2018-04-10, 00:29
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlork
Liknande upplevelse fast hos KFC i Köpenhamn. Vidrigt. Smakade ruttet och upptäckte spår av blod. Jag förväntade mig mer.

Fy fan. Jag har aldrig ätit på KFC, och längtar inte direkt. På McDonalds vet man åtminstone vad man får om man beställer deras nuggets. Sådana missar kan ju förstöra maträtten ganska länge i värsta fall.

På tal om snabbmat i Köpenhamn - jag var på McDonalds där för många år sedan. Vi hade precis kommit fram efter en lång resa, så vi valde det första stället vi hittade. Absolut inget fel på maten, det var standard-McDonalds. Jag valde att besöka toaletten efter måltiden, eftersom vi hade en lång väg till hotellet. Dörren var låst, jag satte mig ner. Plötsligt är dörren borta, och en polis står där. Dörren är insparkad, och jag är livrädd. Tydligen hade någon blivit knivhuggen inne på toaletten för en stund sedan. Det var inget fel på maten, men visst var man darrig efter det första intrycket av Köpenhamn. Det blev en rolig resehistoria, man får se det så!
Citera
2018-04-27, 08:23
Medlem
En Kinesrestaurang på Östra Stranden i Halmstad.. . Allt var friterat, allt, det dröp av fett..nån äcklig olja.. Tror att de dagen till ära fixade detta vidriga för vårt gäng .. . Vet inte om stället är kvar.
Citera
2018-04-27, 18:19
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
En Kinesrestaurang på Östra Stranden i Halmstad.. . Allt var friterat, allt, det dröp av fett..nån äcklig olja.. Tror att de dagen till ära fixade detta vidriga för vårt gäng .. . Vet inte om stället är kvar.

China Grand. Det finns kvar. Är bara öppet på somrarna. Det var dock ganska många år sedan jag käkade där, men då var det helt ok tyckte jag.
Citera
2018-04-27, 20:49
Medlem
Å, då var det kanske just oss de inte gillade,vi hade förbeställt.. Fint att läsa att andra blir nöjda..
Citera
2018-04-27, 20:54
Medlem
KFC i Dubai Mall.

GF sa att KFC var gott så jag tog "oskulden" där, var som att tugga en friterad gummiklump. Tvi fan.
Hon själv sa att det smakade skit så inte jag som var kräsen.
Tog för övrigt en jävla tid att få maten.
Citera
2018-04-29, 14:08
Medlem
Arlorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Fy fan. Jag har aldrig ätit på KFC, och längtar inte direkt. På McDonalds vet man åtminstone vad man får om man beställer deras nuggets. Sådana missar kan ju förstöra maträtten ganska länge i värsta fall.

På tal om snabbmat i Köpenhamn - jag var på McDonalds där för många år sedan. Vi hade precis kommit fram efter en lång resa, så vi valde det första stället vi hittade. Absolut inget fel på maten, det var standard-McDonalds. Jag valde att besöka toaletten efter måltiden, eftersom vi hade en lång väg till hotellet. Dörren var låst, jag satte mig ner. Plötsligt är dörren borta, och en polis står där. Dörren är insparkad, och jag är livrädd. Tydligen hade någon blivit knivhuggen inne på toaletten för en stund sedan. Det var inget fel på maten, men visst var man darrig efter det första intrycket av Köpenhamn. Det blev en rolig resehistoria, man får se det så!

Det finns många fina matställen i Köpenhamn, vilket givetvis är en truism. Jämfört med svenska städer är utbudet varierande på en normalstor yta i någon av stadsdelarna. Sedan är den socioekonomiskt spännande att besöka eftersom det finns allt från High-end till korvkiosk med några meters avstånd.
Citera
2018-04-29, 14:12
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Å, då var det kanske just oss de inte gillade,vi hade förbeställt.. Fint att läsa att andra blir nöjda..

Ja, nu vet jag inte hur det är idag. Var ju väldigt länge sedan jag åt där. Samma ägare hade en restaurang inne stan också på den tiden.

Gick förbi där igår och såg faktiskt att de hade en skylt att det var öppet året runt, men det brukar se rätt öde ut på vintrarna tycker jag. Lokalerna ser ut att ha lite eftersatt underhåll, på utsidan iaf.
Citera
2018-04-29, 18:21
Medlem
Adelaides avatar
Haga pizzeria i Göteborg. Förstår inte hur det kan komma så mycket folk dit. Pizzorna smakar ju fan sur mjölk. Usch.
Citera
2018-05-11, 23:35
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king_ozzelott
På senare tid har jag även haft tråkiga upplevelser på Jensens Böfhus... Någon som även tycker att Jensen gått ned sig totalt t
Kan bara instämma. Jensen Frölunda torg är också kass.
Citera
2018-06-03, 13:33
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Kan bara instämma. Jensen Frölunda torg är också kass.

De marknadförsig som ett stekhus, man får intrycket att i köket arbetar bistra män med grova armar med att putsa kött som de sedan mödosamt grillar till en nöjd kund.

I verkligheten kommer köttet vaccumpackat de värmer bara upp det.
Citera
2018-06-03, 16:36
Bannlyst
McDonalds
Citera
2018-06-03, 18:18
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
McDonalds
Är det någon speciell McDonalds du tänker på eller anser du att alla McDonalds är kassa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in