Har ett par riktiga trista minnen från en handfull "restauranger". Här är en del av dem.
KFC - Stoke-on-trent, England.
KFC är faktiskt bra i t.e.x. Polen med flera andra länder, men just den här i Stoke i England var helt sjuk. Kom in. Bara överviktiga WT trash som jag för övrigt gillar
Tog 25 minuter för dem att få ihop min order som de bara slängde slarvigt på brickan.
Maten var helt sjukt sunkig och helt oätbar. Efter 4 tuggor kände jag att det var dags att bege mig mot muggen denna första dag på detta år -18.
Nehepp, muggen nedskriten lite "här och var". Sprang ut med klökande käft. Ruggigt vidrig upplevelse. Aldrig mer !
En annan liten anekdot får ni från självaste Sverige, och mer närmre bestämt Stockholm. På Fridhemsplan där hittar ni en "kinesrestaurang" vid namn China corner. Usel inredning och tillika usel mat och service. Helt sjukt när allt är på burk och simmar på talriken. Gick ej att äta.
Kebabhak/Raststället i Mehedeby. De tog fram kebaben som legat sedan Gustav Wasas tid och dammade av den innan servering. Skönt hak annars. Kaffe ingick.
På senare tid har jag även haft tråkiga upplevelser på Jensens Böfhus som jag frekventerad ca. 50 - 100 gånger. Senaste besöket stördes av mycket dåligt skötta toalettutrymmen samt att merparten av borden var inte bara smutsiga utan de servitriser/servitörer gjorde sig ej besvär att ta upp detta utan stod mest och tjattrade med varandra i "bardelen" Detta är Vasagatans Böfhus jag talar om.
Maten kom in. En kall Bacon´n Cheese- burgare med betalvatten för 15kr. Snåljåpar! är detta ens lagligt. Nåväl, maten smakade faktiskt sämre än McDonalds som gör bättre ifrån sig. När notan skulle komma sprang hönset till kypare fram och tillbaka minst en tre fyra gånger för att fråga om medlemskort (som inte finns längre) och dessutom ville vi betala separat, en kontant och en med kort. Detta gillades ej. 184:- SEK blev det totalt. Ok, du har inte en tvåhundring då?, hyhyhy (smågarv och fult leende) som att jag skulle vilja dricksa det sista. Knappast!, betalade med min femhundring och var "nöjd" så. Deras lunch kostar 115:- om du tar en stor stek + extra sås och extra potatis samt betalvatten. Någon som även tycker att Jensen gått ned sig totalt ? eller någon som kanske kan berätta varför det är såhär?, de byter ju även personal lika ofta som en annan byter underkläder.
Bättre upp.
//Ozzelott