2018-06-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Ja, men om de nu var så säkra på vad de hört borde de inte riva upp himmel och jord för att uppmärksamma de slötänkande Kling och Klang som snurrade omkring på helt fel ställen under fem dagar? Varför vänta med att skriva här och påkalla detta tills kroppen hittats?
Du kan ju skicka ett PM till Dalaan och fråga.
Citera
2018-06-03, 22:46
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Du har säkert helt rätt, man ska inte tro allt man läser
Men det går ju även åt andra hållet.
Personer som känner/är bekanta med sitt offer som lagt ner stor tid på att "städa upp" efter sig.
Inget är skrivet i sten hur en förövare beter sig tror jag.
Citera
2018-06-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ja, men om de nu var så säkra på vad de hört borde de inte riva upp himmel och jord för att uppmärksamma de slötänkande Kling och Klang som snurrade omkring på helt fel ställen under fem dagar? Varför vänta med att skriva här och påkalla detta tills kroppen hittats?

De hade kontaktat Polisen och varit inne på förhör innan de
skrev här i tråden. Vad mer kunde de göra?
Citera
2018-06-03, 22:52
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
OK! Förklaring den 19 maj i st f 15 maj. Det var inlägg #6307 med datumet men SD skulle inte med dit.

Hade fel på datum. SD skulle till USA med exfrun, men jag menar att han ändå kunde ha issues gällande LW:s tältkamrat. Typ svartsjuka.
Citera
2018-06-03, 23:04
Medlem
CROSS-i-takets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xecute
Jag har följt tråden (och fallet) sedan första början och förvånas fortfarande över alla de som ens tänker tanken att FP inte är BP. Utöver det tycker jag att det är intressant att GM/SD lyckats charma en av Örebros mest erfarna poliser (som tidigare jobbat på Säpo), som nu är kriminaltekniker i Örebro. Det visar på exakt hur duktiga psykopater/narcissister är vad gäller att få omgivningen att tycka att de är fantastiska, och på att dölja sina sjuka sidor.
Detta låter mycket intressant. Kan du utveckla?
Citera
2018-06-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Du behöver definitivt läsa på lite.
Tror inte det ,va? 596 SNP:er korrekt identifierade i 32 loci från 22 gener. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5014411/
Citera
2018-06-03, 23:08
Medlem
sommarljums avatar
Oavsett om SD kan bevisas skyldig eller ej så är han nog stämplad för livet av vissa här i Örebro.

Idag har jag åkt förbi polishuset tre ggr. Varje gång drabbas jag av ångest och magont när jag tänker på hur SD mår därinne i häktet.

Hur än mer fruktansvärd LWs barn, familj, nära och kära upplever denna fasansfulla tillvaro.
Hur denna sprudlande, godhjärtade, energiska människa togs av daga vid blomman av sin ålder.

Hur kunde det hända? Det är så hjärtskärande tragiskt alltihop.
Citera
2018-06-03, 23:23
Medlem
Citat:
Tror inte det ,va? 596 SNP:er korrekt identifierade i 32 loci från 22 gener. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5014411/

I stand corrected! Intressant, tack ska läsa igenom.
Citera
2018-06-03, 23:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Oavsett om SD kan bevisas skyldig eller ej så är han nog stämplad för livet av vissa här i Örebro.

Idag har jag åkt förbi polishuset tre ggr. Varje gång drabbas jag av ångest och magont när jag tänker på hur SD mår därinne i häktet.

Hur än mer fruktansvärd LWs barn, familj, nära och kära upplever denna fasansfulla tillvaro.
Hur denna sprudlande, godhjärtade, energiska människa togs av daga vid blomman av sin ålder.

Hur kunde det hända? Det är så hjärtskärande tragiskt alltihop.

Tragiskt. Läser Lenas blogg nu från 2008 och får känslan av att hon (åtminstone på den tiden) inte hade någon vidare självkänsla och lätt kunde falla för fel sorts män.
Citera
2018-06-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Han kanske hade bilen för att han varit nånstans och var på väg hem? Eller för att ha en mer diskret miljö för det allvarliga samtalet som väntade?

Kan ha haft bil på plats för att
lassa in HDs väskor , förbereda för resan?
Va det planerat att HD skulle resa med?
Citera
2018-06-03, 23:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Kvinnor som umgås intensivt med många män löper självklart större risk att bli mördade, eftersom det oftast är män som mördar. Och precis som du säger är det naturligare att bli dödad av någon man känner än av en främling. Så när kvinnorna lär känna alla dessa män utsätter de sig för exponering. De kvinnor som helt undviker män brukar dock inte få så många arvingar, och det innebär i slutändan att de flesta kvinnor som traskar omkring bär vissa anlag att gilla män.

Jag måste dock tillägga att risken att dö genom att dödas av en man knappast är särskilt stor i jämförelse med exemplvis trafikolyckor.

Män vill ha kvinnor. Kvinnor vill ha barn ..
Citera
2018-06-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Vilken fjant. Varför har han inte berättat det här direkt så han slipper sitta häktad?
Det här tror jag inte ett skit på.

Mordet på LW kom inte som en blixt från klar himmel. Finns mer än det som anmälts ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in