2018-06-03, 12:40
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det är mycket ofta problematiskt att utgå från sig själv när man försöker förstå någon annans handlande.

Precis!
Citera
2018-06-03, 12:42
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Håller med att vi borde diskutera alternativ men nu har jag fått ett par postare på mig när jag försökt göra detta. Blir tröttsamt att bli anklagad för att man skapar trådsanningar och gör mer skada än nytta

Problemet är inte att du vill spekulera utan att du, i stället för att komma med andra förslag på GM och nya teorier, går in i clinch för att försvara SD.

Släpp SD och kom med alternativ på GM och teori om varför istället.

Jag håller inte med dig i dagsläget men tycker alla spekulationer är välkomna.
Citera
2018-06-03, 12:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Försöker föra över diskussionerna till att bli mer breda och nyanserade bara och inte så låsta på SD tills han åtminstone häktad på sannolika grunder. Han har bl.a. anklagats här för olöst mord i diverse städer i Sverige. Den första skulle ha skett när han var bara 18 år. Tycker du det är acceptabelt? Det är självklart att jag reagerar då och faktiskt vill försvara honom.
Har läst om flera mord sedan april här på FB och inte känt att jag vill skriva men i denna tråd har det gått överstyr tyckte jag.

Jisses lugna ner dig. Förstår att du är newbie här. Detta är ett vanligt förfarande i krimtrådarna. Men detta är Flashback- här grävs det fram information och här spekuleras det högt och lågt, på gott och ont. Och det är inte mycket varken du eller jag kan göra åt saken. Det fungerar inte att vara alltför PK, man tvingas isåfall göra alltför stort våld på sig själv. Du får vara hur bred du vill i ditt tänk. Men du kan inte styra vad andra ska tycka eller skriva. Detta är ett forum för fria åsikter.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-06-03 kl. 12:48.
Citera
2018-06-03, 12:43
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Håller med att vi borde diskutera alternativ men nu har jag fått ett par postare på mig när jag försökt göra detta. Blir tröttsamt att bli anklagad för att man skapar trådsanningar och gör mer skada än nytta

det största kanske är att du väldigt ivrigt försvarat SD och antyder alternativa gärningsmän/kvinnor men aldrig skriver vad du menar.då blir det oklart vad du menar

säg va fan du tycker det gör ju alla andra ,FB är inget ställe att hymla på

jag har helt klart inte bestämt mig men klart är ju att det väger över till SD's nackdel ,men säker nä
har en magkänsla av att någon mera kan vara inblandad och den försöker jag bli av med
ingen här är partisk förutom några som känner dom inblandade (helt förståeligt)
Citera
2018-06-03, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
hur vet du att HD är "helt" avskriven ?

Skrev absolut inte att han ÄR avskriven, jag skrev "lek med tanken". Snälla läs ordentligt och förvräng inte eller gör egna tolkningar.
Han är häktad som skäligen misstänkt, och många indicier tyder på det.
Det jag framfört att det vi känner till är ologiskt att det är en bekant till henne som gjort det. Jag TROR att han avskrivs snart.
Citera
2018-06-03, 12:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Problemet är inte att du vill spekulera utan att du, i stället för att komma med andra förslag på GM och nya teorier, går in i clinch för att försvara SD.

Släpp SD och kom med alternativ på GM och teori om varför istället.

Jag håller inte med dig i dagsläget men tycker alla spekulationer är välkomna.

Jag kände nog att man inte var öppen för alternativ innan jag liksom försvarat SD först för att ta bort låsningen vid honom.
Vill heller inte nämna alternativa gärningsmän vid namn o.s.v. utan diskutera vad som kan ha hänt mordnatten, möjliga motiv o.s.v. Vore fel att peka ut andra med namn om SD är skyldig.
Citera
2018-06-03, 12:49
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Skrev absolut inte att han ÄR avskriven, jag skrev "lek med tanken". Snälla läs ordentligt och förvräng inte eller gör egna tolkningar.
Han är häktad som skäligen misstänkt, och många indicier tyder på det.
Det jag framfört att det vi känner till är ologiskt att det är en bekant till henne som gjort det. Jag TROR att han avskrivs snart.

Ber om ursäkt missade "lek med tanken" :-(

förövrigt är HD = H*nn* D*vidsson

*=a
Citera
2018-06-03, 12:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jisses lugna ner dig. Förstår att du är newbie här. Detta är ett vanligt förfarande i krimtrådarna. Men detta är Flashback- här grävs det fram information och här spekuleras det högt och lågt, på gott och ont. Och det är inte mycket varken du eller jag kan göra åt saken. Det fungerar inte att vara alltför PK, man tvingas isåfall göra alltför stort våld på sig själv. Du får vara hur bred du vill i ditt tänk. Men du kan inte styra vad andra ska tycka eller skriva. Detta är ett forum för fria åsikter.

Ok ska försöka tänka på detta. Blev nog för chockad av vissa saker i denna tråd och jag är liksom sådan som instinktivt försvarar människor som blir illa bemötta, mobbade osv. Men ja ok det är annorlunda här än i real life.
Citera
2018-06-03, 12:55
Medlem
Honan6s avatar
Lek med tanken att SD är skyldig och att han medvetet nyttjat t ex JG och HD att hjälpa honom med olika saker. Vore väldigt intressant att höra vad de kan vittna om - bekräftar de eller dementerar de åklagarens tes som lett till häktningen av SD?
Citera
2018-06-03, 12:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag skulle inte släppt in vänner mitt i natten om de hade misshandlat mig förut nej.
Han var ANMÄLD för misshandel som åklagaren lade ner. Det är en avgörande skillnad förstår du.
Om jag anmäler dig nu, så har du alltså misshandlat mig,,eller?
Du har en osund syn på män
Citera
2018-06-03, 12:58
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Varför fortsatte hon att umgås med honom då? Och träffade honom mitt i natten?
Nej jag är objektiv och ser kanske därför mer klart än de flesta efter att ha följt tråden, media , deras sociala medier o.s.v.
Det är snarare du som verkar ha känt dem och är partisk och därmed kanske ska tas med en nypa salt.

Det vanligaste är att kvinnan inte kommer loss, ofta är de redan nerbrutna av att vara i relationen. Det kan röra sig om rädsla, ekonomi, bostad, gemensamma barn mm., som gör att de återvänder.

I LW:s och SD:s fall kan det vara deras på-energier och gemensamma hobby som fört dem samman om och om igen, trots att han var upptagen med fru. SD var nog en hejare på att dra slipstenen när det behövdes. Förutom den sista gången..
Citera
2018-06-03, 13:00
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Är uppgiften om klädfynd bakom planket fakta eller trådsanning?
Jag läste ett inlägg som jag inte hittar nu,det stod ungefär: Det uppstod handgemäng bakom planket och därav kläderna....
Slogs dom så kläderna rök? Har aldrig hänt mej.
Eller slängde dom av sej kläderna som två tuppar och bröstade upp sej? Sånt har jag sett.
Därför: Hur i hela friden förklara kläder på stället. Vet nån om det är fakta????

Allt är spekulationer, förutom de kläder polisen beslagtagit på plats. Punkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in