Men hallå, vi som kommenterar här skall inte ägna oss av önsketänkande utan se vad jag skriver, seriöst alltså. Så här borde det vara:
Sossarna är i en djup kris och alltfler tror inte längre på deras "vallöften". Visserligen kommer med viss sannolikhet SCB att försöka sig på en räddningsoperation, jag vet inte hur politiska kommissarier drar i trådarna men man klarar inte att mäta underdogs som SD. Sossarna har enligt känsla högst 24,5% men SCB ger sossarna hoppfulla 26,5% för att partiet inte skall tappa luften. Samtidigt släpper man SD till över 18% men inte upp till 19%.
I verkligheten måste Sossarnas sjunkande siffror, dom kan gå ned till 23% eller högst 23,5% till valet, hamna någonstans och därför måste Ni här inse att M inte backar nämnvärt utan ligger nära 23%....
Detta är hårresande, min dagskurs för SD ligger nu på 21,3%....ja jag har höjt...

men jag tror då att SD faktiskt kan knipa 1% av Sossarna fram till valet. Ni förstår hur fruktansvärt jämnt detta blir? Tre partier inom spannet 22---24% mycket grovt räknat. I en valrörelse blir det alltid dom större partierna som kammar hem osäkra...därför kan inte dom minsta partierna ta mer än smulor från Sossarna.
Nu gäller det också att Sossarnas valskolor och dörrknackning möts med skepsism, ett sådant beteende är inte värdigt ett land som Sverige, men visst det känns som assholecountry, ett sorgligt land men låt oss glädjas över kaoset och möjligheterna i framtiden för att återupprätta nationen.