Citat:
Ursprungligen postat av
SigersonHolmes
Ja, och hur kan en advokat/blivande advokat råda till att betala utan att faktura kommit? Om ingen faktura kommit, finns ju heller inget formellt krav. Varför skulle en som kan juridik betala på det sättet?
Det verkar finnas något mer här. Har man anlitat lite olika folk och delat på kostnaderna som ett led i delat ägarskap? Men endast några av dessa utgifter har blivit exponerade genom Akilov rättegången?
Jag skulle vilja säga att det inte bara
verkar finnas något mer här, det
måste naturligtvis finnas något mer här!
Det bär mig emot, men nu känner jag att vi som ogillar att från en överbetald hycklare till "komiker" på scen bli kallade rasister, vi bör skänka Akilov (som person, INTE hans gärning!) en tacksamhetens tanke.
För hade inte han dykt upp, så hade nog inte denna skandal med systematiska svartarbeten och asylantutnyttjande avslöjats. Det avslöjades i UG.
The Nujens har hittills åtnjutit immunitet. Det är inte alls otänkbart att asylantadvokaten Debbie Nujens existens hittills har verkat hämmande för t ex SKV:s vilja att utreda. The Nujens har i själva verket antagligen varit
The Untouchables
Men jag undrar om inte vi nu kommer att få se en ändring vad gäller vilja att utreda? Det som talar för en attitydförändring hos utredande myndigheter är ju den alltmer stigande uppmärksamheten kring sprattelgubben Özz. Det som talar emot är det gått långt mer än ett år sen Polisen fick kännedom om svartutbetalningarna från Nujens till Akilov, men inget gripande ännu har skett. Inga gryningsräder med folk från SKV/EBM på olika adresser på Värmdövägen i Nacka eller för den delen, hos Telia -för att titta närmare på vad den anställde Rickard Damm har haft för sidoprojekt vid sidan om anställningen.
Jag kastas mellan hopp och förtvivlan. Det här går för långsamt.