att följa det på Facebook och Twitter.
Citera
2018-06-04, 11:17
Medlem
MrSkargards avatar
Sveriges Radio ser en stor fara i det faktum att Gustav Kasselstrand befinner sig där han befinner sig: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6969354
Senast redigerad av MrSkargard 2018-06-04 kl. 11:27.
Citera
2018-06-04, 11:18
Medlem
StillaHavets avatar
https://unv.is/expressen.se/nyheter/sd-avhoppare-pa-resa-till-moskva-for-att-mota-andra-nationalister

Gustav Kasselstrand i Expressen. Länkar med unv.is för den som är intresserad.

Artikel i SR och radioinslag.

https://unv.is/sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6969354
Senast redigerad av StillaHavet 2018-06-04 kl. 11:32.
Citera
2018-06-04, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Du ser kanske inte att Soros agerar i alla västländer och i EU för att vi ska bli ett Euroafrica? Han har hundratals miljarder till sitt förfogande och arbetar frenetiskt för sitt mål.

För att framgångsrikt motverka detta måste nationalister samarbeta. Det vi har gemensamt är att vi inte vill ha hundratals miljoner lycksökare som väller in till Europa. Då finns en stark grund för ett samarbete.

Mycket bra av Gustav Kasselstrand som fattar att ett samarbete stärker alla europeiska länders motståndskraft mot Soros och globalisterna.

Javisst - och ett parti, som ännu inte kommit in i riksdagen ska hindra "Euroafricas" tillkomst?

Du ser kanske inte att det krävs en oerhörd kraftansträngning för att ett nystartat parti ska kunna komma in i riksdagen? Du ser uppenbarligen inte, att mitt resonemang handlar om prioriteringar - valrörelsen borde självfallet ha högsta prioritet, då endast tre månader återstår. Att underhålla internationella kontakter kan faktiskt vänta några månader, alternativt kunde de ha skickat Jansson eller någon annan ur partiet.
TILLÄGG: Det vete sjutton, om inte herr Kasselstrand flög first class till Moskva? Det är sådant, de insamlade 2 Mkr går till?
Senast redigerad av dubbelbottnad 2018-06-04 kl. 11:36. Anledning: tillägg
Citera
2018-06-04, 11:32
Medlem
Citat:
Det framgår klart och tydligt för alla som läser hela artikeln att Gustav Kasselstrand är partiledare för Alternativ för Sverige. Om du vill ta del av uppdateringar från partiet så gör du för övrigt bäst i att följa det på Facebook och Twitter.

Men ditt klappmongo! Jag talade om rubriken! Svensken i gemen läser ofta inte mer än rubriker, och möjligen ingresser.
TILLÄGG: Jag använder inte Facebook eller twitter. Ska jag behöva registrera mig, för att kunna ta del av partiets kommande verksamhetsplanering? Det är ju så dåligt...
Senast redigerad av dubbelbottnad 2018-06-04 kl. 11:34. Anledning: tillägg
Citera
2018-06-04, 11:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodarm
Han är stödmedlem. Enligt Joakim Larsson är Dulny till vardags en gosse som tillbringar dagarna genom att göra bilder. Joakim anser även att Dulny talar för mycket med Gamov.

Källa Joakim Larsson

Vem har sagt till dig att Christoffer Dulny är stödmedlem?
Citera
2018-06-04, 11:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Men ditt klappmongo! Jag talade om rubriken! Svensken i gemen läser ofta inte mer än rubriker, och möjligen ingresser.
TILLÄGG: Jag använder inte Facebook eller twitter. Ska jag behöva registrera mig, för att kunna ta del av partiets kommande verksamhetsplanering? Det är ju så dåligt...

Man behöver inte vara registrerad på någon av dessa sidor för att kunna följa partiet.
Citera
2018-06-04, 11:41
Medlem
Citat:
Man behöver inte vara registrerad på någon av dessa sidor för att kunna följa partiet.

OK, men det är ändå undermåligt att inte uppdatera hemsidan.
Citera
2018-06-04, 11:41
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Javisst - och ett parti, som ännu inte kommit in i riksdagen ska hindra "Euroafricas" tillkomst?

Du ser kanske inte att det krävs en oerhörd kraftansträngning för att ett nystartat parti ska kunna komma in i riksdagen? Du ser uppenbarligen inte, att mitt resonemang handlar om prioriteringar - valrörelsen borde självfallet ha högsta prioritet, då endast tre månader återstår. Att underhålla internationella kontakter kan faktiskt vänta några månader, alternativt kunde de ha skickat Jansson eller någon annan ur partiet.

Gustav Kasselstrand har fått uppmärksamhet i MSM genom detta. Det är att slå två flugor i en smäll. Smart. AfS går från klarhet till klarhet. Får faktiskt SD att framstå om ett gäng föredettingar och amatörer. De kan nog leva på gamla meriter ett tag till då väljarkåren är trög men det är i AfS du blickar in i framtiden. De delar grund med många ledande partier i Europa och världen. Det är en bred internationell samverkan som nu gäller. Varje enskilt land har svårt att stå emot detta men genom samarbete blir det lättare.

Låt SD uppgå i Sjuklövern så kan vi fortsätta med den förda politiken. AfS kommer växa sig stora med tiden. De är framtiden och vad Sverige behöver och kommer ta väljare från samtliga riksdagspartier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in