Citat:
Ursprungligen postat av
-KarlAlfred
Helt rätt. Kör i glute, det är verkligen den primära injektions-siten om man inte övergår typ 3-4ml eod då det verkligen är hög tid att inkludera ett till set muskler i rotationen. Då väljer jag personligen delts före quads. Jag har riktigt svårt att pricka fint i mina quads trots åtaliga försök. Visst jag får in oljan men hälften av gångerna får man spika om ett par gånger för man träffar kärl å nerver å hinnor å gud vet vad. För mig är låren helt enkelt inte varken bekvämt eller enkelt - för andra är låren det bästa stället.
Lyssna alltså enbart till faktiska tips och inga subjektiva bedömningar för dina ben ser ut som dina ben och du är den som bäst kan avgöra vilka muskler som passar dig bäst för intramuskulära injektioner.
Mvh,
-Alfred
Precis som du säger är väldigt olika vart bästa stället att trycka är, själv kör jag just nu bara låren e4d å inga problem, vet dock med mig att går jag på eod eller e3d så får jag börja peta runt får då börjar höger benet gnälla.
Tips för nybörjare när dom ska trycka lår är att lägga tummen rakt ner efter ovansida lår i samma höjd som skinnspiken, å sen sträcka ut fingrarna, då borde lillfingret hamna på sidan om låret om man gjort rätt, där brukar jag hugga.