2018-06-03, 23:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Tack för infon, då vet jag. Låter nästan för bra för att vara sant. Självklart skulle polisen titta närmare på både UW och SD. Så hur dum är man inte om man då slänger LW´s mobil eller vad det var utanför där de bor.

Nej det stämmer inte. Mobilen, om det va den som hittades, så hittades den i ett skogsområde något söder om Vivalla.
Citera
2018-06-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det finns massor med präster och pastorer som är skilda och jobbar kvar i sina församlingar så det var nog inte orsaken. Troligen orkade hon inte sköta sitt jobb och fick en reprimand eller också uppdagades någon otrohetsaffär vid den tiden.OBS nu att en eventuell otrohet kan ha skett av hennes dåvarande man också!
Tänk på att frikyrkopastorer jobbar mest obekväm arbetstid: kvällar och helger. Tror inte det går att kombinera med att vara ensam förälder varannan vecka, eller hur de nu delade upp vårdnaden sig emellan.
Citera
2018-06-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Och? Betyder det att han är skyldig?
Han är häktad på bara skälig nivå dessutom. Det finns således en chans att han är oskyldig häktad. Då är han och hans stackars barn också offer. Inte bara LW och hennes familj.
Det är så pass mycket som har föregått det här brottet att det knappast är synd om honom! Han har gjort mer.
Citera
2018-06-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Tror inte det ,va? 596 SNP:er korrekt identifierade i 32 loci från 22 gener. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5014411/
Dock tror jag inte detta protein finns i blodceller.
Citera
2018-06-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Det är så pass mycket som har föregått det här brottet att det knappast är synd om honom! Han har gjort mer.
Utveckla det mer
Citera
2018-06-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Dock tror jag inte detta protein finns i blodceller.
Det behöver inte vara ett visst protein, det går att jämföra vilket protein som helst. Proteiner är "översättningar" av delar av DNA:t, men mer kemiskt stabila.
Citera
2018-06-04, 00:04
Medlem
En trådsanning som tycks ha cementerats som fakta hos en del är att Lena ska ha suttit och slagit in presenter när hon plötsligt reste sig och gick ut/blev utlurad, och att hon skulle ha lämnat halvinslagna paket efter sig.
Kan någon peka på en faktisk, pålitlig källa till dessa uppgifter, eller kan vi (ni) sluta att upprepa det som att det vore fakta?
Citera
2018-06-04, 00:06
Medlem
Citat:
Mordet på LW kom inte som en blixt från klar himmel. Finns mer än det som anmälts ...
Vad menar du?
Citera
2018-06-04, 00:13
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Mordet på LW kom inte som en blixt från klar himmel. Finns mer än det som anmälts ...
Ut med infon/utveckla!
Citera
2018-06-04, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
En trådsanning som tycks ha cementerats som fakta hos en del är att Lena ska ha suttit och slagit in presenter när hon plötsligt reste sig och gick ut/blev utlurad, och att hon skulle ha lämnat halvinslagna paket efter sig.
Kan någon peka på en faktisk, pålitlig källa till dessa uppgifter, eller kan vi (ni) sluta att upprepa det som att det vore fakta?

Utan att kunna till 100% säga eller kunna bekräfta så har flera oberoende nära och då menar jag nära vänner till L sagt det vart så. Nämsta vänner tallar vi om
Citera
2018-06-04, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Det behöver inte vara ett visst protein, det går att jämföra vilket protein som helst. Proteiner är "översättningar" av delar av DNA:t, men mer kemiskt stabila.
Det vet jag men känner man idag till något protein i blod som har så pass stora kända individuella skillnader att det med säkerhet går att skilja en individ från en annan?
Citera
2018-06-04, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tragiskt. Läser Lenas blogg nu från 2008 och får känslan av att hon (åtminstone på den tiden) inte hade någon vidare självkänsla och lätt kunde falla för fel sorts män.

Jag fick inte alls den känslan, tvärtom. Jag får bilden av en ömsint mamma som fick barnen involverade i många olika aktiviteter och hade ett öppet välkomnande hem för många barnfamiljer på middag, kalas och diverse aktiviteter för allas barn.

Nära vänner var sannerligen ingen bristvara i den familjen. Som pastor stack hon också ut då hon var mer vidsynt och hade ett vidare synsätt att vad en del inte anstod en tradionell pastor vilket hon fick både ris och ros för. Men hon var bestämd i sitt synsätt.

Hennes blogg är läsvärd skriven med en självsäker hand och hon visar på en sund självdistans hos skribenten.

Men vi tolkar alla det vi läser individuellt. Vi är olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in