Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
JJ har kommenterat Özz försök till pudel i AB. Verkar inte intresserad av att göra någon ny intervju + intressant om vad JJ tyckte om Özz agerande och syftet med intervjun

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OnJdll/ozz-nujens-vandning-om-janne-josefsson-han-forsokte-bara-gora-sitt-j

Haha, ja det var svar på tal till bergsturken. Hoppas nu SKV tittar till Özz och debile Debbies svartjobb och utnyttjande av illegala.

Bra budskap till kommande intervjuobjekt hos JJ. Det blir bara en tagning.
Citera
2018-06-04, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
"hans folk"
Exkluderar han turkar?
Är han svensk?
Är jag också kurd om han är svensk?

Özz säger att han är 100% svensk och 100% kurd.

Matematik är uppenbarligen inte hans starka sida, om han nu ens har några sådana. Nåväl han gör ett tafatt försök att förklara det med att man kan vara mer än en sak i stil med "om jag är komiker kan jag inte då också var musikant eller bagare"?

Nu är han ju varken svensk eller kurd utan turk som jag förstått det. 100% turk.
Citera
2018-06-04, 01:23
Medlem
1970-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
JJ har kommenterat Özz försök till pudel i AB. Verkar inte intresserad av att göra någon ny intervju + intressant om vad JJ tyckte om Özz agerande och syftet med intervjun

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OnJdll/ozz-nujens-vandning-om-janne-josefsson-han-forsokte-bara-gora-sitt-j

Özz karriär är slut, jag har varit lätt tveksam till det länge. Men efter den här artikeln med att Janne inte vill prata med han nå mer så är Özz karriär slut. helt slut, nu tvivlar inte ens jag längre...

För varför skulle Janne vilja hjälpa Özz? Speciellt när Özz fortfarande hänger ut Janne på sin egen webbsida:
"Så ”jobbar” Janne Josefsson." samt "Och att han även som 65 årig gubbe ringer tioåriga barn"
(Skulle någon hänga ut mig med sån länktext och text så skulle inte jag heller vara speciellt entusiatisk till att hjälpa människan få "upprättelse" etc)
http://www.nujen.nu/sa-jobbar-janne-josefsson/

Uppdatering:
Nu har Özz tagit bort videon som han själv la upp
Senast redigerad av 1970-01-01 2018-06-04 kl. 01:25.
Citera
2018-06-04, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Uppdatering:
Nu har Özz tagit bort videon som han själv la upp
Ja, tänk att den jävla idioten låtit detta totalhaveri ligga uppe så länge. En sån brist på självinsikt har man sällan skådat, eller som Janne Josefsson säger i Expressen:

"Det var ändå en av de mest förunderliga intervjuer jag gjort, och jag har varit med om mycket, säger Janne Josefsson."

Ingressen låg dock kvar för en stund sedan:

Så ”jobbar” Janne Josefsson
Som tur är har jag spelat in hela vår intervju och där kan svenska folket själva se hur Janne Josefsson ”jobbar” och fastän han vet att jag inte har varit inblandad eller delaktig i denna fråga överhuvudtaget så försöker han skada mitt anseende offentligt och därför ställer jag mig frågande till hans agerande och undrar vems agenda och vems ärenden som Janne Josefsson går? Och att han även som 65 årig gubbe ringer tioåriga barn och frågar om deras föräldrar är där och fastän barnen blir rädda och inte vill prata så ringer han dem igen ett flertal gånger och frågar samma sak, visar på en arbetsmoral och en pressetik som jag tror många med mig föraktar.

Hela intervjun finns såklart på Youtube.
Citera
2018-06-04, 03:03
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad

Så om svågern gjorde betalningarna från ett konto som han har gemensamt med frun, en fastighetsägare kan väl inte tillåta en "ickeägare" att göra vad fasiken som helst utan att fastighetsägaren bryr sig?

Ja, och hur kan en advokat/blivande advokat råda till att betala utan att faktura kommit? Om ingen faktura kommit, finns ju heller inget formellt krav. Varför skulle en som kan juridik betala på det sättet?

Det verkar finnas något mer här. Har man anlitat lite olika folk och delat på kostnaderna som ett led i delat ägarskap? Men endast några av dessa utgifter har blivit exponerade genom Akilov rättegången?
Citera
2018-06-04, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Ja, och hur kan en advokat/blivande advokat råda till att betala utan att faktura kommit? Om ingen faktura kommit, finns ju heller inget formellt krav. Varför skulle en som kan juridik betala på det sättet?

Det verkar finnas något mer här. Har man anlitat lite olika folk och delat på kostnaderna som ett led i delat ägarskap? Men endast några av dessa utgifter har blivit exponerade genom Akilov rättegången?

Jag skulle vilja säga att det inte bara verkar finnas något mer här, det måste naturligtvis finnas något mer här!

Det bär mig emot, men nu känner jag att vi som ogillar att från en överbetald hycklare till "komiker" på scen bli kallade rasister, vi bör skänka Akilov (som person, INTE hans gärning!) en tacksamhetens tanke.
För hade inte han dykt upp, så hade nog inte denna skandal med systematiska svartarbeten och asylantutnyttjande avslöjats. Det avslöjades i UG.

The Nujens har hittills åtnjutit immunitet. Det är inte alls otänkbart att asylantadvokaten Debbie Nujens existens hittills har verkat hämmande för t ex SKV:s vilja att utreda. The Nujens har i själva verket antagligen varit The Untouchables

Men jag undrar om inte vi nu kommer att få se en ändring vad gäller vilja att utreda? Det som talar för en attitydförändring hos utredande myndigheter är ju den alltmer stigande uppmärksamheten kring sprattelgubben Özz. Det som talar emot är det gått långt mer än ett år sen Polisen fick kännedom om svartutbetalningarna från Nujens till Akilov, men inget gripande ännu har skett. Inga gryningsräder med folk från SKV/EBM på olika adresser på Värmdövägen i Nacka eller för den delen, hos Telia -för att titta närmare på vad den anställde Rickard Damm har haft för sidoprojekt vid sidan om anställningen.

Jag kastas mellan hopp och förtvivlan. Det här går för långsamt.
Citera
2018-06-04, 07:35
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Exakt så. Allt håller på att rasa i ansiktet på Özz. Och allt pga att han skulle turka sig istället för att ödmjukt be om ursäkt.

Alla runt omkring honom håller på att få sina karriärer förstörda. Och allt pga honom. Med hans "jag har min egen kamera och beter mig som att jag nyss klev av bananbåten"-beteende.
Och hans återkommande förakt för Sverige och dess befolkning.

Well, Özz. Fuck you. Svensken är seg men när dom tröttnar, då tröttnar dom på allvar. Fråga Soran. Fråga Ludmilla.
Avskurna som en jävla blindtarm. Och den vägen ska du vandra med.

Bra skrivet, svensken är seg men när den ger upp så har du förtjänat det. Özz har blivit persona non grata som man säger på diplomatspråk. Icke önskvärd, och som "komiker" har du bara ditt namn att gå på, inget annat.

Tyvärr hade Özz huvud bilivit så stort att han inte fattade regel nr 1 i Sverige, var ödmjuk djävligt ödmjuk. Ju större du har blivit desto mer ödmjuk, annars blir fallet destor större.

Tack o hej Özz, Janne vill inte prata med dig för du är erased (Arnold)
Citera
2018-06-04, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Bra skrivet, svensken är seg men när den ger upp så har du förtjänat det. Özz har blivit persona non grata som man säger på diplomatspråk. Icke önskvärd, och som "komiker" har du bara ditt namn att gå på, inget annat.

Tyvärr hade Özz huvud bilivit så stort att han inte fattade regel nr 1 i Sverige, var ödmjuk djävligt ödmjuk. Ju större du har blivit desto mer ödmjuk, annars blir fallet destor större.

Tack o hej Özz, Janne vill inte prata med dig för du är erased (Arnold)

Den som vill boka Özz för något event kan kontakta http://roa.se/Book.aspx

Citat:
Boka Özz till ert företagsevent, kickoff, konferens.
Özz kan bokas som: standupkomiker, konferencier, moderator, programledare, föreläsare, skådespelare, film/tv-medverkan, radioprogramledare, musikal/teater.

Özz lämnar ingen oberörd

Det fetade kan man ju skriva under på.
Citera
2018-06-04, 07:58
Avstängd
Nu vänder tydligen Özz kappan efter vinden och vill göra om intervjun med JJ, antagligen för att han insett hur illa han framstod och vill "rätta till den", då den förmodligen börjar kosta han jobb. Falsk jävel den där Özz.
Citera
2018-06-04, 08:19
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
"Janne Josefsson är dock inte intresserad av att göra en ny intervju med Özz Nûjen.

– Jag tänker inte svara honom. Han ångrar väl sig djupt naturligtvis och det får han gärna göra och han får gärna ringa. Han har, milt uttryckt, stor brist på självinsikt och har väl problem med sin verklighetsuppfattning. Annars hade det aldrig gått till på det sättet. Det var ändå en av de mest förunderliga intervjuer jag gjort, och jag har varit med om mycket, säger Janne Josefsson."

Vilken jävla smock.

Undrar om inte Özz nu kommer anklaga Janne Josefsson för att vara feg när han inte ställer upp på en ny intervju?
Özz är ju bra på bara en sak och det är att göra bort sig.
Citera
2018-06-04, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterpan22
Nu vänder tydligen Özz kappan efter vinden och vill göra om intervjun med JJ, antagligen för att han insett hur illa han framstod och vill "rätta till den", då den förmodligen börjar kosta han jobb. Falsk jävel den där Özz.

You tell me the news..

Det är ju Özz Nujens totala samvetslöshet och hyckleri, hans skattebrott, som nu har börjat få Normalsvensken att börja resa sig ur bästa tevefåtöljen och greppa efter högaffeln och facklan.
Hela den karlns attityd och klistriga flin har för mig under åratal signalerat varning. Att jag känt rätt gör mig idag inte glad, men känner att det är bra att det uppdagas vad det här är för en falsk filur.
Under åratal har vår lille komiker tillåtits bygga sin bild av svennen som rasist och fascist och ingen av etablissemangets betydelsefulla har synat honom. Man har med en axelryckning låtit honom hållas och samtidigt låtit våra skattepengar få bygga hans mångmiljonförmögenhet. Kommuner har anlitat honom. Nu sitter kommunens bokare och försöker se förvånade ut, nu när fläkten har träffats av hans exkrementer.

Sverige är landet som byggts mha utredningar en masse. Nu hoppas jag på ännu en utredning, den om det systematiska utnyttjandet av papperslösa/asylanter. Görs den utredningen grundligt, så lär The Nujens, inklusive svåger Damm, krossas.
Om då bara den tragiska Malou von Sivers kan låta bli att upplåta tid och gråtsoffa åt syskonen Özz och Debbie Nujen, så är jag nöjd.
Citera
2018-06-04, 08:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Någon skrev att de flesta inte känner till Özz bravader. Förutom att ha varit på SvT, youtube och på Aftonbladet så är det "Mest sett" av Aftonbladets videos. Jag tror alla sett Özz in action, ABs klipp får alla att välja sida mot Özz, säkert även kurder. Man kan ju tänka sig själv, om en man umgås eller har något att göra med Özz så riskerar man att bli pedofilanklagad så fort Özz blir sur. Det är ju bara att hålla så långt avstånd som möjligt från en sån person:

https://www.aftonbladet.se/tv/a/251710

Hade jag haft honom ppbokad på något så skulle jag genomföra det med så lite uppmärksamhet som möjligt och sedan aldrig svara på ett telefonsamtal från honom (Eller låta ens barn svara! )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in