2018-03-04, 04:07
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av complain
man går inte dit igen..
Inte säkert att det är samma ägare och utbud på den restaurangen idag. Inlägget du citerar är ju över 14 år gammalt.
Citera
2018-03-04, 04:41
Medlem
De sämsta ställena alla kategorier:

"Mando", Malmö. Köttet var under all kritik. Det sämsta jag någonsin ätit och när de skulle fylla på cola så gjorde man det bakom disken från utländsk pet-flaska. De från malmö saknar något annat jämföra med så de anser att jag har fel.

"Mello Yello". Lilla torg Malmö. Servitrisen öppnar med vad vi skulle tänka oss dricka henne innan hon en tagit upp beställningen. Jag sa att vi inte kommer att dricksa för vi går n på en gång. Hon blir tjurig för att det är ett patrask som sannolikt inte fått sitt jobb på meriter eller hur man uppträder inför kund fast det kanske är norm för malmö.

Indisk restaurang trehundra meter från Möllevångstorget. Kan ingen svenska och slår inte in köpen i kassan. Dyrt med tanke på att man inte fick något speciellt.
Citera
2018-03-04, 22:25
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Alla Jensens böffhouse är riktigt jävla dåliga, varit på 4 olika då en brud jag höll på med gillade skiten av någon anledning, köttet är utav riktigt dålig kvalite och tar ett jävla tag att få maten sen får man oftast köttet grillad fel det hände mig 2 av gångerna att köttet ena gången var well done som en träbit när jag skulle ha rare och andra gången var det medium, båda gångerna har även servitriserna vägrat byta ut maten då det är "det jag beställt" enligt dom så fått prata med deras chef för att få det utbytt till det man skulle ha.

Ena gången anklaga servitrisen mig även för spring nota för jag vägrade betala för något jag inte beställt eller ens rört.
Ja. Jensens är sjukt kassa rakt igenom. Alla som jobbar där beter sig som det är första dagen på nya jobbet. Allt tar en evighet. Tar en evighet innan ölen kommer, du hinner bli pensionär innan maten kommer och notan hinner du avlida av hög och aktningsvärd ålder innan den når fram.

Har varit på Jensens max sju åtta gånger. Olika restauranger men samma problem. Fattar inte vad bekymret är, för allt kommer ju prefabricerat. De är bara strået vassare än McD.

Går inte dit mer och det var länge sedan jag var där.
Citera
2018-03-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja. Jensens är sjukt kassa rakt igenom. Alla som jobbar där beter sig som det är första dagen på nya jobbet. Allt tar en evighet. Tar en evighet innan ölen kommer, du hinner bli pensionär innan maten kommer och notan hinner du avlida av hög och aktningsvärd ålder innan den når fram.

Har varit på Jensens max sju åtta gånger. Olika restauranger men samma problem. Fattar inte vad bekymret är, för allt kommer ju prefabricerat. De är bara strået vassare än McD.

man ska aldrig äta på jensens eller mcd eller burger thing. köp mat i butiken där det jobbar svenskar och laga till något gott hemma. det tjänar man på och man vet vad det är i maten.

man måste använda hjärnan för att det inte ska lys aigenom att man är oengagerad och omotiverad. får man sitt jobb på annat än meriter så vet man att man inte kommer att få sparken. det är som när socialfall får sina jobb eller lägenheter. därför ska man aldrig umgås med socialfall eller äta på ställen där det kryllar av patrask som anser sog vara smartare än alla andra.
Citera
2018-03-04, 22:40
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moistnugget
man ska aldrig äta på jensens eller mcd eller burger thing. köp mat i butiken där det jobbar svenskar och laga till något gott hemma. det tjänar man på och man vet vad det är i maten.

man måste använda hjärnan för att det inte ska lys aigenom att man är oengagerad och omotiverad. får man sitt jobb på annat än meriter så vet man att man inte kommer att få sparken. det är som när socialfall får sina jobb eller lägenheter. därför ska man aldrig umgås med socialfall eller äta på ställen där det kryllar av patrask som anser sog vara smartare än alla andra.

Ha ha. Bra sagt! Jag håller med om det där med att laga maten från grunden och handla av svenskar.

Men ibland har man inte fixat lunch och är dessutom på språng. Då kan det bli burger king.
Citera
2018-03-06, 11:49
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy

Jensens är kanske inte det absolut värsta som jag har prövat i restaurangväg, men kedjan ligger iaf och sniffar vinnaren i bakhasorna! Har varit på Jensens en gång frivilligt (Sveavägen) samt två gånger under tvång (Vasagatan) och alla besök har varit helt katastrofala! Värdelös service, löpandebandkött torrare än psoriasisdrabbat mumieskinn serverat ihop med totalt menlösa tillbehör! Hur man lyckas att misshandla en potatis så svårt att den tappar all smak är för mig helt obegripligt men Jensens lyckas!! Hajar inte hur den där skräpkedjan kan gå runt! Är det dom billiga lunchbiffarna som räddar dem måhända?
Citera
2018-03-06, 11:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polishlandwhale
"Mello Yello". Lilla torg Malmö. Servitrisen öppnar med vad vi skulle tänka oss dricka henne innan hon en tagit upp beställningen. Jag sa att vi inte kommer att dricksa för vi går n på en gång. Hon blir tjurig för att det är ett patrask som sannolikt inte fått sitt jobb på meriter eller hur man uppträder inför kund fast det kanske är norm för malmö.

Det där har jag även hört från andra, avseende att dom frågar om dricksen i förväg på just det haket. Skrämmande.
Citera
2018-03-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Hajar inte hur den där skräpkedjan kan gå runt! Är det dom billiga lunchbiffarna som räddar dem måhända?

Jag tror det.
Har spenderat rätt många luncher där för tja, det är bättre än donken&co. Men deras huvudrätter är inte speciellt bra nånstans.. Käkat det på två olika ställen och det märks ju att de sparar in när de köper kött.

Visst, för nån som inte är van med bra kött (fyfan vad jag låter snobbig) så är det förmodligen bra käk. De kan ju lyckas ibland.
Men jag ser det som en snabbmatskedja. Och då är de ju helt ok.
Citera
2018-03-07, 00:09
Medlem
Tenedors avatar
Nämnde ett ställe i Wien på förra sidan, men har ett i Göteborg också. Det fanns en buffé på Landala Torg. Jag har för mig att det var den där restaurangen vid Sats, systemet och Coop, men inte 100% säker. Jag har nämligen aldrig gått dit igen, så jag är osäker.

Det verkade gott och billigt, så jag och en kompis gick dit. Detta var många år sedan, så jag förstod inte riktigt mat och matlagning. Det såg fint och trevligt ut. Rymliga lokaler. Jag plockade på mig av det som såg gott ut, bland annat en del kyckling. Den var lite grå och luktade skumt, men det var trots allt en billig buffé. Så länge det smakar gott, tänkte jag.

Jag tog en tugga. Jag tog inte en till. Två gånger i mitt liv har jag råkat ut för matförgiftning. Detta var den snällare av gångerna (den första var som barn, när jag inte förstod att jag skulle sluta äta). Bufféns pris blev plötsligt förståelig. Nej, fy fan. Jag har två gånger blivit matförgiftad av kyckling. Inte konstigt att jag alltid torkar ut min kyckling när jag lagar mat.

Mina tidigare restaurangval har förstört fågel för mig.
Citera
2018-04-05, 06:19
Medlem
Arlorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Nämnde ett ställe i Wien på förra sidan, men har ett i Göteborg också. Det fanns en buffé på Landala Torg. Jag har för mig att det var den där restaurangen vid Sats, systemet och Coop, men inte 100% säker. Jag har nämligen aldrig gått dit igen, så jag är osäker.

Det verkade gott och billigt, så jag och en kompis gick dit. Detta var många år sedan, så jag förstod inte riktigt mat och matlagning. Det såg fint och trevligt ut. Rymliga lokaler. Jag plockade på mig av det som såg gott ut, bland annat en del kyckling. Den var lite grå och luktade skumt, men det var trots allt en billig buffé. Så länge det smakar gott, tänkte jag.

Jag tog en tugga. Jag tog inte en till. Två gånger i mitt liv har jag råkat ut för matförgiftning. Detta var den snällare av gångerna (den första var som barn, när jag inte förstod att jag skulle sluta äta). Bufféns pris blev plötsligt förståelig. Nej, fy fan. Jag har två gånger blivit matförgiftad av kyckling. Inte konstigt att jag alltid torkar ut min kyckling när jag lagar mat.

Mina tidigare restaurangval har förstört fågel för mig.

Liknande upplevelse fast hos KFC i Köpenhamn. Vidrigt. Smakade ruttet och upptäckte spår av blod. Jag förväntade mig mer.
Citera
2018-04-05, 06:25
Bannlyst
Var på jobb ute på landet på gränsen mellan Östergötland och Jönköpings län, tog en korv med bröd och en Cola.

Jag hade bråttom och satte mig i bilen och drog vidare, Colan var någon jävla B-cola och korven smakade skit! Synd att jag inte kommer ihåg vad skitstället hette!
Har för mig att jag betalade 60-65:- för kalaset

Fick en dålig wienersnitzel med, i Tyskland av alla ställen i Roding.
Senast redigerad av KneeTop 2018-04-05 kl. 06:27.
Citera
2018-04-09, 23:21
Medlem
king_ozzelotts avatar
Har ett par riktiga trista minnen från en handfull "restauranger". Här är en del av dem.

KFC - Stoke-on-trent, England.
KFC är faktiskt bra i t.e.x. Polen med flera andra länder, men just den här i Stoke i England var helt sjuk. Kom in. Bara överviktiga WT trash som jag för övrigt gillar

Tog 25 minuter för dem att få ihop min order som de bara slängde slarvigt på brickan.

Maten var helt sjukt sunkig och helt oätbar. Efter 4 tuggor kände jag att det var dags att bege mig mot muggen denna första dag på detta år -18.

Nehepp, muggen nedskriten lite "här och var". Sprang ut med klökande käft. Ruggigt vidrig upplevelse. Aldrig mer !

En annan liten anekdot får ni från självaste Sverige, och mer närmre bestämt Stockholm. På Fridhemsplan där hittar ni en "kinesrestaurang" vid namn China corner. Usel inredning och tillika usel mat och service. Helt sjukt när allt är på burk och simmar på talriken. Gick ej att äta.

Kebabhak/Raststället i Mehedeby. De tog fram kebaben som legat sedan Gustav Wasas tid och dammade av den innan servering. Skönt hak annars. Kaffe ingick.

På senare tid har jag även haft tråkiga upplevelser på Jensens Böfhus som jag frekventerad ca. 50 - 100 gånger. Senaste besöket stördes av mycket dåligt skötta toalettutrymmen samt att merparten av borden var inte bara smutsiga utan de servitriser/servitörer gjorde sig ej besvär att ta upp detta utan stod mest och tjattrade med varandra i "bardelen" Detta är Vasagatans Böfhus jag talar om.
Maten kom in. En kall Bacon´n Cheese- burgare med betalvatten för 15kr. Snåljåpar! är detta ens lagligt. Nåväl, maten smakade faktiskt sämre än McDonalds som gör bättre ifrån sig. När notan skulle komma sprang hönset till kypare fram och tillbaka minst en tre fyra gånger för att fråga om medlemskort (som inte finns längre) och dessutom ville vi betala separat, en kontant och en med kort. Detta gillades ej. 184:- SEK blev det totalt. Ok, du har inte en tvåhundring då?, hyhyhy (smågarv och fult leende) som att jag skulle vilja dricksa det sista. Knappast!, betalade med min femhundring och var "nöjd" så. Deras lunch kostar 115:- om du tar en stor stek + extra sås och extra potatis samt betalvatten. Någon som även tycker att Jensen gått ned sig totalt ? eller någon som kanske kan berätta varför det är såhär?, de byter ju även personal lika ofta som en annan byter underkläder.

Bättre upp.

//Ozzelott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in