Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Blir riktigt irriterad på främst "Ulf-utredaren", men även vissa andra som framför åsikter som sanningen. Skriv att "Jag tror", "Är övertygad", "Min hypotes är" eller liknande.
Hen skrev bland annat "Fyndplats och brottsplats är INTE densamma. Det kan vi redan slå fast i och med avspärrningarna. Så lägg ner tramset."
Sen säg jag en kommentar från hen: "Precis lika lite som de blodiga kläderna som påstått hittats." i hans svar om att skriken som hörts har med mordet att göra.
Hur kan denna individ få framföra dessa åsikter som sanningar?
Jag VET att en brottsplats kan avslutas otroligt fort. Min sambo såg när vittnen hittat en kropp kom ut från skogen när hon var på väg till arbetet. När jag kom hem, 7-8 timmar senare så packade dom ihop. Den brottsplatsen var helt klart mer komplex än denna.
Förra året hittades ett misshandlat lik nära mitt jobb. Teknikerna var klara inom 3-4 timmar.
Snälla Ulf-utredare, VAR har det kommit fram att kläderna är BLODIGA och VAR har det framkommit ett officiellt att skriken inte har med det att göra och VAR har det framkommit att dina blodiga kläder inte har med fallet att göra???
Du sprider falska trådsanningar enligt mig, annars hänvisa mig rätt!
Att LW:s hem fortfarande är avspärrat har nog (m.a.o vad jag tror) mest med av akademisk betydelse, inte utredningsteknisk. Dödsboet har inte krävt hävning. Inget nyttjandebehov och det håller plundrare borta lite bättre.
Jag vet ett hem som var avspärrat i över 6 månader, och det var en olycka med dödlig utgång (han skar av sig pulsådern i benet och pratade med 112 och dog under samtalet).
De blodiga kläderna kom ifrån Aftonbladet som källa. De har varit väldigt restriktiv i vad de sagt om fallet så uppgifterna lär stämma.
Dock verkar det som om dessa fynd inte har med brottet att göra då analysen av dem borde varit med i häktningsframställan i sådana fall och det var de inte.
Fyndplats och brottsplats är inte densamma enligt mig.
Hade det varit brottsplatsen där mordet skedde... för det första vad gör man bakom ett tjuvrökarplank när man är +40 år och dessutom sedan länge avbrutit vänskapen till MGM.
Det är ingen plats man "råkar hamna på". Det krävs en anledning att ta sig hit och den anledningen ser jag inte.
Hade själva gärningen skett här hade avspärrningarna med stor sannolikhet inte rivits upp på en gång och man hade trampat ner en långt större yta.
Allt pekar på att kroppen flyttats hit. Jag tror rättsmedicin nästan direkt konstaterade detta och därför har ingen som helst aktivitet skett på platsen efter fyndet av kroppen.
Däremot är bilen och bo´s hem sedan länge avspärrat. Varför då tror ni? Det finns som sagt saker och ting som pekar på att här har det hänt saker.
Kolla vad som hände i Lisa Holm fallet. Där tog man bort avspärrningarna i ladan efter väldigt kort tid. För att sedan spärra av igen när man kom underfund om att detta faktiskt var mordplatsen. Den avspärrningen var också väldigt lång tid.
Jag tror polisen har en klar bild av vad som hänt.
MGM också säger han ju men han vägrar tala om hur det gått till och vem GM är
Jag säger inte att skriken inte har med detta att göra. Det visar sig då det i så fall finns väldigt många vittnen till detta då halva bostadsområdet bör ha hört detta. Det kommer visa sig snart.
Vittnesuppgifter ska alltid tas med en nypa salt. Detta kan vara vad som helst.
Men det kommer som sagt att visa sig.
Nu har du fått svar