2018-06-03, 21:24
Medlem
Gertrud1s avatar
Som om jag inte nyss skrev ett inlägg om detta fenomen.
"Vi förminskar den som inte sjunger med i kören."

Det här är ett praktexempel på en användare utan självinsikt, som beter sig så illa som det bara är möjligt, och ändå ser sig som offer.

Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Det här är faktiskt en fråga som jag en gång i världen hade en tanke på att starta en separat tråd om. Som någon som, kanske inte helt varit där, men i alla fall en gång i tiden svingat lite åt det hållet, skulle jag säga att det är en fråga om bekräftelse. Det är väldigt enkelt att humma med i kvinnoföraktet, och samtidigt betona att man själv minsann "inte är som andra kvinnor". Det resulterar i snabba ryggdunkar från dessa män som är desperata efter alla som kan tänka sig att bekräfta deras världsbild för ett ögonblick, och eftersom det inte finns så mycket konkurrens från andra som är villiga att göra detta blir man snabbt "den coola tjejen" som "fattar".

Jag har inte speciellt svårt att tro att skribenter som "Gertrud" som alltid ställer upp på den på Flashback dominerande världsbilden också upplever sig bra bemötta. Kanske skulle hon kunna föreställa sig att verkligheten när man väl går mot strömmen är en annan, istället för att hoppa till slutsatsen att alla som inte delar hennes erfarenhet måste ljuga.

Men lilla stumpan, jag går alltid mot strömmen och står på den svagare sida.
Det är ju därför ni öser tonvis med dynga över mig.

Jag har inte dragit den slutsatsen av något annat än brist på bevis, mitt första inlägg i tråden
"Pic or it didn't happen".

Att det är som jag säger visar ju på tillströmningen av feminister i tråden som skall upprätthålla bilden av kvinnor som utsatta. Ni är inte utsatta för något annat än era psykiska problem. Du har själv erkänt att du tar ut dina frustrationer här.

Vad är det för dravel - "med den av flashback satta världsbilden". Alla människor är unika här, du förminskar varenda användare här som inte håller med dig. Det är bara feminister som försöker sätta sin världsbild, och när den inte köps så demoniserar man kritikern. Det här är så djävla tröttsamt, vem fan tror ni att ni lurar?

Din attribuering är av förklarliga skäl inte den bästa, och av samma förklarliga skäl beter du dig väldigt kränkande mot andra användare, eftersom jag vet varför tänker jag inte gå på dig om det, eller vända det mot dig, jag bara talar om vad jag ser.

Bold är kränkande mot män på två sätt, dels att män här inte skulle kunna ta hand om sig själva, och beter sig som kärringar- för det är kvinnlig kultur du projicerar. (Kärring är ett beteende.)

Vidare så förstår du inte den manliga kulturen, helt bortsett från att du använder härskarteknikena att förminska den som itne ställer upp på feminismens världsbeskrivning.

Jag har varit här sedan 2009 och har större delen inte deltagit i feministiska diskussioner över huvudtaget. Den kred jag har här beror på att jag är saklig och kan se båda sidor samt är vass som skribent. (enligt utsagor)

Det här är ett manligt forum här råder manliga normer om att kunna leverera. Om du kan det så vinner du respekt. Jag tycker att det är en bra norm som borde vara mänsklig.

Misogynistkletet fastnar inte heller denna gång.

Det är uppenbart för alla att det inte är jag som har problem med kvinnor, det är kvinnor (feminister) som har problem med att kunna argumentera med mig och därför ramlar ned på personnivå.

Jag betonar inte att jag inte är som andra kvinnor, jag betonar att det finns ett bättre sätt att får respekt än att skrika och gnälla sig till det.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-03 kl. 21:44.
Citera
2018-06-03, 21:24
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101.
Du vill alltså etablera status quo efter dina egna personliga referenser, och kalla alla andra för troll?
Totalt irrelevant för trådstart på flashback, förutsatt ingen namne eller vidare grundlöst förtal.
>> Refererar till min första post i fråga >>

You are so not worth it.

Jag har inte tid att bemöta dina halmgubbar.
Citera
2018-06-03, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Som om jag inte nyss skrev ett inlägg om detta fenomen.
Vi förminskar den som inte sjunger med i kören.

Det här är ett praktexempel på en användare utan självinsikt, som beter sig så illa som det bara är möjligt, och ändå ser sig som offer.

Men lilla stumpan, jag går alltid mot strömmen och står på den svagare sida.
Det är ju därför ni öser tonvis med dynga över mig.

Jag har inte dragit den slutsatsen av något annat än brist på bevis, mitt första inlägg i tråden
Pic or it didn't happen.

Att det är som jag säger visar ju på tillströmningen av feminister i tråden som skall upphålla bilden av kvinnor som utsatta. Ni är inte utsatta för något annat än era psykiska problem.

Vad är det för dravel - med den av flashback satta världsbilden. Alla människor är unika här. Det är bara feminister som försöker sätta sin världsbild, och när den inte köps så demoniserar man kritikern.
Det här är så djävla tröttsamt, vem fan tror ni att ni lurar?
Okej, du tänker alltså låtsas att det är obegripligt hur någon kan vara av intrycket att vissa typer av åsikter är kraftigt överrepresenterade på Flashback?

Bara glöm det där jag sa om att försöka se andra människors perspektiv. Fortsätt som du håller på, du motbevisar verkligen att Flashback är en håla för kvinnohat. 😏
Citera
2018-06-03, 21:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Okej, du tänker alltså låtsas att det är obegripligt hur någon kan vara av intrycket att vissa typer av åsikter är kraftigt överrepresenterade på Flashback?

Bara glöm det där jag sa om att försöka se andra människors perspektiv. Fortsätt som du håller på, du motbevisar verkligen att Flashback är en håla för kvinnohat. 😏

1/ Jag kan förstå att det kan te sig så för den som lever i en echokammare och får kontakt med ett tvärsnitt av befolkningen vilka inte ekar med.

2/ Återigen jag hatar inte kvinnor, ni försöker klistra epitetet kvinnohatare på alla era kritiker för att behålla rollen som offer, det är omoget, inte vuxet, och inte friskt.
- jag kritiserar hur feminister försöker manipulera fram bilden av kvinnor som offer - när de i många fall är förövare - vilket du just nu illustrerade, attackera dem som inte håller med.

Tack för den Cathy.
Citera
2018-06-03, 21:43
Medlem
101.s avatar
Citat:
You are so not worth it.

Jodå,

Citat:
Jag har inte tid att bemöta dina halmgubbar.

En halvsanning, sprunget ur din tidigare replik blev summan något som skulle kunna härledas dit. Men jag bemötte sakligt (och i min vy) ditt argument där - inte ts.

Det lustiga i sammanhanget är att jag uppfattar din övriga korrespondens ligger nära mina egna värderingar i fråga. Jag avviker endast i fråga om nödvändigheten, och påpekar negativ substans, att ropa troll på frågeställningen.
Citera
2018-06-03, 21:44
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
1/ Jag kan förstå att det kan te sig så för den som lever i en echokammare och får kontakt med ett tvärsnitt av befolkningen vilka inte ekar med.

2/ Återigen jag hatar inte kvinnor, ni försöker klistra epitetet kvinnohatare på alla era kritiker för att behålla rollen som offer, det är omoget, inte vuxet, och inte friskt.
- jag kritiserar hur feminister försöker manipulera fram bilden av kvinnor som offer - när de i många fall är förövare - vilket du just nu illustrerade, attackera dem som inte håller med.
.

Fast jag tycker du svamlar och mobbar dom som försökt yttra sig i den här tråden om vilka slags PM dom fått. Det kan du absolut inte veta, och oavsett vilka PM du får kan du således inte beskriva vilka PM dom fått. Man behöver inte klistra på något som syns tydligt och framförs med ett stort förakt om vad du anser om offer, och feminister. Det är inte det tråden handlar om utan om vilka PM användare har fått i form av hot om våldtäkter osv.
Senast redigerad av Moosky 2018-06-03 kl. 21:47.
Citera
2018-06-03, 21:49
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast jag tycker du svamlar och mobbar dom som försökt yttra sig i den här tråden om vilka slags PM dom fått. Det kan du absolut inte veta, och oavsett vilka PM du får kan du således inte beskriva vilka PM dom fått. Man behöver inte klistra på något som syns tydlig och framförs med ett stort förakt om vad du anser om offer, och feminister. Det är inte det tråden handlar om utan om vilka PM användare har fått i form av hot om våldtäkter osv.

Helt rätt vare sig jag eller någon annan kan veta vilka pm en användare får. Det kan ju vara rimligt att rapportera dessa eller visa innehållet i dessa hemska pm som man anklagar flashbackare för att skicka.
Det är flashbackkutym att kunna back upp det man påstår om man vill bli tagen på allvar.

Du har lite svårt att hålla isär saker, att vara kritisk till feministisk propagandemetod, är inte samma sak som att hata kvinnor. Att jag föraktar manipulativa människor det står jag för.

Ingen verkar ju ha fått pm med hot om våldtäkter så då blir det ju lite svårt att hålla sig till topic.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-03 kl. 21:51.
Citera
2018-06-03, 21:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Helt rätt kan vare sig jag eller någon annan veta vilka pm en användare får.
det kan ju vara rimligt att visa innehållet i dessa hemska pm som man anklagar flashbackare för att skicka.

Du har lite svårt att hålla isär saker, att vara kritisk till feministisk metod, är inte samma sak som att hata kvinnor. Att jag föraktar manipulativa människor det står jag för.

Ingen verkar ju ha fått pm med hot om våldtäkter så då blir det ju lite svårt att hålla sig till topic.

Men det har inte med sakfrågan att göra din rädsla för feminister. Inte ett förbannat dugg har det med sakfrågan att göra. Jag föreslår att du läser startinlägget i den här tråden. Det står i klartext om våldtäkter.

Var så god!
Citat:
jag och mina väninnor kom in på ämnet flashback, efter lite snack blev det klart att alla(!) så fort det kom fram att dom var kvinnor, fick massvis med obehagliga, kränkande, sexistiska PM.

Det förekom hot om våldtäkt och dylikt.
(FB) Obehagliga PM från Flashbackkillar
Citera
2018-06-03, 22:04
Medlem
Citat:

Tack för den Cathy.
Förövare av vad...? Du vet, för någon som anklagar andra för att manipulera och spela offer är du verkligen löjligt lättkränkt.

Jag skrev en snabb tanke om något som jag också medger att jag ägnade mig själv åt när jag först började skriva här. Jag nämner dig inte ens vid namn i detta stycke, men du börjar highlighta ord som du visst tycker är uttryck för någon sorts "förminskade", och nu känner du dig visst attackerad också. Tidigare har du också anklagat mig för att "näthata" dig när jag i enkla ordalag avböjt diskussion.

Samtidigt raljerar du om hur jag måste vara "utsatt för mina psykiska problem" och en massa saker som är långt grövre än något jag skrev från början. Du bedömer allt utefter en måttstock så absurd måttstock att det inte går att diskutera. Att skriva att en viss grupp är "desperata" efter någon som tar deras parti är tydligen tillräckligt för att något ska betraktas som "kränkande mot män" men PM med sexuella tillmälen är inte kränkande mot kvinnor?

Det där var mest en retorisk fråga. Jag väntar mig inte att någon vidare meningsfull diskussion ska födas ur det här. Du är som du är och vad kvinnor än skriver så ljuger de enligt dig. Inget nytt under solen.
Citera
2018-06-03, 22:19
Medlem
Citat:
Helt rätt vare sig jag eller någon annan kan veta vilka pm en användare får. Det kan ju vara rimligt att rapportera dessa eller visa innehållet i dessa hemska pm som man anklagar flashbackare för att skicka.
Det är flashbackkutym att kunna back upp det man påstår om man vill bli tagen på allvar.

Du har lite svårt att hålla isär saker, att vara kritisk till feministisk propagandemetod, är inte samma sak som att hata kvinnor. Att jag föraktar manipulativa människor det står jag för.

Det syns rakt av i trådarna hur män (och kvinnor) som hatar kvinnor uppträder. Några skumma pm har jag fått genom åren men har personligen svårt att tro att det är så farligt som det påstås eftersom det är en kvinnohatarkultur som går ut på att angripa enskilda kvinnor och få med följare emot dem inte skriva pm som fixerade människor, precis som det kan vara extremt rasistiska uttalanden här utan att invandrare möjligtvis får inkorgar fulla av rasism ? Gissning varav frågetecken.

Men inte fan sparar man meddelanden från konstiga flashbackare och bara för att vissa av oss inte är särskilt utsatta kan inte vi ta oss rätten att tala för alla andras inkorgar. Ja jag vet att jag har fått konstiga om i syfte att vara elaka mot mig, ytterst ovanligt dock och jag minns inte något specifikt eftersom jag inte brytt mig.

Det är flashback-fjanteri att allt ska bevisas för att vara sant. Det absolut sannaste här på forumet är det faktum att folk uppträder oseriöst och som arslen mot andra överlag även om idioterna verkar flockas bättre på Facebook.. självklart kan tjejer råka ut för saker. Vi kvinnor som klarar oss rätt bra, ska inte agera som medbrottslingar genom påståenden om att kvinnor alltid ljuger. En del gör det, men definitivt inte alla.
Citera
2018-06-03, 22:20
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Förövare av vad...? Du vet, för någon som anklagar andra för att manipulera och spela offer är du verkligen löjligt lättkränkt.

Jag skrev en snabb tanke om något som jag också medger att jag ägnade mig själv åt när jag först började skriva här. Jag nämner dig inte ens vid namn i detta stycke, men du börjar highlighta ord som du visst tycker är uttryck för någon sorts "förminskade", och nu känner du dig visst attackerad också. Tidigare har du också anklagat mig för att "näthata" dig när jag i enkla ordalag avböjt diskussion.

Som jag sade attribuering är inte din grej.
Mina känslor lämnar jag utanför diskussionen det jag avsåg är din nedlåtande och kränkande ton mot alla flashbackare som har en avvikande åsikt. Det du skrev var allmänt hållet och jag tolkade det inte personligt.

Ditt sista påstående är en lögn.
pic or it didn't happen.

Citat:
Samtidigt raljerar du om hur jag måste vara "utsatt för mina psykiska problem" och en massa saker som är långt grövre än något jag skrev från början. Du bedömer allt utefter en måttstock så absurd måttstock att det inte går att diskutera.
Nej det jag skrev var allmänt hållet, men nu när du säger det.

Med dina problem så avser jag att ger jag dig en viss slack för att theory of mind inte riktigt är din grej. Men det är inte ett psykiskt problem i min värld.

Citat:
Att skriva att en viss grupp är "desperata" efter någon som tar deras parti är tydligen tillräckligt för att något ska betraktas som "kränkande mot män" men PM med sexuella tillmälen är inte kränkande mot kvinnor?
Ja att förminska andra är kränkande, pm med sexuella tillmälen är kränkande.
Om du tittar på det rent språkligt så om du adresserar en hel grupp och kallar dem män, så är det kränkande mot män om du till exempel som du brukar förminskar dem.

Om du eller någon annan får ett kränkande pm är det en kränkning av dig eller dennes person och inte hela könstillhörigheten.

Vad är svårt att förstå här?

Citat:
Det där var mest en retorisk fråga. Jag väntar mig inte att någon vidare meningsfull diskussion ska födas ur det här. Du är som du är och vad kvinnor än skriver så ljuger de enligt dig. Inget nytt under solen.
Nej det var en halmgubbe.

Jag vet inte om verkligheten är förvrängd i ditt huvud eller om du förvränger verkligheten i manipulativt syfte.
Citera
2018-06-03, 23:40
Medlem
Citat:
Ditt sista påstående är en lögn.
pic or it didn't happen.
Suck. Verkligen? Okej, det blir väl lite kul att se vad du kommer med för försvarstal den här gången.
https://ibb.co/fEZn3J
(FB) Jordan Peterson klär av rabiat feminist i UK under intervju

Citat:
Ja att förminska andra är kränkande, pm med sexuella tillmälen är kränkande.
Om du tittar på det rent språkligt så om du adresserar en hel grupp och kallar dem män, så är det kränkande mot män om du till exempel som du brukar förminskar dem.
Men alltså, jag talar om en specifik grupp människor som råkar vara män. Jag pratar alltså inte ens om män i allmänhet, och de grövsta ord jag använder är "ryggdunk" och "desperat". Att du fortfarande ser fog för att känna sig kränkt här samtidigt som du försvarar all skit som skrivs om forumets kvinnor med näbbar och klor säger allt.

Citat:
Om du eller någon annan får ett kränkande pm är det en kränkning av dig eller dennes person och inte hela könstillhörigheten.

Vad är svårt att förstå här?
Som om det inte var uppenbart. Vad det handlar om är att sexuella tillmälen riktas mot personer just för att de är öppna med att de är kvinnor. Alltså, kvinnor som uttrycker på Flashback avvikande åsikter utsätts till stor del för just den här typen av PM för att de är öppna med sin könsidentitet.

Vill du prata om uttalanden som riktas mot gruppen kvinnor som helhet föreslår jag att du läser några trådar i Feminism eller Relationer och Samlevnad. Även om problemen förmodligen går hand i hand så tror jag att den diskussionen är lite OT här. I den här tråden diskuterar vi hot och trakasserier som personer mottar via PM. Om du inte tycker att sådana uttalanden kan vara kvinnohat har jag väl inte mer att säga än "okej då vet vi".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in